شناسهٔ خبر: 20473340 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

تظاهرات بر ضد رژیم صهیونیستی در اردن، لبنان، ترکیه و مالزی

هزاران نفر از مردم کشورهای مختلف اسلامی در اعتراض به اقدامات اخیر تجاوزکارانه رژیم صهیونیستی در قدس اشغالی تظاهرات کردند.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان   به نقل از تایمز آو اسرائیل، هزاران نفر از مردم برخی از کشورهای خاورمیانه و آسیا در اعتراض به ایجاد گیت‌های بازرسی از سوی رژیم صهیونیستی در ورودی‌های مسجدالاقصی، تظاهرات کردند.

تظاهرکنندگان در شهرهای امان، پایتخت اردن، بیروت، پایتخت لبنان، استانبول، پایتخت ترکیه و کوالالامپور، پایتخت مالزی، اقدامات اخیر رژیم صهیونیستی علیه مسجدالاقصی را محکوم کردند و از مردم کشورهای عرب و اسلامی درخواست کردند برای مقابله با اقدامات رژیم صهیونیستی متحد شوند.

در پایتخت اردن، تظاهرکنندگان به اقدامات رژیم صهیونیستی علیه مسجدالاقصی اعتراض کردند و شعار می دادند: الاقصی، ما خود را برای تو قربانی می‌کنیم.

مردم استانبول نیز به همراه نخست‌وزیر ترکیه برای حمایت از فلسطینیان، تظاهرات ضدصهیونیستی برگزار کردند.

همچنین تظاهرات‌هایی در کوالالامپور و بیروت برگزار شد. در کوالالامپور، هزاران مالایی مسلمان روز گذشته در تظاهراتی با عنوان «نجات الاقصی» شرکت کردند. تظاهرکنندگان پرچم فلسطین را در دست داشتند و شعارهایی علیه رژیم صهیونیستی سر می دادند.

تنش در فلسطین اشغالی از حدود یک هفته پیش افزایش یافت که پلیس رژیم صهیونیستی تدابیر امنیتی را در ورودی های مسجدالاقصی تشدید کرد و مانع از ورود نمازگزاران فلسطینی به داخل آن شد. روز جمعه فقط تعداد اندکی از فلسطینیان توانستند از گیت‌های بازرسی مسجدالاقصی عبور کنند. در درگیری‌های روز جمعه میان فلسطینیان و نیروهای رژیم صهیونیستی، سه فلسطینی به شهادت رسیدند و بیش از 300 نفر دیگر هم مجروح شدند.


انتهای پیام/

 تظاهرات در کشورهای مختلف اسلامی در اعتراض به اقدامات رژیم صهیونیستی در قدس اشغالی

نظر شما