شناسهٔ خبر: 20457626 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: عصر ایران | لینک خبر

هشدار آلمان به ترکیه: سیاست‌های خود را تغییر خواهیم داد

ایرنا

صاحب‌خبر -
با تشدید روابط دیپلماتیک در روابط آلمان و ترکیه ، دولت آلمان روز پنجشنبه به شهروندان خود در مورد سفر برای تعطیلات به کشور ترکیه هشدار داد و همچنین بطور تلویحی ترکیه را به قطع صدور تضمین های صادراتی تهدید کرد.

به گزارش ایرنا؛ خبرگزاری آلمان ، زیگمار گابریل وزیر امور خارجه آلمان اعلام کرد که ناگزیر است هشدار جدیدی درباره سفر شهروندان به ترکیه صادر کند و از آلمانی ها بخواهد که در سفر به ترکیه محتاط باشند. 

وی با انتقاد از دستگیری 'پیتر اشتوتنر' یک فعال حقوق بشری آلمان ، به این معنا است که هر شهروند آلمانی ممکن است به این سرنوشت در ترکیه دچار شود . 

وزیر امور خارجه آلمان همچنین هشدار داد که در غیاب امنیت حقوقی و قضایی مطمئن نیست که دولت آلمان چگونه می تواند به تضمین سرمایه گذاری شرکت ها در ترکیه ادامه دهد و باید تضمینهای صادراتی را بررسی کند. 

وزارت امور خارجه آلمان روز چهارشنبه نیز سفیر ترکیه را در ارتباط با دستگیری فعالان حقوق بشری از جمله یک شهروند آلمانی در ترکیه ، احضار کرد؛ پیشتر آنگلا مرکل صدر اعظم آلمان نیز دستگیری این افراد را محکوم کرد و غیرموجه دانست. 

آنگلا مرکل صدر اعظم آلمان نیز روز سه شنبه دستگیری و زندانی شدن پیش از محاکمه این شهروند آلمان در ترکیه را محکوم کرد و آن را ناموجه دانست. 

مرکل افزود: ما به او و سایر دستگیرشدگان اعلام می کنیم و دولت ترکیه هر کاری بتواند در هر سطحی انجام می دهد تا آزادی او را تضمین کند.

نظر شما