شناسهٔ خبر: 20457931 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

رئیس کمیسیون عمران مجلس:

توجهی به ظرفیت‌ دریا برای توسعه شهرهای ساحلی نشده است/ جایز نیست مردم قشم از مشکلات بی‌برقی رنج ببرند

رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی گفت: باید با کمک دریا و امکانات آن، کشور را در حوزه اقتصادی پیش ببریم که متأسفانه کمتر به این مقوله توجه شده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری فارس از قشم، محمدرضا رضایی‌کوچی عصر امروز در جمع مردم روستای دولاب جزیره قشم اظهار داشت: امروزه در کشورهای بزرگ دنیا، شهرهایی که در کنار آب مستقر هستند و دسترسی به ساحل و دریا دارند دارای مردمی ثروتمندند.

وی افزود: هر شهری که دارای موقعیت ساحلی و دریا باشد نه‌تنها مردم آن منطقه مردمی ثروتمند هستند بلکه بایستی شهرهای اطراف هم باید از امکانانات دریا برخوردار شوند.

رئیس کمیسیون عمران مجلس در ادامه عنوان داشت: بایستی با کمک دریا و امکانات آن، کشور را در حوزه اقتصادی پیش ببریم اما متأسفانه کمتر به این مقوله توجه شده است. نه‌تنها کشور بلکه شهرهای حاشیه ساحل هم امروزه نتوانسته‌اند از ظرفیت دریا استفاده نمایند.

رضایی‌کوچی با بیان اینکه باید نگاه خودمان را به ظرفیت‌های خدادادی که در این کشور وجود دارد بیشتر سوق بدهیم، اضافه کرد: هرمزگان هم به لحاظ جغرافیایی و هم نفت و گاز و هم دریا دارای یک موقعیت ویژه و ممتاز است و طبیعی است که ابتدا مردم خود استان باید مورد توجه خاص قرار بگیرند.

وی ادامه داد: مردم هرمزگان، مردمانی زحمتکش، صبور و حامی نظام و انقلاب هستند و در زمان جنگ تحمیلی و قبل و بعد از آن حمایت خود را از نظام و رهبری عظیم‌الشأن انقلاب نشان داده‌اند و اینجاست که وظیفه مسؤولان در قبال این مردم دوچندان خواهد شد تا در جهت توسعه استان و رفع محرومیت و مشکلات مردم گام بردارند.

این نماینده مجلس در ادامه با بیان اینکه در مجلس رویکردی شکل گرفته است که در کنار نگاه دولت، توجه به مناطق محروم و کمتر برخوردار صورت پذیرد، تصریح کرد: با کمک به افزایش اعتبارات دهیاری‌ها از طریق مالیات بر ارزش افزوده، وضعیت مناطق روستایی هرمزگان بهتر از گذشته خواهد شد.

رضایی‌کوچی افزود: به دولت اختیار داده شده است که برای تأمین آب شرب روستاها می‌تواند از صندوق توسعه ملی برداشت کند که بنای آن در کمیسیون عمران نهاده شد و امسال هم این اختیار به دولت داده شده است.

وی با اشاره به سخن بنیانگذار انقلاب اسلامی ایران در خصوص توجه به محرومان گفت: حضرت امام خمینی(ره) فرمودند؛ انقلاب متعلق به مستضعفین و پابرهنگان است و خدمات بهداشتی، آموزشی، آب شرب مناسب و برق از حقوق طبیعی مردم و روستائیان است.

نماینده مردم جهرم در مجلس شورای اسلامی در پایان اظهار کرد: کارهای اساسی پس از انقلاب در خصوص برق‌رسانی انجام شده است و امروز نقاط دور دست کشور از نعمت برق برخوردار هستند و جایز نیست در روستاهای قشم، مردم از مشکلات بی‌برقی رنج ببرند.

انتهای پیام/ن

نظر شما