شناسهٔ خبر: 20472364 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

مرور مطالب مطبوعات محلی استان اصفهان - شنبه 31 تیر 96

اصفهان- ایرنا-20 تیم عملیاتی پلیس اصفهان مامور برخورد با باغ تالارها، افزایش 70 درصدی برخورد با جرایم خشن، خطر سقوط اصفهان به جمع استان های پیر کشور و کاهش 20 درصدی ورود پرونده های طلاق به دادگستری ؛ از مهمترین مطالب روزنامه های امروز شنبه در استان اصفهان است.

صاحب‌خبر -

روزنامه 'نصف جهان' در مطلبی به نقل از فرمانده انتظامی استان اصفهان نوشت: در سه ماهه اول سال جاری، نیروی انتظامی استان اصفهان در سرقت مسلحانه با 56 درصد، سرقت از منازل 5 درصد، قتل 46 درصد، آدم ربایی 43 درصد و تجاوز به عنف با 7 درصد کاهش روبه رو بوده است و امیدواریم در سه ماهه دوم سال جاری نیز به نقطه مطلوب برسیم.
سردار عبدالرضا آقاخانی افزود: دیده شده که باغ های شخصی که باید مورد استفاده خانواده باشد به افراد غیر اجاره داده می شود و تبدیل به سالن های زیر زمینی شده که این خلاف است.
وی گفت:بیش از 20 تیم عملیاتی را مامور برخورد با این اماکن کردیم و کار شروع شده است و معتقدیم کسی حق ندارد باغ شخصی خود را به پاتوق مراکز جشن و... مبدل کند و ما با این گروه از افراد برخورد محکم و جدی می کنیم و این خط قرمز ماست.
این روزنامه در مطلب دیگری با عنوان 'پیش بینی اشتغال 2000 معتاد بهبود یافته' به نقل از استاندار اصفهان نوشت:پیش بینی شده است با اجرای طرح صیانت از اشتغال بهبود یافتگان معتاد و خانواده های آسیب دیده از اعتیاد ، 2 هزار نفراز پاک شدگان یا خانواده های آنها توسط کارآفرینان مشغول به کار شوند.
رسول زرگرپور با اشاره به دستورالعمل اجرایی صیانت از اشتغال بهبود یافتگان و خانواده های آسیب دیده از اعتیاد افزود: اصلی ترین راهبرد کنونی ستاد مبارزه با مواد مخدر مبنی بر اجتماعی شدن امر مبارزه با مواد مخدر و به منظور استفاده حداکثری از مشارکت اقشار مختلف بهره برداری از پتانسیل های کارآفرینی در جهت کاهش آثار اعتیاد در جامعه ،این دستورالعمل ابلاغ شده است.
روزنامه اصفهان امروز هم در مطلبی به نقل از فرمانده انتظامی استان اصفهان از افزایش 70 درصدی برخورد با جرایم خشن خبر داد و نوشت:در سه ماهه نخست سال جاری بیش از 400 هزار تماس با پلیس 110 ثبت شده است.
این روزنامه در مطلب دیگری به نقل از مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان نوشت: تا پایان شهریور واحدهای مسکن مهر دارای متقاضی افتتاح می شود.
حجت اله غلامی با بیان اینکه تا پایان شهریور شاهد افتتاح پنج هزار و 899 واحد مسکن مهر استان اصفهان خواهیم بود افزود: بر اساس برنامه ریزی انجام شده هزار و یک واحد مسکن مهر در شهرهای بالای 25 هزار نفر جمعیت ، 710 واحد در شهرهای زیر 25 هزار نفر ، 2 هزار و 345 واحد در شهر فولادشهر، 341 واحد در شهر بهارستان ، 179 واحد در شهر مجلسی و یک هزار و 323 واحد در بافت فرسوده افتتاح می شوند.
روزنامه 'سیمای شهر' هم در مطلبی به نقل از رئیس پلیس راهور استان اصفهان نوشت: مخدوش کردن پلاک خودرو جرم محسوب می شود.
سرهنگ رضا رضایی به رانندگان گفت: دوربین های سطح شهر به گونه ای ساخته شدند که شماره پلاک را در سیستم پلیس جستجو کرده و زمانی که تطابق نداشته باشد، به نیروهای پلیس اطلاع داده می شود که خودرو را متوقف کنند.
این روزنامه در مطلب دیگری با عنوان 'خطر سقوط اصفهان به جمع استان های پیر کشور' نوشت: بیشتر جمعیت استان اصفهان را سالمندان تشکیل داده اند این در حالی است که اجرای موثر سیاست های تشویقی فرزندآوری می تواند این استان را از خطر سقوط به جمع استان های پیر نجات دهد .
روزنامه 'نسل فردا' هم در مطلبی باعنوان 'سیزده شرکت بزرگ فولاد کشور با مشکل تامین اعتبار مواد اولیه روبه رو هستند' به نقل از نماینده مردم کاشان و آران و بیدگل در مجلس شورای اسلامی نوشت: تامین مواد اولیه اولین شرط رونق اقتصادی است در حالیکه سیزده شرکت بزرگ در زمینه تامین مواد اولیه صنایع فولاد مشکل دارند.
سید جواد ساداتی نژاد افزود: صادرات مواد خام در هر صنعتی مشکل ساز است و این در باب صنعت مادر و بزرگ فولاد بیشتر است .
این روزنامه در مطلب دیگری به نقل از رئیس پلیس آگاهی استان از دستگیری یک سارق حرفه ای دوربین های مداربسته و مالخر وی طی دو عملیات جداگانه خبر داد و نوشت: در پی وقوع چندین فقره سرقت دوربین های مداربسته در شهر اصفهان، ماموران با انجام تحقیقات و انجام یک سری اقدامات تخصصی موفق شدند سارق را شناسایی و دستگیر کنند.
سرهنگ ستار خسروی افزود: متهم در تحقیقات صورت گرفته، هنگامیکه با مدارک و مستندات پلیس مواجه شد، ضمن اعتراف به سرقت 30 دوربین مداربسته در سطح شهر اصفهان، مالخر خود را به کارآگاهان معرفی کرد که او نیز دستگیر شد.
روزنامه 'اصفهان زیبا' هم در مطلبی با عنوان ' کاهش 20 درصدی ورود پرونده های طلاق به دادگستری 'به نقل از معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری اصفهان نوشت: نزدیک به چهار هزار و 80 زوج متقاضی طلاق توافقی در سال 95 به مراکز مشاوره طرف قرارداد ارجاع داده شدند و از این تعداد حدود 840 زوج به سازش رسیدند که این امر باعث کاهش 20 درصدی ورود پرونده های طلاق به دادگستری شده است.
محمدرضا قنبری افزود: با عنایت به منویات مقام معظم رهبری و دستورات رئیس قوه قضاییه در خصوص برنامه ریزی مسئولان در تحکیم هر چه بیشتر خانواده از سوی معاونت اجتماعی اقدامات در خور توجهی در این زمینه در سال 95 صورت پذیرفته است.
گ 7150 / 6022 خبرنگار: علی نعمانی - انتشار دهنده : عمادی

انتهای پیام /*

نظر شما