شناسهٔ خبر: 20473561 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: راه دانا | لینک خبر

وظیفه معاون عمرانی حضور در پروژه های عمرانی است نه بیانیه و خطابه سیاسی!

امروز مردم لرستان از مدیران ناکارآمد شکایت دارند و نمایندگان مردم لرستان نیز همچون مردم معتقدند برخی مدیران نالایق، لرستان را در حوزه عمران و اقتصاد تا لبه پرتگاه کشانده اند.

صاحب‌خبر -

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از سفیر افلاک پس از انتشار مطلبی از سوی معاون هماهنگی امورعمرانی استانداری لرستان با عنوان «سخنی با نماینده» خطاب به محمدرضا ملکشاهی راد؛ نماینده مردم شریف خرم آباد و چگنی در مجلس شورای اسلامی ذکر چند نکته ضروری است.

 

بنا بر اظهار و اعتراف بسیاری از مدیران گذشته و کنونی استان، جناب آقای بازوند معاون عمرانی موفقی است و از آنجایی که در حال حاضر نیز اشراف کامل بر این حوزه دارد، جناب آقای اصلانی معاون عمرانی استان در سایه وی قرار گرفته و به جای اقدامات عمرانی و حضور پر رنگ در پروژه ها در نقش روابط عمومی ظاهر شده و به تنظیم بیانیه و خطابه مشغول است.

 

در چنین شرایطی از نمایندگان استان می خواهیم اگر تا امروز تغییر معاون عمرانی استاندار در حد توصیه بوده از امروز به عنوان مطالبه مردمی پیگیری شود تا ان شاالله منافع مردم فدای ناکارآمدی و عدم تخصص مدیران نشود.

 

در بخشی از بیانیه مذکور جناب آقای ملکشاهی راد به توصیه های ناصواب متهم شده است. در این خصوص باید به اطلاع برسانیم در جلسات متعدد نماینده مردم با آقای استاندار مطالبات مردمی از جمله حل مشکلات کارگاه ها و کارخانه های تعطیل شده، ایجاد زمینه حضور سرمایه گذار، راه اندازی شهرک پتروشیمی، تعیین تکلیف وضعیت پارسیلون، کارخانه سیمان، کارخانه پرس، ماشین سازی، توقف پروژه های سد سازی در لرستان، تعریض جاده خرم آباد به سپید دشت و ... به عنوان توصیه مطرح شده است ، حال تشخیص صواب و ناصواب بودن این توصیه ها با مردم.

 

خواستگاه نامشروع و توقعات مبتنی بر تضییع حقوق دیگران دیگر مورد مطرح شده در این بیانیه است. آقای معاون عمرانی خواستگاه نماینده مجلس بیان مطالبات مردم است. امروز مردم لرستان از مدیران ناکارآمد شکایت دارند و نمایندگان مردم لرستان نیز همچون مردم معتقدند برخی مدیران نالایق، لرستان را در حوزه عمران و اقتصاد تا لبه پرتگاه کشانده اند.

 بر همین اساس همانگونه که نمایندگان در جایگاه قانونی خود می توانند با استیضاح وزیر، آینده یک وزارتخانه را رقم بزنند، پیگیری عزل مدیر ناکارآمد استانی کمترین وظیفه ذاتی یک نماینده مجلس است.

 

اما گذشته از اعلام نرخ بیکاری لرستان توسط مرکز آمار آیا مردم استان از مسئولان استان میپذیرند که آمار بیکاری لرستان کاهش پیدا کرده است؟ آیا تاکنون شنونده درد دل های مردم برای بیکاری فرزندانشان بوده اید؟ با قاطعیت اعلام می کنیم که امروز لرستان در ایجاد اشتغال پایدار رتبه آخر کشور را داراست و با فرافکنی و ارائه آمار بدون پشتوانه درد بیکاری لرستان درمان نمی شود.

 

در جای دیگری عنوان کرده اید به جای بازدید های بیهوده سیاسی از پروژه های عمرانی بازدید می کردید و یا در جلسات کارگروه اقتصاد مقاومتی استان شرکت می کردید.

 

در خصوص آزادراه، راه آهن و چهار خطه ها باید به اطلاع مردم عزیز برسانیم که تصویب این پروژه ها در دوره هشتم مجلس آغاز شد و در همان ایام نیز عملیات اجرایی آنها آغاز شد و در زمان مدیریت شما فقط روند اجرای پروژه ها کند شده یا به طور کلی متوقف شده اند.

 

در مورد گازرسانی به روستاهای استان نیز در همان دوره مجلس تفاهم نامه ای با وزارت نفت منعقد شد تا گازرسانی به روستای لرستان به میانگین کشوری برسد‌. گازرسانی امروز به روستاها در ادامه عمل به اجرای همان تفاهم نامه است.

اما در خصوص شرکت در جلسات کارگروه اقتصاد مقاومتی باید صادقانه عرض کنیم که نمایندگان مجلس در چندین جلسه این کارگروه با وزیر کشور حاضر شدند اما به دلیل بی حاصل بودن، عطای این جلسات نمایشی را به لقایش بخشیده اند.

 

در خصوص عملکرد نمایندگان تنها ذکر یک نکته کافیست که به لطف حضور آقایان ملکشاهی راد و بیرانوندی در کمیسیون تلفیق، بودجه سال ۹۶ استان در بسیاری از موارد دو برابر شده است در صورتی که کسی پاسخگوی اقدامات ناتمام شما همچون زیرگذر بهارستان و  سدهای استان نیست.

 

شما باید پاسخگوی هزینه ها و روند انتخاب پیمانکار برج امید باشید. مردم از نمایندگان خود در مجلس سوال می پرسند که آیا معاون عمرانی نقش نظارتی خود بر شهرداری را ایفا می کند و تاکنون چند بار جلسات شورای فنی تشکیل شده است؟

 

جناب اصلانی امیدواریم کارگاه کارآموزی لرستان که به محل آزمون و خطای مدیران صفر کیلومتری همچون شما تبدیل شده حداقل محل مناسبی برای یادگیری بیانیه نویسی باشد و خدای نکرده برای خطابه نویسی هم امضایتان پای نوشته های دیگران نباشد. از عمرتان که خیری به مردم لرستان نرسید ، حداقل مردم را از قلمتان ناامید نکنید.

 

انتهای پیام/

نظر شما