شناسهٔ خبر: 20456604 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: شفاف | لینک خبر

نگاهی به New Nintendo 2DS XL؛ همراه جذاب و ارزان‌‌قیمت

کنسول‌دستی جدید نینتندو با نام New Nintendo 2DS XL، یک کنسول جذاب، قدرتمند و ارزان‌قیمت به حساب می‌آید. در ادامه به بررسی این محصول می‌پردازیم

صاحب‌خبر -
نگاهی به New Nintendo 2DS XL؛ همراه جذاب و ارزان‌‌قیمت
به گزارش شفاف، چند‌ وقتی است که دیگر تمام بحث‌ها و گفتگو‌ها در مورد نینتندو، تنها به کنسول جدیدش یعنی سوییچ محدود شده است. خصوصا حالا که با توجه به فروش خیره‌کننده این دستگاه، پیدا‌کردن آن در قفسه فروشگاه‌ها روز به روز دشوارتر می‌شود. با این‌وجود در‌حالی‌که سوییچ به وضوح جانشین‌خلف کنسول Wii U شکست‌خورده شده است، اما طبیعت هیبریدی آن بدین معناست که خواه‌ناخواه می‌تواند در‌نهایت جایگزینی بر کنسول‌دستی ۳DS نیز لقب بگیرد.

نینتندو اما با علم به این موضوع، خیلی‌زود به‌منظور از دست‌ندادن سودآوری بالای کنسول‌دستی محبوبش دست‌‌به‌کار شد و در اولین اقدام کنسول New 3DS XL و سپس New 2DS XL را معرفی کرد. نوع جدیدی از کنسول‌دستی ۳DS همراه با طراحی بهینه‌ و تازه‌تر که می‌توان آن‌‌‌ها را یک آغاز جذاب دیگر تا زمان رسیدن به پایان عمر جریان ۳DS خواند. New 2DS XL که در این مطلب می‌خواهیم به بررسی آن بپردازیم؛ تقریبا تمام ویژگی‌هایی که در نسل پیشین دیده بودیم به غیر از قابلیت سه‌بعدی را در خود جمع کرده است و در یک پکیج مستقل با قیمت مقرون‌به‌صرفه ۱۴۹ دلار (که نصف قیمت ۲۹۹ دلاری سوییچ است) به شما ارائه می‌دهد.


نگاهی به New Nintendo 2DS XL؛ همراه جذاب و ارزان‌‌قیمت

در یک نگاه، نام "New Nintendo 2DS XL” به‌تنهایی تمام اطلاعاتی را که برای شناخت هسته‌اصلی این دستگاه نیاز دارید در اختیارتان قرار می‌دهد. "New” به این معناست که شاهد پردازنده سریع‌تر و کلید‌های کاربردی بیشتری خواهیم بود. "Nintendo” یعنی اینجا تنها ایستگاهی است که می‌توانید در آن سری زلدا و یا ماریو را تجربه کنید. "۲DS” می‌گوید که صفحه‌نمایش کنسول‌تان قابلیت نمایش تصاویر سه‌بعدی را ندارد و در‌نهایت "XL” به این معنی است که اندازه نمایشگرهای دوگانه این کنسول ۴٫۸۸‌اینج (نمایشگر بالایی) و ۴٫۱۸اینچ (نمایشگر پایینی) می‌باشد و به‌طور کلی مشابه همان‌چیزی است که در برادر بزرگترش یعنی ۳DS XL دیده بودیم.

از حق نگذریم، نینتندو در طراحی این کنسول سنگ‌تمام گذاشته است و به‌خوبی تمام ضعف‌ها و مشکلات پیشین کنسول ۳DS را پوشانده است. حالا به جرئت می‌توان گفت که دیگر هیچ فضای ‌به‌هدر‌رفته‌ای در گوشه‌ و کنار دیده نمی‌شود و هر‌گونه تغییر و اصلاح در‌نهایت به بهبود ظاهر دستگاه خاتمه یافته است.

درب کنسول باریکتر و کوچکتر شده و دوربین جلویی به‌جای اینکه روی نمایشگر بالا باشد به لولا منتقل شده است. همینطور اندازه قلم نسبت به نسخه‌ قبل کوچکتر شده و در پایین دستگاه کنار جک‌صدا قرار گرفته است. علاوه‌بر‌این همچنان ساختار تاشویی کنسول و پلاستیک به‌کار رفته در بدنه آن حس خوبی به‌همراه دارد. البته این را باید بگوییم که وقتی دستگاه را می‌بندید، برآمدگی لولا ممکن است کمی در ذوقتان بزند اما این موضوع در مقایسه با تغییرات مثبت و فراوان طراحی آن قابل چشم‌پوشی است.


نگاهی به New Nintendo 2DS XL؛ همراه جذاب و ارزان‌‌قیمت

باید اعتراف کنیم که لبه‌ رنگارنگ دورتادور نمایشگر بالایی نیز زمانی که کنسول به حالت بسته قرار دارد؛ جلوه خاصی را به آن می‌بخشد. شایان به‌ ذکر است که در آمریکا، کنسول ۲DS XL با طرح سیاه و فیروزه‌ای عرضه می‌شود؛ با این وجود، نسخه ژاپنی این کنسول سفید و نارنجی خواهد بود. خوشبختانه دیگر برای دسترسی به اسلات مموری نیازی به بازکردن قاب‌پشتی به‌وسیله پیچ‌گوشتی را ندارید و این امر به‌راحتی انجام‌پذیر است. لبه‌های دستگاه نیز هموار‌تر از قبل شده‌‌‌‌ و اسلات‌های مموری و کارتریج با پوششی درمانند مورد محافظت قرار گرفته‌اند.

بزرگ‌ترین نکته‌منفی در مواجه با New Nintendo 2DS XL اما به صفحه‌نمایش آن برمی‌گردد؛ جایی که هنوز پنل‌های بی‌کیفیت TN با رزولوشن‌های پایین به‌کلی ناامیدتان می‌کند. با‌وجود اینکه نینتندو بنا‌به دلایلی از پنل‌های IPS غیرحرفه‌ای در طراحی ۳DS XL بهره برده؛ اما تفاوت‌ها حین مقایسه با ۲DS XL به وضوح قابل‌تشخیص است. شاید تنها دلیلی که می‌توان با تکیه‌ کردن به آن تاحدودی این موضوع را منطقی بخوانیم به تفاوت قیمتی ۵۰ دلاری بین این دو دستگاه برگردد.


نگاهی به New Nintendo 2DS XL؛ همراه جذاب و ارزان‌‌قیمت

پیشتر گفتیم که New 2DS XL بر‌خلاف برادر بزرگترش از قابلیت سه‌بعدی پشتیبانی نمی‌کند. پذیرفتن یا نپذیرفتن این کمبود تماما به علاقه شما برمی‌گردد. از طرفی باز‌ی‌های محبوبی مانند Pokémon Sun and Moon و یا Dragon Quest XI حتی از همان ابتدا از چنین‌ قابلیتی پشتیبانی نمی‌کنند و سازندگانشان تصمیم‌ گرفته‌اند تا انرژی و زمان خود را صرف تمرکز بر روی مسائل دیگر بکنند. از طرفی دیگر اما بازی‌های بزرگی مانند Super Mario 3D Land و یا The Legend of Zelda: A Link Between Worlds خودنمایی می‌کنند که به لطف بهره‌بردن از این قابلیت، تجربه‌ی بسیار بسیار لذت‌بخش‌تر و چشم‌نواز‌تری را به بازیکنان منتقل می‌کنند. به این لیست بازی مورد‌انتظار Metroid: Samus Returns را نیز اضافه کنید که به‌گفته خودِ نینتندو در کنفرانس E3 2017‌ تجربه آن به‌صورت سه‌ بعدی به‌تنهایی برای خرید کنسول New 3DS XL کافی خواهد بود. به‌ هرحال همه‌ چیز به خودتان برمی‌گردد؛ اگر تمایلی به داشتن این مزیت ندارید، بدون‌شک New 2DS XL بهترین انتخاب برای شماست.

به عنوان سخن پایانی، کنسول دستی New Nintendo 2DS XL برای همه کسانی است که تابه‌حال از دید این پلتفرم‌ هیجان‌انگیز به دنیای گیمینگ سلام نکرده‌اند یا کسانی که هنوز از همان کنسول‌های ۳DS‌ قدیمی استفاده می‌کنند و همینطور کسانی که به قابلیت سه‌بعدی کنسول New 3DS XL تمایل آن‌چنانی ندارند. با داشتن یک طراحی بی‌نظیر و کارآمد، کوهی از بازی‌های گوناگون و سرگرم‌کننده و از همه مهم‌تر قیمت مناسب و ارزان، خیلی‌‌سخت می‌توان محصول جدید و دوست‌داشتنی نینتندو را به‌کسی پیشنهاد نداد.

برچسب‌ها:

نظر شما