شناسهٔ خبر: 20454576 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

برانکو: طارمی فردا بازی می کند و پنالتی می زند/ تغییرات مدیریتی سوژه رسانه ها شده است/ در مورد سرمربیگری تیم ملی روسیه حرف نمی زنم

سرمربی تیم فوتبال پرسپولیس تهران گفت: بی صبرانه منتظر شروع فصل جدید فوتبال ایران و بازی با نفت هستیم.

صاحب‌خبر -

برانکو: بی صبرانه منتظر شروع فصل هستیم/ سوپر جام بهترین مقدمه برای آغاز فصل است/ خبر سرمربیگری ام در روسیه شایعه استبه گزارش خبرنگار فوتبال و فوتسال گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، برانکو در نشست خبری پیش از دیدار پرسپولیس و نفت تهران به عنوان سوپرجام فوتبال ایران اظهار داشت: درگذشت پدر سعید فتاحی را تسلیت می گویم. همه بی صبرانه منتظریم فصل شروع شود. سوپرجام در تمام دنیا بهترین مقدمه برای شروع فصل است و خوشحالیم که به دلیل قهرمانی در لیگ برتر فوتبال می توانیم یک پای این بازی باشیم.

 او افزود: نفت تهران در سال های اخیر همیشه در رتبه های بالای جدول حضور داشته و امسال هم با مربی جدیدی به لیگ برتر آمده است. علی کریمی به عنوان یکی از پرافتخارترین بازیکنان تاریخ فوتبال ایران روی نیمکت نفت نشسته است. خوشحالم که کریمی به عنوان یک اسطوره دانش و تجربه‌اش که در تیم های مختلف دنیا کسب کرده را در خدمت فوتبال ایران قرار می‌دهد. او سخت‌ترین کار فوتبال یعنی مربی و رهبر یک تیم بودن را به عهده گرفته و سعی دارد دانش و تجربیاتش را به بازیکنان ایرانی انتقال دهد.

برانکو درباره وضعیت تیم نفت گفت: اطلاعات مختلفی از تیم نفت به گوش می رسد و مشکلات این تیم را می دانیم. کادرفنی نفتی ها کلا تغییر کرده و بازیکنان جدیدی به این تیم آمده اند. روز گذشته به بازیکنانم گفتم و امروز هم به شما می گویم با وجود اینکه تیم بهتری هستیم و قهرمان لیگ برتر فوتبال کشور محسوب می شویم و قصد داریم با کسب یک قهرمانی دیگر هوادارانمان را خوشحال کنیم اما با توجه به تجاربی که دارم، از دیدار با نفت می ترسم. سال گذشته به قشقایی باختیم که این امر جزء زیبایی های فوتبال است. بازیکنانم نباید با حرف و حدیث هایی که نسبت به نفتی ها مطرح شده به خواب بروند چراکه آن ها 200 درصد انگیزه دارند و برای تیمشان سر می دهند. آن ها تلاش می کنند تا ما را غافلگیر کنند اما بازیکنان پرسپولیس هم انگیزه زیادی دارند. می خواهیم بیش ترین پیروزی و بیشترین قهرمانی را به دست آوریم.

سرمربی پرسپولیس ادامه داد: دیدار با نفت اولین فرصت است. به بازیکنانم و کیفیتشان باور دارم چراکه آن ها در 2 سال اخیر کیفیتشان را ثابت کرده اند و امسال گل کارشان باید باشد. گادوین منشا به دلیل عفونت، عمل جراحی کوچکی داشته و صادق محرمی هم در تیم امید حضور دارد. با وجود اهمیتی که محرمی برای ما دارد، در بازی با نفت غایب است چراکه تیم امید هم اندازه پرسپولیس مهم است. برخلاف برخی باشگاه ها که به این تیم بازیکن ندادند، پرسپولیس محرمی را به تیم امید تحویل داد. البته سایر بازیکنان پرسپولیس سالم هستند.

* خودمان خواستیم طارمی به اروپا برود

برانکو درباره آماده نبودن مهدی طارمی برای دیدار مقابل نفت بیان کرد: طارمی بازیکن ماست. به او اجازه دادیم دنبال بازی در اروپا باشد اما پیشنهادهایش راضی کننده نبود. اکنون هم سعی می‌کند بهترین بازی‌ها را برای ما و تیم ملی انجام دهد. او 100 درصد آمادگی ندارد اما همانگونه که باید سایر بازیکنان را هم بیشتر آماده کنیم، باید طارمی را هم با روشی سریع‌تر برای 10 روز آینده به آمادگی برسانیم اما فردا قطعا بازی می کند.

او درباره پست بازی شایان مصلح در پرسپولیس گفت: او را به عنوان دفاع چپ به تیم آوردیم و پست اولش دفاع چپ است. با این وجود طبق فلسفه خودم بازیکنان را به گونه ای آماده می‌کنم که دست کم بتوانند در ۲ پست انجام وظیفه کنند. از تلاش مصلح رضایت دارم اما برای تطبیق با تیم نیاز به زمان دارد. مصلح قطعاً بازیکنی است که بسیار به تیم ما کمک می‌ کند.

برانکو در مورد حاشیه‌های روزهای اخیر برای پرسپولیس مانند بحث دربی آلمان و تغییر مدیریت باشگاه پرسپولیس اظهارداشت: این بحث ها بی‌نظمی‌هایی را ایجاد کرد و در برنامه ما تغییراتی به وجود آورد اما به صورت کلی برنامه و هدفمان را چندان تغییر نداده ایم. هرچند دوست داشتیم بازی‌های دوستانه بیشتری انجام دهیم که امکانش فراهم نبود.

او افزود: بحث تغییرات مدیریتی هم همیشه با شدت و ضعف کمتری وجود داشته است. نامشخص بودن تکلیف مدیریت باشگاه روی بازیکنان تاثیر دارد چرا که آن ها با طاهری صحبت می کنند اما این موضوع بیشتر شایعات رسانه ای است. زمانی که اخبار کم است به چنین مسائلی بیشتر پرداخته می شود اما بازیکنان باید بیشتر تمرکز کرده و حرفه ای تر کار کنند.

* به عملکردمان در آسیا افتخار می کنم

سرمربی پرسپولیس درباره تقویت تیم الاهلی عربستان برای دیدار مرحله یک چهارم نهایی لیگ قهرمانان آسیا گفت: واضح است تیم های عربستان، قطر و امارات بودجه بیشتری نسبت به ما دارند. در العین امارات قیمت ترانسفر یک بازیکن ۱۰ میلیون دلار بود. سال گذشته در آسیا و ایران تنها تیمی بودیم که به جز رادوشوویچ تمام بازی‌هایمان را با ۱۱ بازیکن بومی و ایرانی برگزار کردیم و قاطعانه هم قهرمان شدیم. تمام رکوردهای ممکن را هم جابجا کردیم. به مرحله یک چهارم لیگ قهرمانان آسیا صعود کردیم و به همین دلیل به بازیکنانم افتخار می‌کنم. به یمن تلاش و زحمات آن ها به این موفقیت ها رسیدیم و بازهم آمادگی داریم یک قدم به جلو برویم.

او درباره بازگشت احمد نورالهی به پرسپولیس بیان کرد: احمد از بازگشت به پرسپولیس خوشحال است و هرچند حق حضور در بازی‌ها را ندارد اما همین که به تمرینات اضافه شده، مهمترین موضوع است. بهتر است مجوز بازی نوراللهی با رسیدن او به آمادگی کامل صادر شود. به عنوان مربی به احمد اعتماد دارم و انتظاراتم از او بالاست چرا که در هر ۴ منطقه پست هافبک می تواند بازی کند. او پتانسیل ملی پوش شدن هم دارد. مهم تر از همه خوشحالم که بازیکنان پرسپولیس هم او را دوست دارند و نوراللهی فردا کنار است.

برانکو درمورد پنالتی زن اول پرسپولیس مقابل نفت تهران با توجه به غیبت گادوین منشا بیان کرد: پنالتی فردای ما را مهدی طارمی می‌زند.

*خوشحالم می شوم  شاگردانم مربی تیم ملی شوند

او درباره اینکه به عنوان استاد چه توصیه ای به علی کریمی دارد، اظهار داشت: قبل از هرچیز برای کریمی آرزوی موفقیت و خوش‌شانسی دارم اما چیزی که تمام مربیان تجربه کرده اند این است که بین دوران بازیگری و مربیگری تفاوت زیادی وجود دارد. او زمان پر از کاری در پیش دارد و باید آموزش‌های زیادی ببیند تا بتواند مربی خوبی باشد. با اینکه ۳۰ سال مربیگری کرده‌ام اما هنوز هم سعی می‌کنم بیشتر بدانم، یاد بگیرم و حتی خودم را تغییر دهم. به کریمی اعتماد دارم و خوشحال می‌شوم که بازیکنانم در تیم ملی مربی شوند. علی دایی، یحیی گل‌محمدی، خداداد عزیزی، مهرداد میناوند، علیرضا منصوریان، جواد نکونام سرمایه‌های فوتبال ایران هستند. رسانه‌ها باید از آنها حمایت کنند و پس از اولین شکست تخریبشان نکنند. اجازه بدهید که یاد بگیرند و پیشرفت کنند.

برانکو درباره مطرح شدن نامش به عنوان گزینه سرمربیگری تیم ملی روسیه گفت: این موضوع در حد حرف است. واقعیت این است که تیم ملی روسیه حتی با مربی بزرگی مانند فابیو کاپلو نتایج خوبی نگرفت و در سراشیبی بود. مایل نیستم در این خصوص صحبت کنم.

سرمربی پرسپولیس درمورد آسیب دیدگی بشار رسن در تیم امید عراق گفت: رسن بازیکن جوان و آینده دار عراقی است که به دلیل حضور در لیگ این کشور، تمریناتش را قطع نکرده است. می‌دانم که مشکلی از لحاظ آمادگی ندارد اما تنها موضوع مهم، بحث تطبیق او با سرعت تیم است. بازیکنان پرسپولیس باید از لحاظ شخصیتی، مسائل فردی و همچنین تمایل به کسب پیروزی ویژگی های خاصی داشته باشند.

 

انتهای پیام/

 

نشست خبری سرمربی پرسپولیس قبل از سوپرجام

نظر شما