شناسهٔ خبر: 20457744 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: ایکنا | لینک خبر

همزمان با سالروز شهادت امام صادق(ع)؛

مراسم اربعین شهادت حجت الاسلام سیدمهدی تقوی برگزار شد

گروه جهاد و حماسه: مراسم اربعین شهادت حجت الاسلام والمسلمین سیدمهدی تقوی، رئیس سابق سازمان قرآنی دانشگاهیان کشور عصر امروز، 29 تیرماه در قم برگزار شد.

صاحب‌خبر -
مراسم اربعین شهادت حجت الاسلام تقوی برگزار شد
به گزارش خبرگزاری بین المللی قرآن(ایکنا)، همزمان با سالروز شهادت ششمین اختر تابناک آسمان امامت و ولایت؛ صادق آل محمد(ص)، مراسم اربعین شهادت حجت الاسلام والمسلمین سیدمهدی تقوی، رئیس سابق سازمان قرآنی دانشگاهیان کشور و مدیرعامل سابق ایکنا که در حادثه تروریستی 17 خردادماه مجلس شورای اسلامی به دست تروریست های تکفیری به شهادت رسید، عصر امروز، پنج شنبه 29 تیرماه، با حضور اعضای خانواده و جمعی از همرزمان و همکاران این جهادگر شهید در قم برگزار شد.
در این مراسم که با تلاوت آیاتی از کلام الله مجید و مدیحه سرایی همراه بود، حجت الاسلام والمسلمین میرزامحمدی به ایراد سخن پرداخت.
وی در سخنان خود با بیان اینکه جامعه بیگانه با جهاد، همواره مورد هجوم است، تصریح کرد: امام علی(ع) می فرمایند به واسطه ترک جهاد، کار به جایی می رسد که انسان فاقد نعمت بصیرت می شود؛ یعنی جامعه ای که با جهاد بیگانه باشد، در تشخیص حق و باطل در فتنه ها زمین می خورد.
میرزامحمدی با اشاره به آیاتی از قرآن کریم که به افشای چهره منافقین و موضوع نفاق می پردازد، یادآور شد: خطر منافقین از مشرکین بیشتر است و در سوره مبارکه توبه خطاب به پیامبر اکرم(ص) درباره خطر منافقین هشدارهای جدی داده شده است که ما در هیچ جای قرآن این هشدارها را نمی بینیم؛ از سوره بقره تا پایان قرآن صدها آیه نسبت به منافقین و خطر جریان نفاق هشدار داده است.
این سخنران مذهبی با نقل روایتی از امام علی(ع)، آخرین نگرانی پیامبر(ص) را منافقین عنوان کرد.
وی در بخش دیگری از سخنان خود تصریح کرد: امروز اگر ما شاهد امنیت و عزت سراسری ایران اسلامی هستیم، مدیون مجاهدت و رشادت 220 هزار شهیدی هستیم که خون خود را نثار کرده اند.
میرزامحمدی با بیان اینکه شهید تقوی چهره ای قرآنی و معلم قرآن بود، اظهار کرد: وجود ایشان مملو از نور قرآن بود و در سالهای نوجوانی و جوانی با حضور در گردان تخریب لشکر 10 سیدالشهدا در دوران دفاع مقدس، نشان داد که نسبت به تربیت جامعه قرآنی و مهدوی دغدغه دارد. بعد از دفاع مقدس که آثار آن را به عنوان یک جانباز نیز به همراه داشت، وارد عرصه طلبگی شد و در این عرصه نیز با مجاهدت، باز هم از هیچ کوششی دریغ نکرد.
یادآور می شود در حوادث تلخ تروریستی که ۱۷ خرداد ماه در تهران رخ داد 18 نفر از هموطنانمان به دست تروریست‌های کوردل و پست فطرت به طرز مظلومانه‌ای به شهادت رسیدند و در میان آنان سید مظلومی بود که مظلومیت توام با عزت در دوره حیات او هم نمودار بود.
 حجت‌الاسلام و المسلمین شهیدسیدمهدی تقوی که به حق نمونه یک انسان فرهیخته، فرهنگی، جانباز، جهادگر و به مصداق آیه شریفه «مِنَ الْمُؤْمِنِينَ رِجَالٌ صَدَقُوا مَا عَاهَدُوا اللَّهَ عَلَيْهِ فَمِنْهُمْ مَنْ قَضَى نَحْبَهُ وَمِنْهُمْ مَنْ يَنْتَظِرُ وَمَا بَدَّلُوا تَبْدِيلًا»(۲۳ احزاب) منتظر شهادت بود تا به همرزمان شهید خود بپیوندد.
مراسم اربعین شهادت حجت الاسلام تقوی برگزار شد
شهید سیدمهدی تقوی مدیرعامل سابق خبرگزاری ایکنا، از فعالان جامعه قرآنی کشور و از اعضای دفتر نماینده مردم شاهین‌شهر، برخوار و میمه در مجلس شورای اسلامی، در گذشته‌ای نه چندان دور از رزمندگان تخریب‌چی لشکر ۱۰ سیدالشهدا(ع) در دوران افتخارآمیز هشت‌ساله دفاع مقدس بود که پس از اتمام جنگ تحمیلی در کسوت روحانیت به ادامه راه جهاد و ایثار مشغول بود و در نهایت به آرزوی دیرینه خود رسید.
پیکر مطهر این شهید 19 خردادماه، بر روی دستان مردم قدرشناس و شهیدپرور قم از مصلای نماز جمعه تشییع و با اقامه نماز میت توسط آیت‌الله خرازی، استاد این روحانی بزرگوار در گلزار شهدای علی بن جعفر و در کنار شهدای همرزم خویش به جایگاه ابدی سپرده شد.

نظر شما