شناسهٔ خبر: 20457601 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: قدس آنلاین | لینک خبر

دیدار عراقچی و آمانو با محوریت اجرای برجام

سید عباس عراقچی معاون وزیر امور خارجه و رئیس ستاد پیگیری اجرای برجام عصر پنجشنبه در وین با یوکیا آمانو مدیر کل آژانس بین المللی انرژی اتمی دیدار و گفت وگو کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش قدس آنلاین، این دیدار یک روز پیش از برگزاری هشتمین جلسه کمیسیون مشترک برجام برگزار شد و انتظار می رود دو طرف در این دیدار درباره آخرین تحولات مربوط به اجرای برجام و همکاری های ایران و آژانس گفت وگو کنند.

عراقچی تا ساعتی دیگر پس از پایان دیدار با آمانو با خبرنگاران گفت وگوی کوتاهی خواهد داشت.

هشتمین نشست کمیسیون مشترک برجام که دومین جلسه آن در زمان دولت دونالد ترامپ است، در حالی (فردا جمعه) برگزار خواهد شد که آمریکا به مواضع ضد و نقیض و بازی رسانه ای خود، برای سرپوش گذاشتن بر نقض برجام ادامه می دهد و این مهم توجه ویژه کمیسیون مشترک را می طلبد.

توافق هسته ای موسوم به برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) حاصل مذاکراتی دشوار و طولانی بود که بدون احتساب سوابق بحث با تروییکای اروپایی، دست کم از توافق نوامبر ۲۰۱۳ ژنو، حدود ۲۰ ماه ادامه داشت تا سرانجام در ۱۴ ژوییه ۲۰۱۵ (۲۳ تیر ۹۴) در وین به سرانجام رسید.

در این دو سال، اجرای برجام با فراز و نشیب هایی رو به رو بوده و کمیسیون مشترک برجام نیز در وین بطور مرتب تشکیل جلسه داده و به روند اجرای آن نظارت کرده است.

نظر شما