شناسهٔ خبر: 20457563 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

مراسم ترحیم نابغه ریاضی برگزار شد

خبرگزاری شبستان: مراسم ترحیم نابغه ریاضی با حضور مسولین و مردم در مسجد جامع شهرک غرب برگزار شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری شبستان, مراسم ترحیم و بزرگذاشت مریم میرزاخانی، نابغه ریاضی ایرانی در مسجد جامع واقع در شهرک غرب با حضور گسترده مردم و جمعی از مسئولان برگزار شد.

در این مراسم حسن قاضی زاده هاشمی وزیر بهداشت، سورنا ستاری، معاون علم و فناوری ریاست جمهوری، حسن قشقاوی معاون کنسولی، مجلس و امور ایرانیان خارج از کشور وزیر امور خارجه، حجت الاسلام دعایی، علی اکبر صالحی، رییس سازمان انرژی اتمی، شهیندخت ملاوردی  معاون امور زنان و خانواده ریاست جمهوری و برخی از روسای دانشگاه های تهران و بازیگران و ورزشکارن حضور یافتند.
 

باید از سرمایه های کشور حفاظت کنیم

 

در حاشیه این مراسم سورنا ستاری، معاون علم وفناوری ریاست جمهوری در جمع خبرنگاران گفت: هرگاه او را دانشگاه صنعتی شریف می دیدم در کتابخانه مشغول خواندن بود. 

 

وی تصریح کرد: از دست  دادن مریم میرزاخانی یک ضایعه بزرگ برای همه است. ایشان یک شخصیت وارسته ای و فرزانه ای بودند.

 

وی ادامه داد: باید برای حفظ  این سرمایه ها کوشا باشیم و برای خانواده این عزیر طلب صبر می کنیم.

 

میرزاخانی افتخار ایران و اسلام است

 

همچنین؛ علی اکبر صالحی رییس سازمان انرژی اتمی نیز در جمع خبرنگاران گفت: میرزاخانی افتخار ایران و اسلام است.امیداوریم به جامعه بشری میرزاخانی های زیادی را تحویل دهیم.

 

صالحی افزود: نام میرزاخانی در تاریخ ثبت شده است و برگ زرینی برای ملت ایران است. به تمام انسان ها و جامعه بشری از دست دادن این بانوی بزرگوار را تسلیت عرض می کنم.

 

وی با بیان اینکه از دست دادن این بانو فقدان بزرگی برای ما است گفت:به عنوان یک دانشمند توانست خود را در جهان بروز و ظهور دهد.

 

مریم میرزاخانی، برنده جایزه «فیلدز » در روز شنبه، ۲۴ تیرماه بر اثر ابتلا به سرطان در امریکا درگذشت. وی را در امریکا نیز خاکسپاری کردند.

نظر شما