شناسهٔ خبر: 20457687 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: پارسینه | لینک خبر

سازمان حج: مدیران کاروان ها جدی باشند

خبرگزاری ایرنا

رئیس سازمان حج و زیارت با تاکید بر ضرورت رعایت و اجرای قوانین و دستورالعمل های حج خطاب به مدیران ستادها و کاروان ها گفت: هیچ تخلف احتمالی از مدیران کاروان ها پذیرفته نمی شود.

صاحب‌خبر -
«حمید محمدی» امروز (پنجشنبه) در همایش یک روزه مدیران و عوامل اجرایی کاروان های حج تمتع ۹۶، مدیران کاروان ها و عوامل اجرایی را حلقه وصل سازمان حج و زیارت با حجاج توصیف کرد. 

وی افزود: مدیران کاروان ها نقش بسیار مهم و حساسی برعهده دارند و باید فقط براساس برنامه ریزی های صورت گرفته حرکت کنند چون امسال فرصت آزمون و خطا نیست.

محمدی اضافه کرد: با توجه به اینکه همه برنامه های حج امسال بر اساس ساعت ها بررسی کارشناسی تنظیم شده است از مدیران کاروان ها و همه عوامل اجرایی می خواهیم فقط بر اساس برنامه ریزی های صورت گرفته و جدول زمان بندی، برای برگزاری یک حج آرام و عزتمند حرکت کنند.

رئیس سازمان حج و زیارت تاکید کرد حج امسال به دلیل شرایط و فضای موجود، حساس و دارای اهمیت خاص است و مدیران کاروان های حج با اطلاع رسانی دقیق به حجاج و برگزاری جدی جلسات آموزشی و توجیهی، فرایند سفر حج را که به صورت طبیعی در کنار ابعاد معنوی آن سفر پرزحمتی است، تشریح کنند.

به گفته وی، در امکانات کلی و ظرفیت اسکان بویژه در مدینه منوره تغییر خاصی ایجاد نشده اما به ظرفیت اعزام حجاج به این کشور ۵۰۰ هزار نفر اضافه شده است.

وی ادامه داد: این امر نیز بر حساسیت فضای حج افزوده است و باید حجاج با اطلاع رسانی دقیق و با آگاهی و اشراف کامل از فرایند سفر و امکانات به این سفر معنوی مشرف شوند.

رئیس سازمان حج و زیارت تاکید کرد امور اجرایی در عربستان با همکاری وزارت حج این کشور به خوبی پیش رفته است و ادامه داد: زائران برای پرهیز از ایجاد هرگونه حساسیت و تحریک باید براساس قوانین و ضوابط و مقررات عربستان توجیه شوند .

نظر شما