شناسهٔ خبر: 20457370 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

معمای فایل صوتی اختلاس در شنای آسیا/ آیا افشاگری از سوی نماینده ایران بود؟

در آستانه برگزاری مجمع فدراسیون جهانی شنا برخی قصد دارند کسب کرسی های بین المللی از سوی ایران را ناپاک نشان دهند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار پایه و آبی گروه ورزش باشگاه خبرنگاران در آستانه برگزاری مجمع فدراسیون جهانی شنا در مجارستان خبرهایی به گوش می رسد مبنی بر آن که کاندیداهای پستهای مختلف یکدیگر را مورد اتهام قرار می دهند. محسن رضوانی رئیس فدراسیون شنا، شیرجه و واترپلو در بخش کمیته مربیان و هیئت رئیسه فدراسیون جهانی کاندید شده است.

حسین المسلم مدیر اجرایی شورای المپیکی آسیا که هم زمان سمت نائب رئیسی فدراسیون جهانی شنا را بر عهده دارد و برای حضور مجدد در این پست کاندید شده است، اتهامات مالی وارد شده به خود را کار مسئولان شنا ایران دانسته است.

المسلم چندی پیش اظهارات شبهه برانگیزی در مورد سهم هر یک از طرفین قراردادهای تجاری میان شورای المپیک آسیا و حامیان مالی رویدادهای ورزشی تحت مدیریت این سازمان انجام داده و گفته بود: 82 درصد از درآمدها باید به شورای المپیک آسیا و کمیته‌های ملی المپیک اختصاص پیدا کند، 8 درصد دیگر به شرکتی که بازاریابی انجام داده و 10 درصد مابقی هم به «ما» می‌رسد. او اکنون تأکید دارد که منظورش از «ما» به شورای المپیک آسیا اشاره داشته نه شخص خود او.

المسلم در بوداپست پایتخت مجارستان در گفت ‌و‌گو با سایت insidethegames گفت: من تمام اتهامات را رد می‌کنم. خواسته ما این بود که از رقم قراردادها، شورای المپیک آسیا به علاوه آن 82 درصد، 10 درصد دیگر هم دریافت کند. این درخواست با هدف جلوگیری از عقد قراردادهای زیرمجموعه‌ای با شرکت‌های دیگر، مشابه کاری که ما در گذشته انجام داده بودیم است. ساز و کار تجارت همین است. ما برای شورای المپیک آسیا بهترین معاملات را می‌‌خواهیم. در نهایت از این معامله صرفنظر کردیم و هیچ توافقی صورت نگرفت. من از اینکه مدارک و مستندات‌مان مورد بازرسی قرار بگیرد و جزئیات آن مشخص شود استقبال می‌کنم.

مدیر اجرایی شورای المپیک آسیا در ادامه ادعا کرد انتشار گزارش‌های حاکی از فساد مالی او پروژه‌ای برای رد صلاحیت حضور او در جمع کاندیداهای نایب رئیسی فینا بوده است.

وی افزود: من مطلع شده‌ام که این گزارش که از 4 ماه پیش برای انتشار در تاریخ 19 جولای (چهارشنبه) تهیه شده است. این بخشی از کمپین رقابت انتخاباتی فینا است. ما تمام جلساتمان را در شورای المپیک آسیا چه به صورت صوتی چه به صورت مکتوب ضبط می‌کنیم و این یک فرآیند استاندارد است. انتشار آن فایل صوتی 20 دقیقه‌ای از مکالمات ما هم کار یکی از کارمندان سابق شورای المپیک آسیا در کویت بعد از اخراجش از این سازمان بوده که آن را ربوده است. او با آن فایل صوتی به ایران برگشت. سه سال پیش بعد از آن ماجرا بود که رئیس فدراسیون شنای ایران (محسن رضوانی) با من تماس گرفت و گفت که آن فایل صوتی در اختیار پلیس ایران است. او گفت که حاضر این است این فایل را به من پس دهد اگر من به ایران بروم و با او صحبت کنم که من نپذیرفتم.

محسن سمیع زاده دبیر فدراسیون شنا، شیرجه و واترپلو در گفت و گو با خبرنگار ما در واکنش به این خبر گت: چنین چیزی صحت ندارد. در بخشی که رضوانی  در آن کاندید شده است ربطی به سمت حسین المسلم ندارد. ضمن این که ارتباطات ما خیلی نزدیک نبوده است که چنین مشکلاتی را در پیش بیاید.

وی در واکنش به این که فایل صوتی المسلم با یکی از شرکت بازاریابی مسئول عقد قراردادهای تجاری میان شورای المپیک آسیا و اسپانسرها نزد رضوانی بوده است ادامه داد: من از چنین موضوعی بی اطلاعم اما تا جایی که از او شناخت دارم می دانم دست به چنین کاری نمی زند. این ها شیطنت هایی که اتفاق افتاده است. رضوانی هم اکنون در مجارستان به سر می برد و من او را از این موضوع آگاه خواهم کرد.

انتهای پیام/

انتخابات فدراسیون جهانی شنا 

 

نظر شما