شناسهٔ خبر: 20457275 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: آفتاب | لینک خبر

6 میلیونی که خبرساز شد

زوج کتابداری که اخیرا مراسم ازدواج خود را در کتابخانه روستایی برگزار و توجه رسانه ها را با این کار تحسین برانگیز به خود جلب کردند، برای جشن عروسی، مبلغ 6 میلیون تومان در نظر گرفته بودند؛ مبلغی که کامل صرف امور خیریه شد.

صاحب‌خبر -
آفتاب‌‌نیوز :
محمد توانا حسینی و دلنیا جهانی دو جوان کتابدار و از اهالی روستای «سردوش » کردستان، چندی پیش پیوند آسمانی خود را در محیطی فرهنگی و بدور از تجمل در کتابخانه زانیاری این روستا به ثبت رسانده و روزی به یاد ماندنی را برای خود رقم زدند.

به گزارش ایرنا، محمد و دلنیا که از کتابخانه روستا و با دعای خیر روستاییان روانه خانه بخت شدند، با توافق خود و خانواده هایشان تصمیم گرفتند، بخشی از مبلغ در نظر گرفته شده برای جشن ازدواج را صرف کمک به افراد بی بضاعت و ایتام کرده و باقی را به خرید کتاب برای کتابخانه روستای محل سکونت خود اختصاص دهند.

اقدام خداپسندانه و جالب این زوج مریوانی که خاطره ای خوش را برای آنها و اهالی روستا ثبت کرد،‌ چنان بازتاب گسترده ای داشت که رهبر معظم انقلاب یک جلد کلام الله مجید مزین به خط خود را به این عروس و داماد اهدا کردند و وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز در پیامی ضمن ستودن این حرکت فرهنگی، آن را یادآور روح و معنای واقعی ازدواج دانست که مایه هویت ایرانیان به شمار می‌رود. 

این داماد 22 ساله دانشجوی علوم تربیتی روز سه شنبه در گفت وگو با خبرنگار فرهنگی ایرنا می افزاید: از کودکی علاقه زیادی به مطالعه و کتابخوانی داشتم و بعدها نیز تلاش فراوانی برای تامین نیاز کتابخانه روستایمان کردم، وقتی هم که تصمیم به ازدواج گرفتم، دوست داشتم جشن عروسی را در فضایی ساده و بدور از تجمل کتابخانه برگزار کنم، زیرا این حرکت می تواند پیام هایی به همراه داشته باشد.
وی با بیان اینکه همسرم از اهالی روستا و دانشجوی پرستاری است، ادامه می دهد: وقتی از تمایل خود برای برپایی جشن عروسی در کتابخانه و صرف هزینه های آن برای امور خیر وی را مطلع کردم، با استقبال خوب دلنیا روبرو شدم. 

محمد می گوید: با برپایی مراسم عروسی در کتابخانه خواستم به اعضا و دیگران نشان دهم کتاب از ارزش و اهمیت خاصی برخوردار و توجه به مطالعه و کتابخوانی نیاز امروز است هرچند توجه به ساده زیستی، زندگی بدون تکلف ، ازدواج آسان و پرهیز از صرف هزینه های سنگین یکی دیگر از اهداف من بود.

وی با تاکید بر ترویج فرهنگ کتابخوانی می گوید: کتابخانه روستای سردوش دارای پنج هزار و 500 جلد کتاب است که بیش از 140 نفر از جوانان روستا عضو آن هستند، این کتابخانه سال 1395 عنوان یکی از 10 کتابخانه برتر سال را از آن خود کرد، امری که روستاییان را به مشارکت و عضویت بیشتر در کتابخانه ترغیب کرد.

محمد درباره احساس خود زمان دریافت هدیه رهبر معظم انقلاب اضافه می کند: وقتی دبیر کل نهاد کتابخانه های عمومی کشور قران اهدایی را به من دادند، هنوز متوجه نشده بودم که ماجرا از چه قرار است تا اینکه نام مبارک مقام معظم رهبری را در کنار یادداشت ایشان دیده و بسیار هیجان زده شدم.


نظر شما