شناسهٔ خبر: 20468512 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

جمعه خشم / راه پیمایی هزاران فلسطینی در حمایت از مسجد الاقصی آغاز شد

تهران- ایرنا- راهپیمائی هزاران تن از اهالی شهرهای مختلف فلسطین در نوار غزه،کرانه باختری ،قدس اشغالی وسرزمین های 48 امروز جمعه که ' جمعه خشم' نام گرفته است، در حمایت از مسجد الاقصی و مخالفت با اقدامات تجاوزگرایانه رژیم صهیونیستی علیه مسجد الاقصی و اهالی قدس آغاز شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش پایگاه خبری فلسطین الیوم‘ جنبش جهاد اسلامی در نوار غزه امروز جمعه با تقدیر از حضور گسترده اهالی نوارغزه در حمایت از شهر قدس ، مسجد الاقصی ومقابله با اشغالگران صهیونیست اعلام کرد اخلال در امور مسجد الاقصی خط قرمز ما است و نمی شود نسبت به آن ساکت نشست.
گروه های فلسطینی روز گذشته (پنجشنبه) در نشستی مشترک خواستار حضور همه اقشار مردم فلسطین در نماز جمعه و در خیابان ها و صحن های مسجد الاقصی برای اعلام حمایت از این مسجد مبارک شدند.
گروههای فلسطینی شرکت کننده در راه پیمایی امروز با صدور بیانیه ای تاکید کردند مردم فلسطین اجازه هیچ گونه بی احترامی به مسجد الاقصی را نمی دهند و با تاکید بر حق خود در حاکمیت آن به مقابله با توطئه های رژیم صهیونیستی ادامه می دهند.
راه پیمایان فلسطینی در جمعه خشم مخالفت خود با نصب دروازه های الکترونیکی در مقابل درهای مسجد الاقصی را اعلام کرده و خواستار ورود به صحن های مسجد الاقصی جهت برگزاری نماز در داخل آن شدند.
نظامیان رژیم صهیونیستی صبح امروز جمعه با حمله به صفوف طلاب علوم دینی شرکت کننده در راه پیمایی 8 تن را دستگیر کردند.
به گزارش رسانه های خبری ‘عدنان غیث ' دبیر جنبش فتح در شهر قدس وبرادرش هانی غیث در میان دستگیر شدگان توسط نظامیان صهیونیست می باشند.
شهرک قدیمی واطراف مسجد الاقصی که طی هفته گذشته شاهد اعتراض های روزانه وسرکوب تظاهرات توسط نظامیان رژیم صهیونیستی بود امروز در جمعه خشم شاهد حضور بسیار گسترده فلسطنیان معترض به اقدامات رژیم صهیونیستی است.
رژیم صهیونیستی با اجرای تدابیر امنیتی شدید صبح امروز جمعه مانع ورود افراد زیر 50 سال به قدس شده است.
اسماعیل هنیه رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس خواستار مشارکت گسترده مردم فلسطین در راه پیمایی جمعه خشم در سراسر فلسطین و کشورهای عربی واسلامی در حمایت از مسجد الاقصی ومخالفت با نصب دروازه های الکترونیکی در مقابل مسجد الاقصی شده است.
وی مسجد الاقصی را خط قرمز فلسطینان دانست که نمی شود در برابر آن سکوت کرد.
هنیه تاکید کرد که مردم فلسطین وگروه های فلسطینی اجازه تداوم اقدامات تبعیض آمیز رژیم صهیونیستی علیه مسجد الاقصی وقدس را نخواهند داد.
وی ملت های عربی اسلامی را به وحدت برای پایان دادن به درگیری های داخلی دعوت کرد وگفت: وقت آن رسیده که جهان عرب و جهان اسلام برای حمایت از قدس، مسجد الاقصی و فلسطین متحد ویکپارچه شوند.
خاورم** 1453××1324
مترجم: آمنه دهقان // انتشار دهنده: فردین پازوکی

انتهای پیام /*

نظر شما