شناسهٔ خبر: 20463292 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

رئیس دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان خبر داد:

۴۹۵ نفر واجد شرایط رای دادن برای انتخابات نظام‌پزشکی در رفسنجان

رفسنجان - رئیس دانشگاه علوم‌پزشکی رفسنجان تعداد کسانی که می‌توانند در انتخابات نظام پزشکی شهرستان رفسنجان شرکت کنند را ۴۹۵ نفر اعلام کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر، علی اسماعیلی‌ندیمی ظهر جمعه در حاشیه برگزاری انتخابات نظام‌پزشکی در رفسنجان در جمع خبرنگاران اظهار داشت: انتخابات نظام‌پزشکی هر چهار سال یکبار برگزار می شود و امروز این انتخابات در سراسر کشور به طور همزمان در گروه‌های پزشکی، دندان‌پزشکی، داروسازی، مامایی، کارشناسان پروانه‌دار، متخصصان علوم‌آزمایشگاهی و پاتولوژی برگزار می‌شود.

وی بیان کرد: در شهرهایی مانند رفسنجان که جمعیت پزشکان زیر ۶۰۰ نفر است هیئت‌مدیره نظام‌پزشکی متشکل از ۱۱ نفر خواهد بود که شش نفر پزشک، دندان‌پزشک و یک نفر داروساز، متخصص علوم‌آزمایشگاهی و کارشناس مامایی انتخاب می‌شوند.

اسماعیلی‌ندیمی نظارت و اظهارنظر کارشناسی در مورد تعیین تعرفه‌های بخش خصوصی، نظارت بر عملکرد مراکز خصوصی در زمینه رعایت تعرفه‌ها، رسیدگی انتظامی به شکایات از جامعه پزشکی را از جمله وظایف نظام پزشکی دانست و افزود: در خصوص رسیدگی انتظامی به شکایات، برای این منظور دارای تشکیلاتی شامل دادستانی، دادیار، هیئت بدوی و تجدید نظر است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان با بیان اینکه نظام‌پزشکی وظیفه حمایت از حقوق پزشکان و حقوق مردم در برابر خطاهای جامعه پزشکی را بر عهده دارد، ادامه داد: تاکنون کمترین مشکلی را در جامعه پزشکی رفسنجان شاهد بوده ایم.

اسماعیلی ندیمی ابراز داشت: شکایاتی که از جامعه پزشکی می‌شود توسط نظام‌پزشکی رسیدگی می‌شود، گاهی شکایتی وارد نیست و موضوعیت ندارد و در مرحله دادستانی و دادیاری ختم می‌شود اما گاهی شکایت وارد است که به هیئت بدوی ارسال می‌شود که در رفسنجان یک هیئت بدوی داریم که جزء پزشکان باسابقه درخشان شهرستان هستند که اگر تخلف محرز شود پرونده برای تعیین دیه و مصادیق به دادگستری ارجاع داده می‌شود.

وی با بیان اینکه عمده فعالیت نظام‌پزشکی در دو بخش رسیدگی انتظامی به تخلفات پزشکی، دفاع از حقوق پزشکان و شهروندان است، عنوان کرد: نظام پزشکی آموزش‌های مدونی که در هر جایی که احساس کند جامعه پزشکی به آن نیاز دارد را ارائه می‌دهد و نیز دخالت و  نقش مشورتی در بسیاری کمیسیون‌هایی که در بحث سلامت تشکیل می شود از جمله شورای عالی بیمه و... را دارد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان تصریح کرد: در برخی شهرها پزشکان با شهرداری‌ها سر تابلو مطب وعوارض شهرداری مشکل دارند که نظام‌پزشکی در امور رفاهی پزشکان نیز می‌تواند مداخله کند.

اسماعیلی ندیمی با بیان اینکه انتخابات نظام پزشکی تا ساعت شش بعدازظهر ادامه دارد و پس از شمارش آرا، تا فردا نتایج آن اعلام می شود، تصریح کرد: مجموع کسانی که می‌توانند در انتخابات نظام پزشکی شهرستان رفسنجان شرکت کنند، ۴۹۵ نفر هستند.

نظر شما