شناسهٔ خبر: 20457537 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: شفاف | لینک خبر

از بازی فردا می‌ترسم/ این فصل گل کار ماست

برانکو: درباره پیشنهاد سرمربیگری روسیه حرف نمی‌زنم/ پنالتی بازی را طارمی می‌زند

سرمربی تیم فوتبال پرسپولیس گفت: فصل برای ما از فردا آغاز می‌شود.

صاحب‌خبر -
به گزارش شفاف، برانکو ایوانکوویچ سرمربی کروات تیم فوتبال پرسپولیس در نشست خبری قبل از دیدار سوپرجام مقابل نفت تهران اظهار داشت: خوشحالم که بعد از مدت زیادی باز هم گرد هم آمدیم، متاسفانه این نشست خبری با فوت پدر سعید فتاحی همراه شده است و به او تسلیت می‌گویم اما زندگی ادامه دارد. خوشحالم که این همه خبرنگار می‌بینم و هم شما و هم ما بی صبرانه منتظر هستیم فصل شروع شود. فصل برای ما از فردا آغاز می‌شود.

وی افزود: در همه جای دنیا سوپرجام برگزار می‌شود. این بهترین مقدمه برای شروع فصل بعدی است و خوشحالم که یک پای مسابقه سوپر جام هستیم چون بهترین قهرمانی را در کشور کسب کردیم، فردا هم با نفت بازی خواهیم کرد تیمی که در ۴-۵ سال اخیر در رده‌های بالای جدول بوده و اکنون هم با یک مربی جدید می‌آید که یکی از بزرگترین بازیکنان تاریخ ایران بوده است. به عنوان مربی خوشحالم که یکی از اسطوره‌های فوتبال ما دانش و تجربه‌اش را در خدمت فوتبال ایران قرار می‌دهد. علی کریمی سخت‌ترین کار را در فوتبال انتخاب کرده که می‌خواهد مربی و رهبر یک تیم باشد، امیدوارم دانش و تجربه خود را به فوتبالیست‌های ایرانی انتقال بدهد.

سرمربی تیم فوتبال پرسپولیس اظهارداشت: اطلاعات مختلفی از سوی نفت به گوش ما رسیده، اینکه نفت مشکلات زیادی داشته است.

برانکو تصریح کرد: می‌دانم که کادر فنی تغییر کرد و بازیکنان جدیدی گرفتند اما من تجربه زیادی دارم. دیروز به بازیکنانم گفتم که با وجود اینکه تیم بهتری هستیم و از نقش قهرمانی عقب‌نشینی نمی‌کنیم اما می‌خواهیم در ابتدای فصل جدید با کسب یک قهرمانی دیگر هوادارانمان را خوشحال کنیم، با این همه از بازی فردا می‌ترسم چون تجربه دارم. سال گذشته مقابل قشقایی باختیم و این زیبایی فوتبال را نشان می‌دهد. 

سرمربی تیم فوتبال پرسپولیس خاطرنشان کرد: این نوشته‌ها و تفاسیر در رسانه‌ها و صحبت‌هایی که درباره بازی فردا می‌شود، شاید باعث کم کاری که نه اما بازیکنان را خواب کند هرچند که من مطمئن هستم نفتی‌ها فردا با ۲۰۰ درصد انگیزه به مصاف ما می‌آیند و سرشان را در زمین می‌گذارند. آنها انگیزه بالایی دارند و برای بردن تلاش می‌کنند تا ما را غافلگیر کنند. مطمئن هستم که بازیکنانم آنها را دست کم نمی‌گیرند و فردا با حداکثر توان به میدان می‌رویم چون همانطور که گفتم ما در ابتدای امسال اهدافمان را مشخص کردیم و هدف ما بردن هرچه بیشتر بازی‌ها و کسب بیشترین عنوان قهرمانی است و فردا اولین فرصت ما خواهد بود.

برانکو ادامه داد: به کیفیت بازیکنانم اعتقاد دارم و آنها در ۲ فصل اخیر کیفیت خود را نشان دادند امسال هم که گل کار آنهاست. درباره تیم خودم باید بگویم که منشا فردا در ترکیب ما نیست چرا که عمل جراحی کوچکی انجام داده و صادق محرمی هم همراه تیم امید حضور دارد و می‌دانیم که تیم ملی هم چقدر مهم است و این موضوع برای ما اهمیت دارد و برخلاف برخی باشگاه‌ها که به تیم امید بازیکن ندادند ما این کار را انجام دادیم خوشبختانه بقیه بازیکنان سالم هستند. 

وی در مورد غیبت منشا و اینکه احتمال دارد طارمی ناآماده را به اجبار فردا بازی بدهد، گفت: طارمی بازیکن ماست و به او این اجازه داده شد که به دنبال بازی در اروپا باشد اما پیشنهادهایی که داشت برایش راضی کننده نبود اکنون هم در پروسه تمرینات ما سعی می‌کند بهترین بازی‌ها را برای ما و تیم ملی انجام دهد البته او ۱۰۰ درصد آماده نیست همانطوریکه باید بقیه بازیکنان را هم آماده کنیم البته می‌خواهیم با روشی سریع‌تر طارمی را برای ۱۰ روز آینده آماده کنیم اما او فردا قطعا بازی خواهد کرد.

وی در مورد اینکه شایان مصلح را به عنوان دفاع چپ گرفتید اما در یک بازی او را در دفاع وسط بازی دادید، اظهارداشت: من او را به عنوان دفاع چپ به تیم آوردیم و پست اولش دفاع چپ است اما طبق فلسفه خودم بازیکنان را طوری آماده می‌کنم که حداقل بتوانند در ۲ پست بازی کنند. او نیاز به زمان دارد تا بتواند با تیم تطبیق پیدا کند اما مصلح قطعاً بازیکنی است که خیلی به درد من می‌خورد.

برانکو در مورد حاشیه‌های روزهای اخیر برای پرسپولیس مثل برگزار شدن یا نشدن دربی آلمان و بحث تغییر مدیریت در باشگاه پرسپولیس، اظهارداشت: بحث‌هایی که کردید بی‌نظمی‌هایی را تا حدی ایجاد کرد و در برنامه ما تغییراتی به وجود آورد مثل برگزاری دربی و ... اما به طور کلی برنامه کاری و هدفمان تا به حال تغییر چندانی نداشته هرچند دوست داشتیم بازی‌های دوستانه بیشتری داشته باشیم که امکانش فراهم نبود.

وی افزود: بحث تغییر مدیریت هم همیشه هر از چندگاهی پیش می‌آید اما شدت و ضعفش کمتر و بیشتر است، این بحث می‌تواند تا حدی در تیم تاثیرگذار باشد زیرا نامعلومی تکلیف در باشگاه و اینکه آیا تغییری انجام می‌شود یا خیر صحبت‌هایی است که مطرح می‌شود، بازیکنان هم با خود طاهری صحبت می‌کنند اما به طور کلی هیچ تاثیری تا به حال نداشته‌ایم و بازیکنان سرشان به کارشان است و این بحث‌ها بیشتر شایعه و صحبت در رسانه‌هاست به خصوص وقتی که اخبار و اطلاعات کم می‌شود و لیگی برگزار نمی‌شود این صحبت‌ها به میان می‌آید، مهمترین مسئله این است که بازیکنان به طور حرفه‌ای کار می‌کنند تا هرچه بهتر آماده‌تر شوند.

سرمربی پرسپولیس در مورد اینکه الاهلی خودش را برای بازی با پرسپولیس تقویت کرده، گفت: واضح است بودجه عربستان یا باشگاه‌های قطر و امارات خیلی بودجه بیشتری نسبت به تیم ماست، در العین امارات ترانسفر یک بازیکن ۱۰ میلیون دلار بود دیگر بقیه صحبت‌ها را مطرح نمی‌کنم. پارسال هم ما هم در آسیا و هم در بین تیم‌های ایرانی تنها تیمی بودیم که به جز دروازه‌بانمان رادوشوویچ تمام بازی‌هایمان را با ۱۱ بازیکن بومی و ایرانی برگزار کردیم و قاطعانه هم قهرمان شدیم، تمام رکوردهای جام را هم جابجا کردیم. به مرحله یک چهارم لیگ قهرمانان آسیا هم صعود کردیم و من به بازیکنانم افتخار می‌کنم آنها تلاش کردند و زحمت کشیدند و امسال هم تلاش می‌کنم که این آمادگی را حفظ کنند و با همین آمادگی به جلو برویم. 

وی درباره بازگشت احمد نورالهی به پرسپولیس افزود: من با احمد صحبت کردم و خوشحالم که او به پرسپولیس بازگشته اما طبیعی است که حق حضور در بازی‌ها را ندارد اما همینکه به تمرینات اضافه شده این مهمترین موضوع است چرا که هروقت مجوز بازی  کردنش صادر شود، هرچه آماده‌تر باشد بهتر است. من به عنوان یک مربی به این بازیکن اعتماد دارم و انتظارات زیادی هم از او دارم چرا که نوراللهی می‌تواند در ۴ پست خط هافبک بازی کند و پتانسیل ملی پوش شدن هم دارد. خوشحالم که بچه‌های تیم هم او را دوست دارند و او فردا کنار ما خواهد بود.

سرمربی تیم فوتبال پرسپولیس در خصوص اینکه با غیبت منشا در بازی فردا چه کسی پنالتی زن اول این تیم خواهد بود و اینکه توصیه او به علی کریمی در راه مربیگری چیست؟ گفت: پنالتی فردای ما را مهدی طارمی می‌زند! در مورد علی کریمی هم باید بگویم که قبل از هرچیز برای او آرزوی موفقیت و خوش‌شانسی دارم اما چیزی که من تجربه کردم این است که بین بازیکن بودن و مربی بودن تفاوت وجود دارد. او زمان پر از کاری در پیش دارد و باید آموزش‌های زیادی ببیند تا بتواند مربی خوبی باشد با اینکه ۳۰ سال مربی‌گری کرده‌ام اما هنوز سعی می‌کنم بیشتر بدانم و یاد بگیرم و حتی خودم را تغییر دهم. من به کریمی اعتماد دارم و خوشحال می‌شوم که بازیکنانم در تیم ملی مربی شوند. علی دایی، یحیی گل‌محمدی، خداداد عزیزی، مهرداد میناوند، علیرضا منصوریان، جواد نکونام و ... سرمایه‌های فوتبال ایران هستند و شما رسانه‌ها باید از آنها حمایت کنید و بعد از اولین شکست تخریبشان نکنید و اجازه بدهید که یاد بگیرند و پیشرفت کنند.

سرمربی تیم فوتبال پرسپولیس در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه از شما به عنوان گزینه سرمربی‌گری تیم ملی فوتبال روسیه سخن می‌گویند، گفت: اینها حرف و سخن است اما واقعیت این است که تیم ملی روسیه مربی بزرگی مثل کاپلو داشت اما نتایج خوبی نگرفتند و در سراشیبی بودند، من مایل نیستم در این خصوص صخحبت کنم هرچند که با خیلی از آدم‌ها صحبت می‌کنم.

وی درباره بشار رسن و اینکه گفته می‌شود او در تیم ملی امید عراق مصدوم شده، گفت: رسن بازیکن جوان و آینده دار عراق است که به دلیل اینکه لیگ این کشور ادامه دارد و او تمریناتش را قطع نکرده و البته تیم امید عراق برنامه‌های خودش را دارد، می‌دانم که بحث آمادگی او مشکلی ندارد اما تنها چیزی که وجود دارد این است که بحث تطبیق او با سرعت تیم ماست چون بازیکنان پرسپولیس باید ویژگی‌های خاصی از نظر شخصیت و مسائل فردی و همچنین میل به برنده شدن داشته باشند.

نظر شما