شناسهٔ خبر: 20452807 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

اعلام وفاداری مجدد ارتش ونزوئلا به مادورو

71402

ارتش ونزوئلا بار دیگر حمایت خود را از نیکولاس مادرو اعلام کرده و تاکید کرد که نیروهایش از انتخابات جنجالی آتی برای بازنویسی قانون اساسی حمایت می‌کند.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایسنا به نقل از خبرگزاری فرانسه این اعلامیه که از سوی ژنرال ولادیمیر پادرنیو لوپز، وزیر دفاع دولت نیکولاس مادورو خوانده شد. تایید دیگری است بر رد تهدیدها کشورهای دیگر از جمله رئیس‌جمهوری آمریکا علیه ونزوئلا.

وزیر دفاع ونزوئلا گفت: نیروهای مسلح این کشور ماهیت مشروع طرح مادورو را برای انتخاب مجلسی که وظیفه‌اش بازنویسی قانون اساسی است به رسمیت می‌شناسد. بدین منظور سربازان در تاریخ 30 ژوئیه در سراسر این کشور مستقر می‌شوند تا از اجرای کامل انتخابات و رای تمام ونزوئلایی‌ها مطمئن شوند.

اپوزیسیون ونزوئلا اخیرا یک همه پرسی نمادین درباره طرح مادورو برگزار کرد که طی آن بیش از 90 درصد شرکت کنندگان با آن مخالفت کردند.

در همین حال دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری آمریکا در پیامی شدیدالحن به ونزوئلا این کشور را به تحریم‌های اقتصادی تهدید کرد. سازمان ملل ، اتحادیه اروپا ، سازمان کشورهای آمریکایی و سایر کشورهای مهم آمریکای لاتین نیز این ابتکار عمل رئیس‌جمهور سوسیالیست ونزوئلا را محکوم کردند.

انتهای پیام

نظر شما