شناسهٔ خبر: 20473323 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: میزان | لینک خبر

نخستین کنفرانس ملی نقش مهندسی مکانیک در ساخت و ساز شهری برگزار می شود

خبرگزاری میزان- دبیر کنفرانس ملی نقش مهندسی مکانیک در ساخت و ساز شهری گفت: سازمان نظام مهندسی استان تهران نخستین کنفرانس ملی نقش مهندسی مکانیک در ساخت و ساز شهری را با هدف افزایش بهره وری ساختمان و کاهش مصرف انرژی را در روزهای سوم و چهارم مرداد ماه در پژوهشگاه نیرو برگزار می کند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار گروه اقتصاد خبرگزاری میزان، رامین کرمی در نشست خبری با اشاره به اینکه رشد و اعتلای نظام مهندسی ساختمان، تقویت و توسعه فرهنگ و ارزشهای اسلامی معماری و شهرسازی و بالا بردن کیفیت خدمات مهندسی است اظهار کرد: بنابراین ارتقای دانش فنی صاحبان حرفه و صنوف ساختمان در راستای طرحهای توسعه و آبادانی با برگزاری کنفرانس ها و گردهمایی های تخصصی و تبادل اطلاعات در داخل کشور و سطح بین الملل حاصل می شود.


وی تصریح کرد: بنابراین جهت دستیابی به اهداف فوق کاهش مصرف انرژی، تکنولوژیهای نوین، مصالح ساختمانی استاندارد در راستای منویات مقام معظم رهبری رقم خورد.


دبیر کنفرانس ملی نقش مهندسی مکانیک در ساخت و ساز شهری، برگزاری بیش از 50 جلسه طی 10 ماه گذشته، همکاری بیش از 20 شرکت تولیدی صنعتی پیشرو در صنعت تاسیسات، مشارکت بیش از 30 وزارتخانه و سازمان از بخش دولتی و خصوصی، عقد تفاهم نامه های معتبر با ISI، SILivca و چند ژورنال و فدارسیون و اتاق بازرگانی، برگزاری بیش از 20 کارگاه آموزشی و تخصصی و انتقال تجربه از صنعتگران و صاحبان تکنولوژی، ارائه بیش از 30 مقاله از 150 مقاله اصلی و برگزاری 50 نشست تخصصی با دیگاه زیرساخت شهری، قوانین و مقررات ملی و توجه به موضوعات آینده پژوهی، بهینه سازی مصرف انرژی و بازچرخانی و مدیریت مصرف آب و سایر تکنولوژِهای مدرن را از جمله محورهای برگزار شده در کنفرانس برشمرد.


در ادامه این نشست خبری، عابدی ترکی دبیر اجرایی نخستین کنفرانس ملی مهندسی مکانیک در ساخت و ساز شهری گفت: ما در کشور بیش از ۴۰۰ نفر عضو داریم که در سازمان نظام مهندسی کل کشور در ۷ رشته تخصص عمران ،تاسیسات برق،نقشه برداری و ترافیک و شهرسازی به ارائه خدمات می پردازند.


وی تصریح کرد: یکی از رشته های مهم ساختمان بحث تاسیسات ساختمان است که این صنعت با آرامش و ایمنی و بهره وری آنرا در جهت ارایه خدمات بهتر انجام می دهد.


ترکی ادامه داد: اهمیت صنعت تاسیسات در واقع با پیچیده شدن ساختمان روز به روز مشخص می شود که از جمله آن سیستم آب و فاضلاب و سیستم تهویه و سیستم هوشمند و آسانسور است.در همین راستا سازمان نظام مهندسی استان تهران این کنفرانس را به مدت دو روز (۳،۴) مرداد ماه برگزار می کند.


ترکی تاکید کرد: هماهنگی لازم با کمیته شورای سیاست گذاری، کمیته اجرایی .علمی و صنعت انجام شده است. همچنین طراحی و راه اندازی سایت کنفرانس انجام شده به طوری که بیش از ۷۰۰ نفر از مهندسین این بخش ثبت نام کرده اند.


وی درانتها خاطر نشان کرد: در کنار این کنفرانس نمایشگاه توانمندیها که نقش راهبری بازار را دارند برگزار خواهد شد همچنین کارگروه تخصصی برای ارتقای پایه برگزار می شود.

انتهای پیام/

نظر شما