شناسهٔ خبر: 20457679 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: جهان نیوز | لینک خبر

مرادی:

امام صادق (ع) از انباشتن مال خودداری می‌کردند

مهمان‌نوازی امام ششم (ع) زبانزد بود

صاحب‌خبر -

به گزارش جهان نيوز، محمدطاها مرادی کارشناس علوم قرآنیگفت: یکی از مهم‌ترین دلایلی که مذهب شیعه به نام مذهب شیعه جعفری معروف شده، این است که امام جعفرصادق (ع)در شکل‌گیری، گسترش و تقویت این مذهب نقشی اساسی ایفا کرده‌اند.

وی ادامه داد: در حقیقت مذهب شیعه در معنای خاص خود به مذهبی گفته می‌شود که به جانشینی امام علی (ع) پس از رحلت پیامبر اکرم (ص) و همچنین امامت یازده فرزند آن امام بزرگوار اعتقاد دارد و به این مذهب شیعه اثنی عشری، امامیه و جعفری گفته می‌شود.
این کارشناس علوم قرآنی تصریح کرد: در زمان امامت امام جعفرصادق(ع)فرصتی فراهم شد تا علوم در شاخه های مختلف گسترش بیشتری پیدا کنند از این رو امام ششم (ع) نیز از این فرصت درخشان برای تربیت شمار زیادی از شاگردانشان بهره گرفتند و بسیاری از این شخصیت‌ها را برای تبلیغ به مناطق دیگر می‌فرستادند.
وی در ادامه صحبت‌های خود اظهار کرد: شایسته است شیعیان پیروامام جعفرصادق(ع) به ویژگی‌های اخلاقی آن حضرت توجه داشته باشند و آن‌ها را الگو قرار بدهند. امام ششم (ع) هیچ گاه به کسی دشنام نمی‌دادند و صدایشان را بر روی هیچ انسانی بلند نمی‌کردند. این حضرت همچنین از پرخوری و انباشته کردن مال دوری می‌کردند.
مرادی توضیح داد: مهمان‌نوازی یکی از خصوصیت‌های قابل توجه و زبانزد امام جعفر صادق (ع) به شمار می‌رود به‌گونه‌ای که وقتی در منزلشان میهمان داشتند، به خوبی و با روی باز از آن‌ها پذیرایی می‌کردند و سر سفره غذا با تعارف کردن، میهمانان را به خودن غذای بیشتر تشویق و ترغیب می‌کردند و تلاششان همواه بر این موضوع استوار بود که در رابطه‌ای صمیمی بین خود و دیگر انسان‌ها برقرار کنند.
وی خاطرنشان کرد: در روزگار امروز که انسان‌ها به دلیل مشغله‌های کاری و همچنین امور مربوط به زندگی خود فرصت چندانی برای دیدار با یکدیگر ندارند، بهتر است با نگاهی به خصوصیات امام جعفرصادق(ع)تلاش کنند سنت نیکو و ارزشمند صله رحم را هرچه بیشتر پررنگ کنند و بزرگ بدارند.

منبع:میزان
 

نظر شما