شناسهٔ خبر: 20454752 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: نما | لینک خبر

عباس قائیدرحمت در گفتگو با نما:

روحانی كابینه‌ای تشكیل دهد كه "توانایی حل مشكل بیكاری" را داشته باشند

رییس سابق كمیته اشتغال وكارآفرینی مجلس گفت : دولت برای ایجاد شغل پایدار و رفع معضل بیكاری در كشور باید كابینه قوی داشته باشد تا بتواند به وعده و شعارهایی كه داده جامعه عمل بپوشاند .

صاحب‌خبر -
عباس قائیدرحمت عضوسابق هیئت رییسه کمیسیون اجتماعی مجلس در گفتگو با نما با اشاره به اینکه مهمترین چالش فراروی کشور مسله اشتغال و بیکاری است گفت : رفع معضل بیکاری تلمبار شده نیازمند خارج شدن از وضعیت رکود ، توجه به تولید و رونق اقتصادی و تحقق بخشیدن به اهداف اقتصاد مقاومتی ست .

وی با اشاره به رقم بالای نقدینگی موجود در کشور که در مسیر تولید قرارنگرفته گفت : دولت بایستی با هدایت این نقدینگی ها برای سرمایه گذاری در تولید از جابجایی مکرر نقدینگی ها در بازارهای مختلف اقتصادی چون بورس وارز و غیره جلوگیری کند

وی با بیان اینکه اکنون برای رونق تولید که منجر به ایجاد اشتغال شود نیاز به حجم وسیعی از سرمایه گذاری های داخلی وخارجی است خاطر نشان کرد : باید سرمایه گذاری در طرح های با دوام برای تولیدات قابل صادرات صرف شود تا بتوان به ایجاد شغل پایدار در کشور رسید .

وی خاطر نشان کرد : در جذب سرمایه گذار خارجی نباید نگاه صرف به آورده باشد مهم در جذب سرمایه گذار خارجی برند سازی برای کشور است ، برندی که سرمایه گذار ملزم به تولید آن در ایران شود و جایگاهی ممتاز برای بازارمصرف در دنیاپیدا کند تا بتوان به تبع آن شغل پایدار در کشور ایجاد کرد .

وی با اشاره به خام فروشی مواد حاصله از منابع زیر زمینی در کشور گفت : تکمیل حلقه های تولید و رسیدن به آخرین کالای مصرفی مورد نیاز ، تعداد زیادی شغل ایجاد خواهد کرد که بستر های آن باید از سوی دولت ایجاد شود .

این نماینده ادوار مجلس با اشاره به کارآمدی اقتصاد مقاومتی برای خروج از بسیاری مشکلات کشور چون بیکاری خاطر نشان کرد : با نگاه برون گرای درون زا که از درون خیلی وابسته به بیرون نبوده و از طرفی برای دنیا کار تولیدی کرد ، تعامل سالم و سازنده با دنیا را به گونه ای که حفظ شئونات و حقوق کشوررعایت شود می توان پذیرفت .

وی افزود : احتمال بدعهدی طرف های توافق برجام همواره وجود دارد لذا اگر امریکا و هم پیمانانش با عهد شکنی به تعهدات برجام موانع و تحریم ها را رفع نکنند باید با دیپلماسی فعال و تجدید نظر در برنامه ها به دنبال بازارهای اقتصادی برای تولیدات کشور و ارتباطات بین المللی برد برد میان سایر ملل وکشور های مختلف در جهان بود .

وی با اذعان به اینکه ایران با توجه به چهار فصل بودن در عرصه های کشاورزی و دامپروری ، پرورش آبزیان و دارابودن ذخایر زیر زمینی و جاذبه های توریسم بستر های آماده ای برای رونق اقتصادی کشور دارد عنوان داشت : دولت نباید تنها به امید برجام بماند بلکه همزمان با پیشبرد برجام با نگاه به اقتصاد مقاومتی در داخل نیز باید با اهتمام جدی برای کاستن از مشکلات عظیم اقتصادی و معضل بیکاری دست به کار شود .

نظر شما