شناسهٔ خبر: 20457579 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: فردا قدیمی | لینک خبر

ذوالنوری: پاسخ ایران به نقض برجام بسیار قاطع خواهد بود

ذوالنوری با بیان اینکه طرح یک‌فوریتی که روز گذشته در مجلس شورای اسلامی تصویب شد، پاسخ بسیار خوبی به آمریکایی‌ها بود، تأکید کرد: ما منتظر اقدام کنگره آمریکا هستیم، چون سنا تحریم‌ها علیه ایران را تصویب و دست رئیس‌جمهور آمریکا را در اعمال انواع تحریم علیه ایران باز کرده است، ما منتظریم ببینیم کنگره چه اقدامی انجام می‌دهد.

صاحب‌خبر -
خبرگزاری فارس: رئیس کمیته هسته‌ای مجلس با بیان اینکه امیدواریم هوشیاری دولت در نقض برجام توسط آمریکایی‌ها استمرار داشته باشد، گفت: پاسخ جمهوری اسلامی ایران به نقض برجام توسط 1+5 بسیار قاطع و شکننده خواهد بود.

حجت‌الاسلام مجتبی ذوالنوری نماینده مردم قم و عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس با اشاره به اشاره به اظهارات اخیر رئیس‌جمهور و وزیر امور خارجه مبنی بر بدعهدی آمریکا در قبال برجام، اظهار داشت: مقام معظم رهبری قبل از برجام بارها هشدار داده بودند که ما با یک کشور و یک دولت معمولی روبرو نیستیم، بلکه ما با یک دولت حیله‌گر، زیاده‌خواه، استعمارگر و استثمارگر روبرو هستیم که در محوریت نظام سلطه قرار دارد.

وی افزود: طبیعتاً ما باید تضمین‌های لازم را در برجام می‌گرفتیم تا امروز با چنین نقض‌شکنی گسترده‌ای در برجام روبرور نشویم، در زمان انعقاد برجام اگر ما هزینه نقض برجام و ضمانت‌های لازم را پیش‌بینی می‌کردیم، امروز آمریکایی‌ها نمی‌توانستند به این شکل با ما برخورد و نقض برجام کنند.

این عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در ادامه تصریح کرد: اگر چه ما آن فرصت‌ها را از دست داده‌ایم و تضمین‌ها و هزینه‌هایی برای نقض برجام پیش‌بینی نکرده‌ایم، اما دیگر امروز باید به صورت متحد، منسجم و قوی وارد عمل و عرصه برخورد با ناقضان برجام شویم.

ذوالنوری با بیان اینکه طرح یک‌فوریتی که روز گذشته در مجلس شورای اسلامی تصویب شد، پاسخ بسیار خوبی به آمریکایی‌ها بود، تأکید کرد: ما منتظر اقدام کنگره آمریکا هستیم، چون سنا تحریم‌ها علیه ایران را تصویب و دست رئیس‌جمهور آمریکا را در اعمال انواع تحریم علیه ایران باز کرده است، ما منتظریم ببینیم کنگره چه اقدامی انجام می‌دهد.

وی با ذکر این نکته که پاسخ جمهوری اسلامی ایران بسیار قاطع و شکننده خواهد بود، گفت: می‌شود محتوای طرح یک‌فوریتی را در کمیسیون و در مسیر بررسی غنی‌تر کرد، ما می‌توانیم محتوای طرح مذمور را در جریان بررسی مورد بازنگری قرار دهیم؛ لذا علاوه بر جواب دندان‌شکنی که مجلس شورای اسلامی با آن رأی بی‌نظیر و بالا به آمریکایی‌ها داد، می‌توانیم در مسیر بررسی طرح یک‌فوریتی محتوا را علیه آمریکایی‌ها بسیار غلیظ‌تر کرد.

نماینده قم در مجلس همچنین عنوان کرد: باید در این مقطع هم انسجام داخلی و هم وحدت ملی‌مان را تقویت کنیم و مراقب باشیم که پاسخ در خور و شایسته‌ای به آمریکایی‌ها بدهیم.

وی تصریح کرد: خوشحالم که بعد از مدتی آقای روحانی رئیس‌جمهور و آقای ظریف وزیر امور خارجه بالاخره به این باور رسیدند و نقض عهد گسترده آمریکا در برجام را دیدند، شاهد بودند که آنان مرتب به روح لطیف و جسم نحیف برجام لگد می‌زنند و جمهوری اسلامی ایران را تهدید می‌کنند.

این نماینده مجلس عنوان کرد: بسیار خوشحالیم که بالاخره امروز مسئولان به این تَنَبُّه رسیدند، البته امیدواریم در عمل هم به همین حالت بی‌اعتمادی به طرف مقابل واقف باشند و در اقدامات بعدی هم طبق تأکید رهبر انقلاب گام به گام و فرآیندی عمل کنند، نه اینکه همه چیزمان را بدهیم و سپس به خاطر نبود الزامات و تضمین‌های لازم، نتوانیم حق‌مان را بگیریم.

ذوالنوری در پایان خاطرنشان کرد: باید از این به بعد با آمریکایی‌ها و دشمن به یک حالت فرآیندی و گام به گام عمل کنیم، اقدامات و رفتارهای ما باید متناظر با اقدامات و رفتارهای آنان باشد، به این معنا که هر چه گرفتیم معادلش را بدهیم، نه اینکه هر چه داریم بدهیم و بعد در گرفتن مابه‌ازای آن دچار مشکل شویم، امیدواریم این هوشیاری دولت در نقض برجام توسط آمریکایی‌ها استمرار داشته باشد.

نظر شما