شناسهٔ خبر: 20458988 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

مدیر اجرایی منطقه اقتصادی دوغارون:

صادرات منطقه دوغارون به افغانستان افزایش یافت/ اشتغالزایی برای ۱۵۰۰ شهروند تایباد

R41347/P36447/S6,1188/CT1

مدیر اجرایی منطقه اقتصادی دوغارون گفت: براساس برآوردها صادرات از منطقه اقتصادی دوغارون به کشور افغانستان افزایش یافته است.

صاحب‌خبر -

حسین آخوندزاده در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در مشهد مقدس اظهار داشت:با توجه به ظرفیت‌های منطقه دوغارون بیش از 600 هزار تُن انواع کالا به مقصد کشور افغانستان از منطقه ویژه در سال 95 صادرات شده که نسبت به سال قبل آن 81 درصد افزایش داشته است. این میزان صادرات در سال 95 به ارزش 382 میلیون دلار است که 59 درصد در ارزش دلاری نسبت به سال 94 افزایش داشته است.

وی افزود: با توجه به فعالیت گسترده منطقه ویژه اقتصادی دوغارون در شرق کشور و موقعیت ویژه آن در نقطه صفر مرزی توانسته‌ایم برای بیش از  1500 نفر از نیروهای بومی و محلی شهرستان تایباد شغل ایجاد کنیم.

 مدیر اجرایی منطفقه اقتصادی دوغارون بیان داشت: در آینده نزدیک با راه‌اندازی دو واحد تولیدی خدماتی فرآوری برنج و شرکت فرگاز برای بیش از 1000 نفر از جوانان جویای کار منطقه به طور غیرمستقیم شغل ایجاد خواهد شد. به همین میزان منطقه ویژه توانسته در آن سوی مرز برای جوانان و فعالان اقتصادی کشور افغانستان شغل ایجاد کند که سبب امنیت پایدار در مرز شده است.

 آخوندزاده گفت: منطقه ویژه اقتصادی دوغارون کانون فعال برای همکاری‌های مشترک اقتصادی بین‌المللی در زمینه‌های سرمایه‌گذاری و کاهش هزینه‌های تولیدی به منظور ورود به بازارهای رقابتی جهانی ایجاد شده است.

وی اظهار داشت:با توجه به امضای تفاهم‌نامه‌هایی که منطقه ویژه اقتصادی دوغارون با دانشگاه آزاد اسلامی خراسان رضوی و دانشگاه علوم پزشکی مشهد داشته به زودی پردیس بین‌المللی دانشگاه آزاد اسلامی و کلینیک تخصصی درمانی جهت استفاده اتباع کشور افغانستان در منطقه ویژه اقتصادی دوغارون به بهره‌برداری خواهد رسید.

انتهای پیام/

نظر شما