شناسهٔ خبر: 20473286 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

همیشه برای دریافت مجوز حرفه‌ای به باشگاه‌ها کمک کرده‌ایم

مهدی: شرط حضور در لیگ قهرمانان آسیا دریافت مجوز حرفه‌ای است/ فرصت کم و تهدیدهای باشگاه نفت زیاد است

R35347/P1015135/S3,27/CT1

رئیس کمیته صدور مجوز حرفه‌ای سازمان لیگ اعلام کرد که شرط حضور تیم‌های در لیگ قهرمانان آسیا دریافت مجوز حرفه‌ای از سوی AFC است.

صاحب‌خبر -

سهیل مهدی در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری تسنیم در خصوص اینکه باشگاه نفت تهران با شرایط فعلی‌اش و بلاتکلیفی موجود در این باشگاه آیا شرایط دریافت مجوز حرفه‌ای برای شرکت در لیگ قهرمانان آسیا را دارد یا نه، گفت: طبق تقویم زمان‌بندی مجوز حرفه‌ای، باشگاه‌ها 15 تا 20 شهریورماه فرصت دارند که مدارک خود را برای ما ارسال کنند. از 20 شهریورماه بررسی مدارک، ممیزی‌ها و... آغاز خواهد شد که سپس ما مدارک را برای AFC ارسال می‌کنیم. AFC هم مدارکی را که ارسال کرده‌ایم، بررسی می‌کند تا برای صدور یا عدم صدور مجوز حرفه‌ای باشگاه‌ها با توجه به مدارک ارسال شده تصمیم بگیرد. اگر مدارک باشگاه‌ها نظر کارشناسان AFC را جلب نکند، مجوز حرفه‌ای صادر نخواهد شد و شرط حضور در لیگ قهرمانان آسیا هم کسب این مجوز است.

وی با اشاره به وضعیت باشگاه نفت تهران و شرایط سخت این باشگاه برای دریافت مجوز حرفه‌ایی ادامه داد: آنچه همه ما از بیرون می‌بینیم، شرایط باشگاه نفت برای دریافت مجوز حرفه‌ای سخت است، اما در این خصوص پیش داوری و قضاوتی نمی‌کنیم. به عنوان یک ایرانی هم امیدواریم نماینده کشورمان در آسیا بتواند این مجوز را دریافت کند. شاید این باشگاه با همیت و تلاش بتواند شرایط دریافت مجوز حرفه‌ای را فراهم کند و ممکن است توانایی حل این مشکل را داشته باشند. تا زمانی که مدارک برای ما ارسال نشود، نمی‌توانیم قضاوت کنیم، اما مدارک باید تا زمان تعیین شده ارسال شود که این فرصت کم و تهدیدهای باشگاه نفت هم زیاد است.

 رئیس کمیته صدور مجوز حرفه‌ای سازمان لیگ در پاسخ به این سؤال که آیا معرفی نمایندگان کشورها برای حضور در لیگ قهرمانان آسیا پس از صدور یا عدم صدور مجوز حرفه‌ای انجام خواهد شد و در این صورت تیم دیگری جایگزین نفت تهران می‌شود، اظهار داشت: قاعدتاً AFC بر اساس لیستی که دارد، تیم‌ها را جایگزین می‌کند. رتبه‌ای که برای تیم‌ها در نظر می‌گیرند و البته بحث ورزشی که همان دریافت سهمیه است، در این زمینه تصمیم‌ساز است.

مهدی در واکنش به این مسئله که شرایط نفت برای ادامه حضور در لیگ برتر به چه شکل خواهد بود و اگر این باشگاه نتواند مجوز حرفه‌ای دریافت کند چه اتفاقی رقم می‌خورد، خاطرنشان کرد: ادامه حضور باشگاه‌ها در لیگ در ارتباط با مجوز حرفه‌ای یک بحث انضباطی است. ما همیشه سعی کردیم در این زمینه به باشگاه‌ها کمک کنیم تا مجوز حرفه‌ای بگیرند. با این حال اگر باشگاهی مجوز حرفه‌ای نگیرد، همانطور که خیلی از تیم‌ها تاکنون از سوی AFC با محرومیت مواجه شده‌اند، ممکن است محرومیتی هم شامل تیم‌های ما شود.

وی در پاسخ به این سؤال که آیا در صورت محرومیت باشگاه نفت تهران این باشگاه از لیگ هم کنار گذاشته می‌شود و لیگ با 15 تیم به کار خود ادامه می‌دهد، به تسنیم گفت: بعید است چنین اتفاقی برای فصل جاری رخ بدهد و اگر هم محرومیتی باشد، شامل فصل آینده می‌شود. در این زمینه پیش داوری نمی‌کنیم و امیدواریم باشگاه نفت بتواند مجوز خود را دریافت کند.

انتهای پیام/

نظر شما