شناسهٔ خبر: 20457417 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

رهبر انصار الله یمن:‌آمریکا تلاش دارد تا امت اسلامی تمام قدرت خود را از دست بدهد

تهران - ایرنا - «عبدالملک الحوثی» رهبر جنبش انصارالله یمن عصر پنجشنبه گفت: سیاست های آمریکا درصدد نابودی روح عزت و کرامت است و تلاش می کند تا امت اسلامی عوامل قدرت خود را به صورت کامل از دست بدهد.

صاحب‌خبر -

به گزارش شبکه خبری «المسیره یمن»، الحوثی خطاب به کشورهای اسلامی و عربی افزود: صحیح نیست که یمن، کشورهای عربی و اسلامی از تحرکات آمریکایی ها در منطقه چشم پوشی کنند.
وی از ملت یمن خواست تا با برپایی تظاهرات پرشور در صنعا و سراسر یمن، همبستگی خود را با مردم فلسطین اعلام کرده و تحرکات رژیم صهیونیستی را محکوم کنند.
رهبر انصارالله یمن درباره تجاوز نظامی علیه ملت یمن نیز تصریح کرد: شدت گرفتن عملیات نظامی علیه یمن با اشاره وزیر امورخارجه آمریکا صورت گرفت، وی که هفته گذشته به منطقه آمد، بر ضرورت تشدید حملات تا پایان سال جاری میلادی تاکید کرده بود.
الحوثی از همه مجاهدان و ملت یمن خواست تا هوشیاری خود را حفظ کرده و برای مقابله با تجاوز دشمن تلاش خود را افزایش و این موضوع را در اولویت قرار دهند.
وی با اشاره به این که پیروزی در عراق، پیروزی تمامی امت اسلامی است، بر همبستگی با مظلومیت ملت بحرین و دردها و رنج های مردم مظلوم قطیف و عوامیه عربستان تاکید کرد.
وی خطاب به کسانی که ندای دفاع از حقوق ملت فلسطین را سر می دهند، افزود: کسانی که خود را عرب می دانند، تاکنون برای فلسطین و مسجد الاقصی چه قدمی برداشته اند؟ آنها نمی توانند برای قدس کاری کنند، چرا که روز به روز خدماتی که آنها به اسرائیل می دهند و تلاش هایی که برای تجزیه ملت های منطقه انجام می دهند، روز به روز برملا می شود.
وی حسن نصرالله دبیرکل حزب الله لبنان را خطاب قرار داد و افزود: به جناب سید حسن عرض می کنم که اتکای شما به ملت یمن، کاملا به جاست.
وی در پایان ضمن بیان این که تمامی جنگ ها،‌ناآرامی ها و بحران های منطقه ناشی از آمریکا، اسرائیل و مزدوران منطقه ای آنها همچون عربستان است، گفت: ملت یمن آمادگی دارد تا در هر جنگی با دشمن اسرائیلی مقابله کند.
اظهارات رهبر انصارالله یمن درحالی صورت می گیرد که اوضاع کنونی سرزمین های اشغالی کاملا بحرانی گزارش می شود.
بیت المقدس و سرزمین های اشغالی از روز جمعه 16 تیرماه 96 و در نتیجه شهادت چهار فلسطینی و کشته شدن دو نظامی رژیم صهیونیستی ناآرام است.
رژیم صهیونیستی در پی تشدید اقدامات تحریک آمیز علیه مسجد الاقصی، ایست های هوشمند بازرسی در ورودی های مسجد الاقصی نصب کرد.
در پی وقوع این حوادث، نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی دستور بستن درهای مسجد الاقصی را صادر کرد و اجازه نداد نمازگزاران فلسطینی در صحن این مسجد نماز جمعه را به جا بیاورند.
این اقدام صهیونیست ها با واکنش تند مقام های کشورهای اسلامی و عربی روبرو شده است.
شبس***9363** 1574 ** مترجم: محمد تدو ** انتشار دهنده: محسن تهوری

انتهای پیام /*

نظر شما