شناسهٔ خبر: 20462445 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

امام جمعه قیدار:

برجام و تحریم های جدیدآمریکا بار دیگر نقاب از چهره آمریکا کنار زد

زنجان-امام جمعه قیدار با بیان اینکه برجام و تحریم های جدید آمریکا بار دیگر نقاب از چهره آمریکا کنار زد، گفت: برجام یک نتیجه بسیار مهم داشت و آن این بود که نقاب از چهره آمریکا کنار زد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام سید علی موسوی در خطبه های نماز جمعه شهر قیدار با اشاره به در پیش رو بودن مراسم تنفیذ و تحلیف رییس جمهور دولت دوازدهم و معرفی اعضای کابینه جدید به مجلس، بعد از تأیید صحت انتخابات طبق قانون اساسی نوبت به مراسم تنفیذ و تحلیف رییس جمهوری و معرفی اعضای کابینه جدید به مجلس شورای اسلامی برای تعیین اعضای دولت دوازدهم می رسد. آنچه در این مرحله کار را با مشکل مواجه می سازد  و رییس جمهور منتخب را تحت فشار قرار می دهد سهم خواهی های برخی جناح هاست.

وی ادامه داد: نامزد ریاست جمهوری در ایام انتخابات طبیعی است از طرف برخی گروه ‏ها و جناح ‏های سیاسی مورد حمایت قرار می گیرد اما وقتی آن نامزد مورد انتخاب مردم قرار گرفت رئیس جمهور منتخب مردم می شود نه رئیس جمهور گروه و حزب خاص این دو قطبی سازی ها درست نیست که مردم را تقسیم کنیم به کسانی که به رئیس جمهور منتخب رای دادند و کسانی که رای ندادند.

موسوی افزود: بنابراین در به‏ کارگیری وزراء، شاخص‏ های مدیریتی، کارآمدی و شایسته‏ سالاری باید مد نظر قرار بگیرد. به قول آقای محمد هاشمی دولت شرکت سهامی نیست که کسی از آن سهم ‏خواهی کند و مناسب فضای اسلامی کشورمان نیست.

امام جمعه قیدار گفت: در اوائل، بعد از پیروزی انقلاب اسلامی بسیاری از نیروهای انقلابی، کارآمد و شایسته از پذیرش مسؤولیت طفره می‏رفتند و هر کس که به او مراجعه می‏ شد، فرد دیگری را که از خود شایسته ‏تر می‏دانست، برای انجام آن مسؤولیت معرفی‏ می‏کرد. برخی در این‏روزها برای انتخاب شدن خود یا هم گروهی های خود، مسابقه می دهند این به نوعی فاصله گرفتن از انقلاب و روحیه انقلابی است.

موسوی با بیان اینکه رییس جمهور در ایام تبلیغات انتخابات وعده های زیادی به مردم دادند برای تحقق این وعده ها لازم است در کابینه از مدیران جهادی و انقلابی به‏کار گرفته شوند و از مدیران خسته، و پیر خودداری شود، گفت: باید تلاش شود در انتخاب وزرا با صرف‏نظر از گرایش‏های جناحی و گروهی و سهم‏خواهی، معیارهایی همچون، دینداری، تعهد، تخصص، تجربه وکارآمدی، شجاعت و دشمن‏شناسی مورد توجه قرار گیرد.‏

وی ادامه داد: یکی از وعده های آقای روحانی در تبلیغات انتخاباتی این بود که سن وزرا در دولت بعدی کاهش یابد. امیدواریم با توجه به این که کشورمان دارای بالاترین استعدادهای جوان در جهان است این مهم تحقق یابد.

امام جمعه قیدار گفت: برجام و تحریم های جدید آمریکا بار دیگر نقاب از چهره آمریکا کنار زد، گفت: برجام یک نتیجه بسیار مهم داشت و آن این بود نقاب از چهره آمریکا کنار زد و یک تجربه مهم بود برای کسانی که هنوز غیر قابل اعتماد بودن آمریکا را باور نمی کردند.

موسوی افزود: مجموع رفتارهای آمریکا در برابر ایران نشان می دهد آمریکایی‏ها نه‏تنها به تعهداتشان در قبال ایران در برجام، عمل نکردند، بلکه رفتار خصمانه‏ی خویش در قبال ایران را همچون ۳۷ سال گذشته و بلکه با قوت و سازمان‏دهی بیشتر و دقیق‏تر به پیش می‏برند.

وی گفت: بنابراین دستگاه دیپلماسی ایران باید در گام‏های بعدی به‏ سوی مقابله به مثل برود و در مقابل اقدامات مستقیم و غیرمستقیم آمریکا که برجام را نقض می‏کند، مقابله به مثل نماید.

امام جمعه قیدار با بیان اینکه پنجم مرداد سالروز اقامه اولین نماز جمعه بعد از پیروزی انقلاب است، گفت: پنجم مرادماه یادآور صدور اولین حکم امامت جمعه از سوی بزرگ معمار انقلاب امام خمینی(ره) است، حکمی که ابوذر انقلاب آیت‏الله طالقانی را به امامت جمعه تهران منصوب کرد.

موسوی افزود: شاید آن‏روز عظمت این حکم انقلاب درک نمی‏شد ولی اکنون که به فضل الهی دامنه آن تقریباً تمام کشور را فرا گرفته و تریبونهای نمازجمعه به مرز ۹۰۰ تریبون نزدیک گردیده است و از سنگر نمازجمعه، شبکه رسانه‏ای عظیم و البته قابل اعتماد و اطمینان در پاسداری از ارزش ها و آرمان های انقلاب اسلامی ساخته، به‏نحوی ابعاد مختلف این معجزه انقلاب برای دوست و دشمن روشن شده است.

وی با بیان اینکه مهم‏ترین مؤلفه عزت و پیشرفت و اقتدار کشور و نظام، در اتحاد و انسجام است و نماز جمعه نماد اتحاد و انسجام ملی است، گفت: در عظمت و تأثیرگذاری قرارگاه نمازجمعه همین بس که از ابتداء شکل‏گیری آن تاکنون همواره مورد آماج حملات و تهاجمات فیزیکی، معنوی، سخت و نرم دشمنان داخلی و خارجی قرار داشته است. بهترین گواه، شهدای پرافتخار محراب‏اند که بعضاً در مسیر و یا در محراب اقامه نمازجمعه به افتخار شهادت نایل آمدند.

امام جمعه قیدار گفت: حضور پرشور و چشمگیر نوجوانان و جوانان انقلابی بر نفوذناپذیری مهم‏ترین خاکریز انقلاب اسلامی در برابر توطئه ‏ها و فتنه ‏های دشمنان خواهد افزود و در واقع روح و جان قرارگاه نمازجمعه، جوانانی هستند که بقاء و ماندگاری و جاودانگی آن‏را تضمین می‏نمایند.

موسوی با اشاره به فرا رسیدن دهه کرامت،  گفت: روز اول ذی ‏القعده میلاد حضرت معصومه(س) که روز دختران نیز نامگذاری شده و یازدهم ذی القعده میلاد شمس الشموس، انیس النفوس، حضرت امام رضا(ع) است که چند سالی است که فاصله میلاد حضرت معصومه(س) و برادرش امام رضا(ع) را «دهه کرامت» نامگذاری کرده ‏اند که این دهه فرصت مناسبی برای‏ترویج فرهنگ و اخلاق رضوی‏ علیه السلام است.

وی گفت: حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها هم دختر معصوم است هم خواهر معصوم و هم عمه معصوم هستند و خودشان هم توسط امام رضا علیه السلام به معصومه ملقب شدند. بهترین الگو برای دختران ما هستند که باید تلاش کنند آن حضرت را الگوی خود قرار دهند. دختران امروز ما مادران آینده اند که در حقیقت شرافت یک زن به مربی بودن آن زن است که حضرت امام (ره) فرمودند: صلاح و فساد یک جامعه از صلاح و فساد زنان آن‏جامعه سرچشمه می‏گیرد.

نظر شما