شناسهٔ خبر: 20454024 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

امام جمعه اسالم؛

سخنان رهبر معظم انقلاب وارد محیط های دانشگاهی شود

خبرگزاری شبستان: امام جمعه اسالم با بیان اینکه سخنان رهبر معظم انقلاب باید وارد محیط های دانشگاهی شود، گفت: در سخنرانی های رهبر معظم انقلاب محورهای اساسی جهت انتخاب بهتر و نحوه خوب زندگی کردن به خوبی بیان شده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بندر آستارا، حجت الاسلام اصغر جدایی، امام جمعه اسالم در همایش ناظران شورای نگهبان در سالن اجتماعات کانون فرهنگی حضرت امام خمینی(ره) آموزش و پرورش این شهرستان به سالروز تاسیس شورای نگهبان اشاره کرد و افزود: نیم نگاهی به مجموع فرمایشات حضرت امام خمینی(ره) و مقام معظم رهبری در مورد شورای نگهبان نشان می‌دهد که جایگاه این نهاد در نظام اسلامی جایگاه حساس و بسیار مهمی است.

 

وی با اشاره به اینکه شورای نگهبان ستون فقرات نظام جمهوری اسلامی است، افزود: شورای نگهبان بسیار مظلوم واقع شده است.

 

امام جمعه اسالم با بیان اینکه گرچه اسم شورای نگهبان بیشتر در ایام انتخابات مطرح است ولی وظایف شورای نگهبان فقط به تایید صلاحیت افراد در ریاست جمهوری و مجلس نیست، خاطرنشان کرد: شورای نگهبان در نظام ما در واقع نگهبان خطر انحراف از دین و قانون اسلامی است.

 

حجت الاسلام جدایی با اشاره به اینکه شورای نگهبان با توجه به این که جایگاه ویژه ای دارد به همین خاطر به شدت مظلوم هم واقع شده است، اظهارکرد: شورای نگهبان یکی از نهاد هایی است که بیش ترین هجمه و حمله و توهین ها را تا به حال در پرونده کاری خودش ثبت کرده است.

 

وی با تسلیت سالروز شهادت حضرت امام جعفر صادق(علیه الاسلام)، گفت: امام صادق(علیه الاسلام) بدون توجه به مسیر حاکمیت، مستقلاً دانشگاه های بزرگ اسلامی را تاسیس کردند و هزاران دانشجوی تشنه علم و دانش و معرفت و حکمت و الهیات را پرورش دادند.

 

 امام جمعه اسالم با اشاره به اینکه امام جعفر صادق(علیه الاسلام) از نمونه‌های بارز آتش به اختیار در زمان خود هستند که هم دوران بنی‌امیه و هم دوران بنی‌عباس را تجربه کرده‌اند، خاطرنشان کرد: چون جامعه آن دوره محتوای خود را از دست داده بود امام محمد باقر(علیه الاسلام) نهضت علمی را پایه ‌ریزی کرد و امام جعفر صادق(علیه الاسلام) آن را استمرار بخشید.

 

سالانه ۵۰ هزار سقط جنین در ایران انجام می‌شود

حجت الاسلام جدایی در بخش دیگری از سخنان خود جاهلیت ثانی را بدتر از جاهلیت نخست دانست و خاطرنشان کرد: سالیانه بالغ بر ۵۰ هزار سقط‌ جنین در کشور انجام می‌شود.

 

وی با بیان اینکه معماری شهرهای ایران به شدت به سمت معماری‌های شیطانی در حال حرکت هستند، اظهارکرد: نمای دور شهر تهران شبیه نمای شهر شراب‌خواران آمریکا است.

 

امام جمعه اسالم گفت: شورای اسلامی شهر و شورای عالی انقلاب فرهنگی باید در خصوص این معماری‌های شیطانی پاسخ‌ گو باشند.

 

حجت الاسلام جدایی با اشاره به اینکه اولویت اصلی حاکمیت‌ها باید صرف ارتقای سطح فکری و اندیشه انسان‌ها باشد، گفت: در سبد خرید خانواده‌ها کتاب هیچگونه جایگاهی ندارد و خانواده‌ها نسبت به این کالای فرهنگی بی‌تفاوت هستند.

 

آتنا اصلانی قربانی بی‌تفاوتی‌ها نسبت به مقوله فرهنگ است

وی با بیان اینکه در ایران به انجام کارهای فرهنگی ارزش قائل نیستند، تصریح کرد: آتنا اصلانی قربانی همین بی‌تفاوتی‌ها نسبت به مقوله فرهنگ شد.

 

امام‌ جمعه اسالم آویزان کردن گردن بند بر گردن گوسفندان در عربستان سعودی، برگزاری جشنواره سیبیل و خرید و فروش سگ در خیابان‌های ایران را از نشانه‌های عصر جاهلیت ثانی عنوان کرد.

 

حجت الاسلام جدایی با بیان اینکه در حکومت اسلامی هنرمندی که متحول شده و محجبه می‌شود از سوی منتقدان و مخالفان حجاب مورد هزاران هزار توطئه و ترور فرهنگی قرار می‌گیرد، اظهار کرد: صدا و سیما در خصوص مظلومیت ‌های الهام چرخنده کوتاهی کرده و مقصر است.

 

وی با اشاره به حمله تشنگان جنسی در بعضی خیابان های خلوت تهران به دختران و زنان بی‌گناه گفت: خانم‌ها و دختران در بعضی خیابان های تهران نمی‌توانند بمانند و این نشان می‌دهد که در  بعضی خیابان‌های تهران امنیت وجود ندارد.

 

امام جمعه اسالم با بیان اینکه شرکت‌های داروسازی جهان به صهیونیسم وابسته هستند و آنها به این داروها مواد عقیم کنننده اضافه می‌کنند، خاطرنشان کرد: صهیونیسم و استکبار جهانی تلاش دارند که نسل مسلمانان را ریشه ‌کن کنند.

 

سخنان رهبر معظم انقلاب باید وارد محیط های دانشگاهی شود

وی با اشاره به اینکه سخنان رهبر معظم انقلاب باید وارد محیط  های دانشگاهی شود، تصریح کرد: در سخنرانی های رهبر معظم انقلاب محورهای اساسی جهت انتخاب بهتر و نحوه خوب زندگی کردن به خوبی بیان شده است.

 

امام جمعه اسالم افزود: سخنان و فرمایشات مقام معظم رهبری وارد محیط های دانشگاهی شود و به عنوان واحدهای درسی در دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی تدریس شود.

 

وی از وضعیت تایید صلاحیت ها در انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا انتقاد کرد و افزود: وضعیت تایید صلاحیت‌ انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا خراب بود و از رباخوار گرفته تا کمپی پس از تایید صلاحیت و کسب آرا وارد شورا شد.

 

حجت الاسلام جدایی گفت: امیدواریم از سال های آینده کار تایید صلاحیت داوطلبان انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا به شورای نگهبان واگذار شود.

 

گفتنی است، در پایان این همایش  تعدادی از ناظرین دفتر نظارت شورای نگهبان شهرستان مرزی بندر آستارا با اهدای لوح و جوایزی تجلیل شدند.

 

 

 

نظر شما