شناسهٔ خبر: 20472989 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

دمشق : ائتلاف غیر قانونی آمریکایی باید غرامت تخریب سوریه را بپردازد

خبرگزاری شبستان: دمشق در نامه هایی به سازمان ملل خواستار توقف حملات ائتلاف بین المللی به رهبری آمریکا به سوریه شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از راشاتودی،سوریه از امریکا و متحدانش خواست غرامت نابودی زیرساخت های سوریه را بپردازند و مسئولیت بمباران غیرقانونی مناطق مسکونی در این کشور را بپذیرند.

دمشق همچنین خواستار توقف حملات ائتلاف بین المللی عیله داعش به رهبری آمریکا به سوریه شد.

هیئت دائمی جمهوری عربی سوریه در سازمان ملل در نامه هایی خطاب به دبیر کل و رییس شورای امنیت سازمان ملل نوشت:دولت سوریه تاکید دارد که حملات ائتلاف آمریکایی به سوریه متوقف شود و همچنین اعضای این ائتلاف غیر قانونی مسئولیت قانونی و سیاسی تخریب زیرساخت ها در این کشور را پذیرفته و غرامت این تخریب ها را پرداخت کنند.

دمشق با تاکید بر اینکه حملات ضد تروریستی کنونی ائتلاف آمریکایی جان صدها شهروند بی گناه سوری را گرفته و این روند کماکان هم ادامه دارد،خاطر نشان کرد که این بمباران ها منجر به تخریب کامل خانه ها و زیرساخت ها از جمله تخریب کامل پایگاه های نفت و گاز سوریه شده است.

در این نامه ها که هفته گذشته نوشته شده،آمده است:این حملات همراه با محدودیت های اقتصادی اعمال شده از سوی اتحادیه اروپا و آمریکا بر سوریه مانع حفظ تاسیسات اقتصادی سوریه شده و چشم انداز توسعه و بازسازی در این کشور را به خطر انداخته است.

نامه دمشق به سازمان ملل برای دفاع از ادعاهای مطرح شده به موارد اخیر اشاره کرد که در آنها جت های ائتلاف آمریکایی تاسیسات گازی و نفتی سوریه را تخریب کردند.

دمشق همچنین اعلام کرد که بمباران روستایی در استان «حسکه» که روز 27 می رخ داد،بسیاری از خانه های این روستا را به طور کامل تخریب کرده و منجر به مرگ دست کم هشت شهروند سوری شد که بیشتر آنها کودک بودند.

نامه های دمشق به سازمان ملل بار دیگر تاکید کرد که عملیات هوایی آمریکا در سوریه ناقض قوانین بین المللی است چرا که دولت سوریه هیچ گونه رضایتی برای انجام این حملات ندارد.

نظر شما