شناسهٔ خبر: 20458206 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

مسئول پدافند غیر عامل دانشگاه علوم پزشکی بقیة الله:

۹۹ درصد روغن نباتی ایران تراریخته است

کرمانشاه- مسئول پدافند غیر عامل دانشگاه علوم پزشکی بقیة الله گفت: روغن نباتی که در تلویزیون تبلیغ می‌شود یک فریب بزرگ است و ۹۹ درصد روغن نباتی ایران تراریخته است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر، علی کرمی شامگاه پنجشنبه در همایش «بیوتروریسم و ضرورت سبک زندگی اسلامی» که در کرمانشاه برگزار شد، اظهار داشت: بشر شروع به دستکاری طبیعت و انسان کرده و خبری نیز رسیده که در آمریکا انسان را دستکاری می‌کنند تا سربازان آینده پروژه آمریکا شبیه هم و بدون احساس و فکر فقط بکُشند و مانند رُبات عمل کنند.

کرمی در خصوص محصولات غذایی ناسالم گفت: روغن نباتی که در تلویزیون تبلیغ می‌شود یک فریب بزرگ است، روغن نباتی ما تراریخته است.

وی بیان کرد: من وابسته به جناح حق هستم، بعضی‌ها به من می‌گویند که گفته‌هایت علمی نیست، من این درجات علمی را از خیابان نخریدم هزاران مقاله و سخنرانی و کتاب دارم، من نگران سلامت مردم و امنیت کشورم هستم.

مسئول پدافند غیر عامل دانشگاه علوم پزشکی بقیة الله افزود: از زمان ترور شهید احمدی روشن، یک دفعه ترورها قطع شد تا زمان حادثه تروریستی مجلس، دشمن ترور فیزیکی را قطع کرده و وارد ترور نوین فناورانه شده است.

کرمی افزود: تب کریمه کنگو نتیجه یک اشتباه بود، که آزادانه مجوز واردات گوسفند از افغانستان را دادند... و وارد عمل شدیم و این بیماری کنترل شد.
این فوق تخصص مهندسی ژنتیک، با بیان اینکه ۸۰ درصد معتادان تزریقی به هپاتیت C مبتلا هستند، گفت: یبوست مادر همه بیماری‌هاست.

وی در ادامه به حادثه ۱۱ سپتامبر اشاره کرد و گفت: مهمتر از ۱۱ سپتامبر، ۱۷ سپتامبر است وقتی که ۲۵ پاکت در آمریکا که درون آنها باکتری سیاه زخم بود برای آدم های مشهور فرستاده شد و ۵نفر نیز کشته شدند، اما هیچ کسی در این باره حرفی نمی زند و مستندی ساخته نمی شود.

کرمی با بیان اینکه رشد جمعیت در ایران از عدد ۳.۷ در ۲۰ سال پیش هم اکنون به ۱.۷ رسیده است، افزود: ایران پایین ترین رشد جمعیت را در کشورهای اسلامی روی کره زمین دارد و جامعه ما در حال پیر شدن است.

وی بیماری‌های قلبی و سرطان را از علل شایع مرگ و میر در ایران دانست و گفت: اردبیل رتبه اول سرطان معده را دارد.

کرمی بیان کرد: گیلان، مازندران و گلستان سه استان برنج کار در ایران هستند اما از اوروگوئه برنج ۲۳۰۰ وارد می کنیم... فقط استان خوزستان غذای ۳۰۰ میلیون نفر را تولید می‌کند اما سوء مدیریت وجود دارد.

وی افزود: کل واردکننده‌های برنج در کشور ۶ نفر هستند، من کوله بر بدبختی که با وجود بیماری بر روی دوش خود بار حمل می‌کند را قاچاق نمی‌دانم.. چرا حقیقت را به مردم نگوییم.. چرا باید چای خارجی وارد فروشگاه‌های ما شود.

کرمی یادآور شد: ۹۹ درصد روغن نباتی ایران تراریخته است، محصولات تراریخته در ایران شامل ذرت، سویا، کلزا، پنبه، درصدی از برنج و همه روغن‌ها و نهاده‌های دامی می‌باشد و محصولاتی مانند پیاز، سیب زمینی و خیار تراریخته نیست.

وی بیان کرد: مسئولان در کرمانشاه جشنواره غذای سالم برگزار کنند و من شرکت‌های برند در این زمینه را معرفی می‌کنم.

مسئول پدافند غیر عامل دانشگاه علوم پزشکی بقیة الله، سلامتی را در گرو عواملی همچون تغذیه سالم، ورزش، زندگی در طبیعت، نبود استرس دانست.

نظر شما