شناسهٔ خبر: 20472932 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

2700 سهمیه بیمه برای جذب کارگران ساختمانی به شعب تامین اجتماعی چهارمحال و بختیاری اختصاص یافت

نمایندگی چهارمحال و بختیاری

مدیرکل تامین اجتماعی چهارمحال و بختیاری گفت: از ابتدای سال جاری دو هزار و 700 سهمیه به شعب سازمان تامین اجتماعی در سطح استان برای بیمه کارگری ساختمان اختصاص داده شده است که تاکنون قسمت عمده‌ای از این تعداد تحت پوشش بیمه قرار گرفته اند.

صاحب‌خبر -

غلامرضا محمدی در گفت ‌و گو با خبرنگار ایسنا، اظهار کرد: برای پوشش بیمه‌ای کارگران ساختمانی ،محدودیت سنی وجود ندارد و افراد در صورت اشتغال در مشاغل 32 گانه از صنعت ساختمان می‌توانند از این مزیت برخوردار شوند.

وی افزود: از ابتدای اجرایی شدن این طرح تا پایان اسفند ماه سال گذشته حدود 22 هزار و  600 نفر در استان برای بیمه کارگری ساختمان نام نویسی کردند و بیمه کارگری به آن‌ها اختصاص یافت.

محمدی ادامه داد: علاوه بر تعداد مذکور از ابتدای سال جاری دو هزار و 700 سهمیه به شعب سازمان تامین اجتماعی در سطح استان برای بیمه کارگری ساختمان اختصاص داده شده است که تاکنون قسمت عمده‌ای از این سهمیه تحت پوشش بیمه قرار گرفته‌اند.

وی بیان کرد: 72 هزار و 500 نفر بیمه شده اجباری در استان وجود دارد که نسبت تعداد بیمه‌شدگان کارگری ساختمان معادل 31 درصد این تعداد است و این نشان دهنده مطلوب بودن جذب کارگران ساختمانی برای تحت پوشش قرار گرفتن بیمه است.

محمدی با اشاره به اینکه پالایش کارگران ساختمان به صورت مستمر انجام می‌شود، تصریح کرد: بزرگ‌ترین چالش سازمان در این حوزه شناسایی کارگران ساختمانی است.

مدیرکل سازمان تامین اجتماعی استان اضافه کرد: مکانیزم پالایش کارگران ساختمانی در سازمان تامین اجتماعی از طریق بازرسی از محل زندگی و اشتغال انجام می‌گیرد که به دلیل زیاد بودن تعداد کارگران ساختمانی و اینکه مبتنی بر تحقیقات محلی است ممکن است در این فرایند خطای انسانی حادث شود.

وی با بیان اینکه اگر در پالایش مذکور مشخص شود که شخص، کارگر ساختمانی نبوده است از همان تاریخ بیمه فرد قطع خواهد شد، تاکید کرد: در استان نیز پس از بررسی های مجدد نسبت به قطع بیمه افرادی که شرایط بیمه کارگران ساختمانی را نداشته اند اقدام شد.

محمدی خاطرنشان کرد: از این پس تحت پوشش بیمه قرار گرفتن کارگران ساختمانی مشروط به ثبت نام در سایت رفاهی و مورد تایید انجمن صنفی کارگران ساختمانی، خواهد بود.

وی گفت: کارگران ساختمانی که برای کارفرما، کار می‌کنند و تحت پوشش بیمه نیستند با مراجعه به سازمان و یا تماس با تلفن 1420، این امر را به اطلاع برسانند تا در راستای بیمه شدن آنان اقدامات لازم صورت گیرد.

انتهای پیام

نظر شما