شناسهٔ خبر: 20458131 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

تولد ۹۳ نوزاد در هر شبانه‌روز در لرستان/ «حسین» و «فاطمه» در صدر نام نوزادان لرستانی

مدیرکل ثبت‌احوال لرستان با اشاره به اینکه در سه‌ماهه نخست سال جاری در هر شبانه‌روز ۹۳ نوزاد متولدشده است، گفت: نام‌های «حسین» و «فاطمه» بیشترین فراوانی اسامی متولدین را داشته‌اند.

صاحب‌خبر -

 به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان؛  امانی پور مدیرکل ثبت‌احوال لرستان با اشاره به آمار ثبت وقایع حیاتی ۳ ماهه اول سال ۱۳۹۶ گفت: در سه ماهه نخست سال ۱۳۹۶ تعداد ۸ هزار و ۶۶۱ واقعه ولادت به ثبت رسیده است.

وی با بیان اینکه از کل ولادت های ثبت شده ۴ هزار و ۵۷۸ نفر شامل ۵۲.۹ درصد پسر و ۴ هزار و ۸۳ نفر معادل ۴۷.۱ درصد دختر بوده اند که در مجموع به ازای هر ۱۱۲ پسر ۱۰۰ دختر متولد شده است، گفت: از تعداد کل ولادت های ثبت شده تعداد ۵ هزار و ۷۴۵ مورد معادل ۶۶.۳ درصد شهری و ۲ هزار و ۹۱۶ مورد معادل ۳۳.۷ درصد ولادت ها روستایی بوده است.

«حسین» و «فاطمه» در صدر نام نوزادان  لرستانی

مدیرکل ثبت احوال استان لرستان با بیان اینکه در سه ماهه سال جاری در هر شبانه روز به طور متوسط ۹۳ نوزاد در استان متولد و در هر ساعت تقریباً ۴ نوزاد متولد شده است،گفت: ۱۱۸ مورد از ولادت های ثبت شده مربوط به نوزادان دو قلو و ۴ مورد سه قلو بوده اند.

امانی پور افزود: در سه ماهه سالجاری فراوانی ۵ نام پسران در لرستان به ترتیب حسین ۱۶۵ مورد، امیرعلی ۱۶۱ مورد، علی ۱۳۳ مورد، ابوالفضل ۱۳۰ مورد و محمد مهدی ۱۱۳ مورد بوده است.

وی گفت: بیشترین فراوانی نام دختران نیز به ترتیب فاطمه ۲۳۰ مورد، بهار ۱۴۷ مورد، آوا ۱۰۹ مورد، زهرا ۹۸ مورد و رها ۹۳ مورد بوده است.

امانی پور در ادامه سخنان خود با اشاره به اینکه درسه ماهه سال ۱۳۹۶ تعداد ۲ هزار و ۱۹۰ واقعه فوت به ثبت رسیده است، گفت: از کل فوت های ثبت شده در این مدت هزار و ۲۲۷ نفر معادل ۵۶ درصد مرد و ۹۶۳ نفر معادل ۴۴ درصد زن بوده اند.

وی با بیان اینکه از تعداد کل فوت های ثبت شده تعداد هزار و ۵۳۹ مورد معادل ۷۰.۳ درصد شهری و ۶۵۱ مورد معادل ۲۹.۷ درصد روستایی بوده است، افزود: به طور متوسط در هر شبانه روز ۲۴ مورد فوت و در هر ساعت تقریباً یک نفر ثبت شده است.

انتهای پیام /د

تولد ۹۳ نوزاد در هر شبانه‌روز در لرستان/ «حسین» و «فاطمه» در صدر نام نوزادان  لرستانی

نظر شما