شناسهٔ خبر: 20473311 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: برنا | لینک خبر

با حضور بیش از 4هزار کوهنورد اتفاق افتاد؛

صعود تاریخی به قله علم کوه

با حضور بیش از 4هزار کوهنورد، صعود تاریخی به قله علم کوه رقم خورد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری برنا از کلاردشت؛ در تعطیلات آخر هفته گذشته بیش از چهار هزار کوهنورد خارجی و داخلی قله 4851 متری علم کوه کلاردشت را فتح کردند.

طی این صعود کوهنوردان و طبیعت گردان، ایوب صالحی، فرماندار کلاردشت، به همراه رحیمی، رئیس اداره ورزش شهرستان، مهرزاد فرضی  و دارابی، رئیس هیات کوهنوردی کلاردشت، جهت بازدید میدانی وارد منطقه علم کوه و سرچال شدند.

فرماندار کلاردشت طی بازدید از منطقه علم کوه جهت بررسی مشکلات کوهنوردان، مهم ترین مشکل کوهنوردان را نداشتن سرویس بهداشتی، آنتن دهی تلفن و امکانات پزشکی برای صدمه دیدگان عنوان کرد.

متاسفانه در زمان حضور فرماندار، یک کوهنورد به علت سقوط از ارتفاع جان خود را از دست داد و سه نفر هم مصدوم شدند که توسط هلال احمر شهرستان کلاردشت به مراکز درمانی انتقال یافتند.

همچنین در این بازدید زباله های انبوهی که در منطقه به جا مانده بود توسط نیروی خدوم هیات شهرستان به پایین انتقال یافت که هزینه های مالی بسیاری برای این هیات به جا می گذارد و جا دارد بیشتر در زمینه انتقال زباله توسط کوهنوردان فرهنگ سازی شود.

مهرزاد فرضی گفت: این همه کوهنورد که به منطقه علم کوه آمده تاکنون بی سابقه بوده و همچنین بیش از پانصد کوهنورد از گروه های مختلف از شهرستان کلاردشت وارد منطقه جهت صعود به قله شدند.

گفتنی است فرماندار فریدونکنار هم در جریان صعود به قله علم کوه حضور داشت.

photo_2017-07-22_09-50-33 (2)

photo_2017-07-22_09-54-15

photo_2017-07-22_09-54-23

نظر شما