شناسهٔ خبر: 20473309 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: آی‌تی‌‌من | لینک خبر

نخستین شبکه اجتماعی پرداخت و درخواست پول امروز در الکامپ بهره برداری می شود

صاحب‌خبر -

فناوران- فرامرزخالقی گفت: در بستر این اپلیکیشن ، علاوه بر انجام عملیات بانکی و پرداخت و در خواست پول ، امکان گفت وگو ، ارسال  فیلم ، عکس و پیام نیز برای کاربران فراهم هست .
وی اظهار داشت: راه اندازی این شبکه اجتماعی که آسان ترین و پر سرعت ترین روش پرداخت فرد به فرد با پشتوانه بانکی کشور است ، تاثیر زیادی در مبادلات اقتصادی و بانکی و سهولت و سرعت عملیات بانکی در هر زمان و مکان دارد.
نایب رییس هیات مدیره هلدینگ داده ورزی سداد گفت: گروه داده ورزی سداد علاوه بر راه اندازی سامانه های بانکداری نوین  همچون  سامانه بام (بانک اول من ) ،  تلاش مضاعفی را با بهره گیری از دانش و توان نخبگان مراکز دانشگاهی و پژوهشی کشور در حوزه آی تی برای  حضور در شبکه اجتماعی و توسعه بانکداری نوین در راستای حمایت از تولیدات ملی و اقتصاد مقاومتی  شروع کرده است .
وی افزود: شرکت داده ورزی سداد یکی از بزرگ ترین شرکت های فعال در زمینه  IT کشور با دارا بودن 2500 نفر پرسنل در حوزه بانکداری است و از ویژگی های این گروه، حضور نسل جوان نخبه و پرتلاش و متخصص حوزه فن آوری اطلاعات با میانگین سنی 30 تا حدود 40 سال در این شرکت  است. 
این شرکت که 76 درصد از سهام آن متعلق به بانک ملی ایران و 24 درصد متعلق به بانک مرکزی است، کل زیرساختIT بانک ملی اعم از سخت افزار و نرم افزار را پشتیبانی می کند. 
خالقی اضافه کرد: ساختار شرکت داده ورزی سداد به صورت هلدینگ سازمان دهی شده  و سه شرکت زیر مجموعه دارد.
به گفته وی ، شرکت پشتیبانی افزارهای داده ورزی سداد (پارس) که  وظیفه اش پشتیبانی شعب بانک ملی و ارایه سرویس های پشتیبانی به مشتریان بانکی در کل کشور است ، شرکت خدمات الکترونیک سداد (پاس) که یک شرکت PSP است و خدمات درگاه های پرداخت بانک ملی را در اختیار دارد و کلیه امور مربوط به سرویس های این درگاه ها را اعم از امور واگذاری، پشتیبانی ، نگهداری و سایر امور مرتبط را به انجام می رساند و همچنین شرکت توسعه سرمایه پیشگامان پویا که متولی ارایه خدمات و توسعه کارت های اعتباری بانک ملی ایران است، از شرکت های زیر مجموعه این هلدینگ است.
مدیرعامل شرکت داده ورزی بیان کرد: در این شرکت علاوه بر مدیریت امور هلدینگ، تمرکز بر طراحی، ایجاد و بهره برداری از سیستم های نرم افزاری و سخت افزاری بانک است و با توجه به ضرورت توجه به نوآوری های فن آوری اطلاعات در حوزه مالی و بانکی  که امروزه کل صنعت بانکی را تحت شعاع قرار داده است، یک بخش جدید هم در شرکت وجود دارد که علاوه بر بررسی استارت آپ ها و نوآوری های مالی در دنیا، در زمینه طراحی و تولید محصولات و بسترهای تکنولوژیکی نوآورانه برای بانکداری نوین  فعالیت
می کند.

نظر شما