شناسهٔ خبر: 20473353 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: آی‌تی‌‌من | لینک خبر

در سازوکارهای اجرای نمایشگاه تحول خاصی صورت نگرفته است

صاحب‌خبر -

 درباره فعالیت ها، محصولات و خدمات شرکت فناپ زیرساخت توضیح بدهید و اینکه در نمایشگاه الکامپ تمرکز شما بر ارایه چه محصولات و خدماتی است؟
فعالیت ها و خدمات فناپ زیرساخت را می توان در چهار حوزه به این  شرح دسته بندی کرد:
1- شهر هوشمند با هدف کاهش مصرف انرژی، کاهش تردد، کاهش هزینه ها، بهبود کیفیت زندگی
 نظارت تصویری و مدیریت حمل ونقل هوشمند
 مدیریت هوشمند شهری و مدیریت بحران
 معماری سازمانی شهرداری هوشمند
 زیرساخت های سلامت هوشمند در شهر
2- ساختمان هوشمند با تمرکز بر تجمیع خدمات و فناوری های ساختمان با راهبرد یکپارچه
•نظارت تصویری، کنترل دسترسی، اعلام و اطفای حریق و اعلان عمومی
 کنفرانس صوتی و ویدیویی، انتقال صوت بر بستر پروتکل اینترنتی
 تجهیز شعبه های مراکز زنجیره ای، ادارات و کسب وکارهای بزرگ
3- توسعه زیرساخت با رویکرد طراحی، اجرا و مدیریت بهینه زیرساخت های شهر هوشمند و ارایه خدمات فناورانه
 مراکز داده
 شبکه های سراسری و محلی فیبر نوری با سیم و بی سیم
 راه حل های نظارتی و امنیتی
4- نگهداری و پشتیبانی با اولویت نگهداری و پشتیبانی زیرساخت های شهر هوشمند
 مراکز داده و شبکه های سراسری و محلی
 زیرساخت های فناوری اطلاعات و ارتباطات
 سیستم های مدیریت زیرساخت فناوری اطلاعات
 مهم ترین دستاورد نمایشگاه برای فناپ زیرساخت از نگاه شما چیست؟
نمایشگاه فرصت مناسبی است که در آن ارتباط مستقیم بین عرضه و تقاضا حادث شود. هم مشتری حضور دارد و هم شرکت ها. امکان کافی برای شرکت فناپ زیرساخت مهیا می شود که ماموریت جدید خود را در ساختار هلدینگ به اطلاع مشتریان برساند، محصولات خود را عرضه کند و تقاضا و نیازهای مشتریان را بصورت رودررو بشنود.
 امسال فناپ زیرساخت با چه رویکردی در نمایشگاه شرکت می کند و آیا از محصول یا خدمت جدیدی رونمایی می کند؟
شرکت فناپ با ادغام بخشی از کسب و کارها و ایجاد شرکت فناپ زیرساخت در نمایشگاه الکامپ به دنبال معرفی شرکت فناپ زیرساخت در بازار ایران است و تمرکز فعلی فناپ معرفی کسب وکارهای زیر چتر شهر هوشمند در قالب این شرکت جدید است. 
 فکر می کنید نمایشگاه هایی مثل الکامپ تا چه میزان توانسته بر رشد صنعت آی تی در ایران موثر باشد؟
در این نمایشگاه که با هدف شناسایی توانمندی های ایران و دیگر کشورها در حوزه فناوری های اطلاعات و ارتباطات برگزار می شود، شرکت های داخلی و خارجی به ارایه آخرین دستاوردهای نوآورانه خود در حوزه های ارتباطات و فناوری اطلاعات می پردازند. در عین حال الکامپ می تواند با اندیشیدن تدابیری بهتر نقش موثرتری در ارتقا و توسعه بازار فناوری اطلاعات و ارتباطات در داخل کشور و در منطقه ایفا کند.
 از دو دوره پیش که نمایشگاه با تولی گری سازمان نظام صنفی برگزار شده، آیا تفاوت هایی با دوره های پیش تر ایجاد شده است؟
به نظر می رسد استقبال شرکت ها برای حضور در نمایشگاه بیشتر شده است. اما متاسفانه در سازوکارهای اجرای نمایشگاه تحول خاصی صورت نگرفته. امیدواریم با فرض تداوم مدیریت صنفی در دوره های آتی شاهد تحول های بیشتری در خصوص برگزاری نمایشگاه از جمله استفاده از فناوری های روز در امر ثبت نام، جانمایی، ورود و پذیرش بازدیدکنندگان و نیز اطلاع رسانی باشیم.
 عمده ترین ضعف و مهم ترین قوت نمایشگاه الکامپ در دو دوره اخیر را چه می دانید؟ 
با وجود تلاش برای برپایی نمایشگاه با اصول و معیارهای جهانی، اما همچنان انتقاد شرکت کنندگان از کاستی هایی ازجمله در نحوه برگزاری نمایشگاه، زمان و مشارکت اندک کشورهای خارجی و بخش خصوصی، همگی گواه این نکته است که تا رسیدن به برپایی نمایشگاهی با معیارهای جهانی فاصله داریم.
با این حال نقطه قوت نمایشگاه از نظر من در کنار هم قرار گرفتن بخش های دولتی و خصوصی بزرگ و کوچک است.
 به تازگی سازمان نظام صنفی اعلام کرده که قرار است سال آینده دو نمایشگاه تلکام و الکامپ با یکدیگر ادغام شوند. نظر شما در این خصوص چیست؟
ایده این امر مناسب است. اما با توجه به محدودیت های موجود در محیط نمایشگاهی همچنین داشتن مجریان مختلف برای هر نمایشگاه، بعید به نظر می رسد که اولا تجمیع مورد اشاره اتفاق بیفتد و ثانیا با فرض انجام شدن این تجمیع، بتوانند به اهداف مورد نظر دست یابند.

نظر شما