شناسهٔ خبر: 20468568 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

اعزام ناوگروه ناوگان شمال برای شرکت در مسابقات ارتش های جهان

انزلی - ایرنا - فرمانده ناوگان شمال نیروی دریایی ارتش از اعزام دو فروند ناو کلاس پیکان در قالب یک ناوگروه برای شرکت در مسابقات 2017 ارتش های جهان (جام دریا) در کشور روسیه خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا ناخدا یکم عرشه و ستاد احمدرضا باقری روز جمعه با اعلام این خبر در جمع خبرنگاران اظهار کرد: دو فروند ناو پیکان و جوشن از کلاس پیکان شناورهای سطحی و شناور ناوگان شمال در قالب یک ناوگروه عازم بندر باکو در جمهوری آذربایجان شد.
وی افزود: مسابقات 2017 ارتش های جهان در کشور روسیه برگزار می شود که میزبانی بخش شناورها برعهده کشور آذربایجان در بندر باکو است .
ناخدا یکم باقری ادامه داد: مدت ماموریت این ناوگروه 25 روز است و در این مدت یگان های اعزام شونده در کنار یگان های دیگر کشورها با شناورهای شرکت کننده رقابت می کنند.
وی با اشاره به انجام تمرینات لازم برای ارتقاء سطح مهارت برای حضور توانمند این یگان ها در این دوره از مسابقات تاکید کرد: هدف از شرکت در این ماموریت ، علاوه بر ارزیابی توانمندی نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی در مقایسه با سایر کشورهای شرکت کننده، نمایش اقتدار و توانایی نداجا به لحاظ تجهیزات و مهارت نیروی انسانی در انجام برنامه های دریایی و مرتبط با عملیات های دریایی است که در قالب مسابقات انجام می شود.
به گزارش خبرنگار ایرنا در مسابقات ارتش های جهان در سال 2016 نیز 57 تیم از 11 کشور حضور داشتند که یگان غواصی عمیق نظامی جمهوری اسلامی ایران در مسابقات رزمی ، پس از موفقیت در مراحل مختلف، توانست جایگاه دوم این مسابقات بین المللی را کسب کند.
بندرانزلی در 40 کیلومتری غرب مرکز گیلان واقع است و ناوگان شمال و منطقه چهارم دریایی امام رضا (ع) نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران در این شهر ساحلی مستقر است .
خبرنگار: رضا اکبری ** انتشاردهنده: کبیری
7471/2007

انتهای پیام /*

نظر شما