شناسهٔ خبر: 20466366 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: جوان | لینک خبر

فرمانده كل سپاه :

امريکا قبل از تحريم سپاه پايگاه‌هاي خود را از منطقه جمع کند

روزنامه جوان

سخنان چند روز پيش سردار باقري در خصوص واكنش ايران به تحريم‌هاي احتمالي ايالات متحده امريكا عليه سپاه پاسداران انقلاب اسلامي بازتاب بسيار وسيعي در رسانه‌هاي جهان داشت

صاحب‌خبر -
 سخنان چند روز پيش سردار باقري در خصوص واكنش ايران به تحريم‌هاي احتمالي ايالات متحده امريكا عليه سپاه پاسداران انقلاب اسلامي بازتاب بسيار وسيعي در رسانه‌هاي جهان داشت.  سردار جعفري فرمانده كل سپاه پاسداران انقلاب اسلامي نيز در همين راستا واكنش جدي‌تري در مقابل اين تحريم‌ها داشته است؛ واكنشي كه نشان مي‌دهد امريكا در صورت تصويب‌ تحريم‌هاي جديد عليه ايران بايد منتظر اقدامات تقابلي جدي عليه ايران باشد.

سرلشكر محمدعلي جعفري فرمانده كل سپاه در همايش فرماندهان نيروي زميني سپاه كه در مشهد مقدس برگزار شد، با تأكيد بر اينكه توانمندي موشكي به هيچ عنوان قابل معامله و حتي مذاكره نيست، اظهار داشت: ما از توان موشكي همانگونه دفاع مي‌كنيم كه مردان غيرتمند از ناموس خود دفاع مي‌كنند.
وي افزود: توان موشكي ايران در هوا، دريا و زمين به سرعت در حال رشد است و اين براي ما يك اصل مسلم است.
سرلشكر جعفري جايگاه و اهميت توانمندي موشكي در ايجاد قدرت بازدارندگي را مهم برشمرد و خاطرنشان كرد: موشك‌هاي نقطه‌زني كه در عمليات اخير موشكي عليه تروريست‌هاي تكفيري كيلومتر‌ها دورتر از مرزهاي كشور با دقت و موفقيت به اهداف اصابت كرد، در حال توسعه كمي است.
فرمانده كل سپاه با بيان اينكه دامنه نفوذ معنوي انقلاب اسلامي آنقدر گسترده شده كه ما در اكثر نقاط جهان خود را همجوار با منافع امريكا مي‌بينيم‌، گفت: اين توانمندي امروز ما را به يك قدرت بزرگ منطقه‌اي و حتي جهاني تبديل كرده كه برگرفته از قدرت معنوي انقلاب اسلامي و توان تسليحاتي نيروهاي مسلح و غرش موشك‌هاي سپاه است.
  پايگاه‌هايتان را هزار کيلومتردورتر ببريد!
وي در ادامه تصريح كرد: اگر امريكا بخواهد موضوع تحريم دفاعي و تحريم سپاه را دنبال كند، قبل از آن بايد پايگاه‌هاي منطقه‌اي خود را تا عمق هزار كيلومتر در اطراف ايران جمع‌آوري كند و بداند اشتباه محاسباتي خود را با هزينه بالايي بايد تصحيح كند.
سرلشكر جعفري هدف دشمن از اعمال تحريم‌هاي ظالمانه عليه سپاه و توان دفاعي ايران را قرار دادن مردم مقابل هم و در برابر منافع ملي عنوان و تأكيد كرد: اما غافل از اينكه ايستادگي در مسير توان دفاعي نقطه‌اي است كه حتي بقيه  شكاف‌هاي موجود در جامعه را هم پوشش مي‌دهد.
فرمانده كل سپاه با بيان اينكه امروز دشمن وقوع جنگ را براي خود مضر مي‌داند، يادآور شد: همه اقدامات نظامي و جنگ‌افروزانه دشمنان در منطقه تاكنون براي آنها نتيجه عكس داده و به همين جهت شروع جنگ ديگر را به ضرر خود مي‌دانند.
فرمانده كل سپاه در پايان با تأكيد بر اينكه ملت ايران بدانند با ايستادگي خود در برابر تهديد‌هاي همه‌جانبه دشمنان، گزينه نظامي را از دستور كار امريكا خارج كرده‌اند، گفت: اكنون مردم ما خود را براي تداوم ايستادگي در برابر فشارهاي اقتصادي كه امريكا چند سالي است عليه ما آغاز كرده، آماده كرده‌اند و به فريبكاري‌هاي دشمن در قالب توافق برجام به خوبي پي برده‌اند و نقض آشكار آن را در قالب تحريم‌هاي جديد اس722عليه توان دفاعي و موشكي سپاه به‌وضوح مشاهده مي‌كنند و بي‌صبرانه در انتظار موضع‌گيري مقتدرانه مسئولان سياست خارجي كشور هستند.
 
 سراغ عقبه تروريست‌ها مي‌رويم
به گزارش فارس، سردار سرتيپ محمد پاكپور فرمانده نيروي زميني سپاه نيز در روز پاياني همايش بصيرت‌افزايي و تربيت تعالي فرماندهان و مسئولان اين نيرو كه در مشهد مقدس برگزار شد، با تشريح اوضاع كنوني منطقه غرب آسيا اظهار داشت: امروز دامنه تروريسم و اقدامات تروريستي در جهان گسترش يافته و جالب اينجاست، بعضي از كشورهايي كه خود از حاميان و عاملان اصلي ايجاد، توسعه و پشتيباني تروريست‌ها هستند، كشورهاي ديگر از جمله جمهوري اسلامي را متهم به حمايت و پشتيباني از تروريسم مي‌كنند.
فرمانده نيروي زميني سپاه افزود: آيا پشتيباني از جنبش‌ها و گروه‌هايي همچون حزب‌الله لبنان كه دفاع از كشور خود را اصل قرار داده‌اند يا حماس و جهاد اسلامي كه به دنبال آزادسازي كشور اشغال شده خود از چنگال رژيم‌صهيونيستي هستند، حمايت و پشتيباني از تروريسم است؟
وي با انتقاد از حمايت برخي كشورهاي مرتجع منطقه از تروريست‌هاي تكفيري گفت: آيا برخي از كشورهاي مرتجع منطقه و در رأس آن عربستان و ارباب مستكبر آن كه با ايجاد، ترغيب و پشتيباني مالي و تجهيزاتي از اشرار و گروهك‌هاي تروريستي، تكفيري و... مانند داعش، جبهه النصره، جيش‌الظلم و صدها گروهك تروريستي ديگر كه عليه دولت قانوني كشور خود اقدامات تروريستي انجام مي‌دهند، نمونه بارز تروريسم نيستند؟
فرمانده نيروي زميني سپاه با اشاره به لفاظي‌هاي مدعيان دروغين مبارزه با تروريسم افزود: اين ياوه‌گويي‌ها راه به جايي نخواهد برد چراكه امروز ملت‌ها هوشيار شده‌اند و سره را از ناسره تشخيص مي‌دهند، مگر اينكه كسي خود را به خواب زده باشد.
وي با تأكيد بر حفظ، انسجام و يكپارچگي كشور عراق عنوان داشت: حفظ، انسجام و يكپارچگي عراق يك اصل است و هيچ يك از كشورهاي منطقه و همسايه عراق تجزيه اين كشور را نمي‌پذيرند.
سردار پاكپور با بيان اينكه سرويس‌هاي امنيتي برخي از كشورهاي بعضاً منطقه‌اي حامي تروريستم مانند عربستان و فرا منطقه‌اي همچون امريكاي جنايتكار و ايادي‌اش در تلاش براي ايجاد، حفظ و انسجام بين گروهك‌هاي تروريستي در مناطق شمال غرب و جنوب شرق جمهوري اسلامي ايران و ناامن كردن مناطق مرزي ما هستند، افزود: در اين راستا نيروي زميني سپاه به منظور مقابله با تهديدات گروهك‌هاي تروريستي و حفظ و صيانت از مرزهاي جمهوري اسلامي ايران و انقلاب اسلامي، ارتقاي آمادگي‌هاي اطلاعاتي و عملياتي خود را بيش از پيش و مستمراً در دستور كار قرار داده و ما امروز به دنبال توسعه واحدهاي منعطف نيرو كه قابليت ورود در هر صحنه نبرد را داشته باشند، هستيم كه الحمدلله پيشرفت قابل قبولي در اين زمينه داشته‌ايم.
وي اضافه كرد: مرحله بيرون راندن اشرار و تروريست‌ها از مرزهاي جمهوري اسلامي ايران تنها هدف ما نيست بلكه راهبرد امروز ما رفتن سراغ عقبه‌ها و محل‌هاي تجمع و سازماندهي گروهك‌هاي تروريستي است و اين مهم را با قدرت و صلابت هر چه تمام‌تر دنبال مي‌كنيم كه بحمدالله به همين منظور نيز تجهيزات، امكانات و الزامات آن را در قرارگاه‌ها و يگان‌هاي نيروي زميني سپاه فراهم كرده‌ايم.
فرمانده نيروي زميني سپاه با اشاره به لزوم ارتقاي سطح آمادگي يگان‌هاي نيرو افزود: آمادگي در دو بعد است؛ يك بعد آن ارتقاي آمادگي‌هاي معنوي، اعتقادي و انگيزشي و بعد ديگر آن ارتقاي آمادگي‌هاي رزم يگان است كه بايد همه رزمندگان نيروي زميني سپاه در هر دو بعد اشاره شده، در سطح عالي بدرخشند و لازمه آن نيز زنده نگه داشتن فرهنگ دفاع مقدس است تا نيروهاي جوان و تازه نفسي كه به يگان ورود پيدا مي‌كنند از اين فرهنگ ناب الهام گرفته و آن را همواره توشه و سرمشق خود در ادامه خدمت در اين نهاد مقدس و ارزشي قرار دهند.

نظر شما