شناسهٔ خبر: 20473369 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایکنا | لینک خبر

لزوم مردمی بودن ویژه‌برنامه‌های دهه کرامت

گروه اجتماعی: مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی سیستان و بلوچستان گفت: ویژه‌برنامه‌های دهه کرامت باید توسط خود مردم و به‌صورت مردم‌نهاد برگزار شود و دستگاه‌های دولتی تنها نقش جریان‌سازی و نظارتی داشته باشند.

صاحب‌خبر -
به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از سیستان و بلوچستان، حسین مسگرانی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی سیستان و بلوچستان صبح امروز در جمعه خبرنگاران، گفت: ویژه‌برنامه‌های دهه کرامت باید غنی و در عین حال، مفرح باشد؛ همچنین باید توسط خود مردم و بصورت مردم‌نهاد برگزار شود و دستگاه‌های دولتی تنها نقش جریان‌سازی و نظارتی داشته باشند.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اظهار کرد: تجربه نشان داده است که هرجا خود مردم سکان را در دست می‌گیرند و مراسم بصورت خودجوش برگزار می‌شود، استقبال بیشتر بوده و تأثیرات مثبتی بر جای گذاشته است.
وی افزود: در این برنامه‌ها باید همه اقشار جامعه مشارکت داشته باشند؛ همکاری اقشار مختلف در برگزاری مراسم، بر زیبایی آن می‌افزاید و نمایشی از اتحاد و انسجام خواهد بود.
مسگرانی بیان کرد: امام رضا(ع) تنها متعلق به شیعه نیست؛ اهل سنت کشور و بخصوص اهل سنت این استان، همواره ارادت خود را به ساحت امام ثامن‌الحجج نشان داده‌اند و در این هیچ شکی نیست.
وی برگزاری جشنواره جلوه‌های فرهنگ رضوی در هنرهای گرافیکی را مهمترین برنامه استان در دهه کرامت دانست و افزود: تلاش ما این است که این برنامه به گونه‌ای برگزار شود که بتواند در آینده ابعاد فرا ملی نیز به خود بگیرد.

نظر شما