شناسهٔ خبر: 20457353 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

ترامپ در مصاحبه با نیویورک تایمز: اوباما در خصوص حملات شیمیایی سوریه کاری نکرد

صاحب‌خبر -

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صداوسیما به نقل از پایگاه اینترنتی روزنامه نیویورک تایمز، دونالد ترامپ در مصاحبه با روزنامه نیویورک تایمز، همتای سابق خود را به نادیده گرفتن خط قرمزها در خصوص سوریه متهم کرد. 

دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا روز چهارشنبه طی مصاحبه‌ای اختصاصی در محل دفتر کار خود در کاخ سفید، با سه تن از خبرنگاران روزنامه نیویورک تایمز (پیتر بیکر، مایکل اشمیت و مگی هابرمن) گفتکو کرد. «هوپ هیکس»، سخنگوی زن کاخ سفید نیز در این مصاحبه حضور داشت. 
رئیس جمهور آمریکا در بخش‌هایی از این مصاحبه گفت: «نباید فراموش کنیم که در دوران ریاست جمهوری اوباما شبه جزیره کریمه را واگذار کردند. کریمه در زمان دولت اوباما از دست رفت و او اجازه داد که اینگونه شود. ما با کره شمالی نیز مشکل بسیار بزرگی داریم. همه چیزها را مانند خط قرمزی که اوباما روی شن کشید (و به آن عمل نکرد) در نظر بگیرید. 
وی در قسمت دیگری از سخنانش ادعا کرد: اگر به یاد داشته باشید آنها (دولت سوریه) بعد از اظهارات اوباما، حمله بزرگی با گاز (شیمیایی) راه انداختند که از آنچه در زمان من رخ داد به مراتب بزرگتر بود. شمار زیادی از مردم، جوانان و کودکان کشته شدند و اوباما هیچ کاری نکرد. 

ترامپ در این مصاحبه درباره عملکرد دادستان کل آمریکا، پسرش دونالد جونیور، تحقیقات درباره روسیه (دخالت مسکو در انتخابات ریاست جمهوری سال 2016 آمریکا) و همچنین دیدار با ولادیمر پوتین رئیس جمهور روسیه سخن گفت. 


نظر شما