شناسهٔ خبر: 20449896 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

استاندار یزد:

اجرای طرح نسخه الکترونیک جلوی تجویز داروی اضافه را می‌گیرد

R41376/P1361/S6,76/CT11

استاندار یزد با اشاره به مزیت‌های طرح نسخه الکترونیک گفت: اجرای طرح نسخه الکترونیک جلوی تجویز داروی اضافه را می‌گیرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از یزد، سیدمحمد میرمحمدی در آیین رونمایی از طرح نسخه الکترونیک در یزد اظهار داشت: این طرح از زوایای بسیار زیادی دارای مزیت‌های گسترده‌ای است که می‌تواند بسیاری از مشکلات را برطرف کند.

وی خاطرنشان کرد: زمانی که بحث از حذف دفترچه‌های کاغذی به میان می‌آید به معنای آن است که از قطع هزاران درختی که باید تبدیل به دفترچه‌های بیمه شود، جلوگیری می‌شود.

استاندار یزد با تاکید بر اینکه تکمیل این طرح زمینه حذف نیاز حضور فیزیکی بیمار به پزشک را فراهم می‌کند، گفت: این عدم حضور می‌تواند بخشی از مشکلات ترافیکی و سختی‌هایی که مردم برای مراجعه به پزشک دارند را برطرف کند.

میرمحمدی یکی دیگر از ویژگی‌های این طرح را وجود بانک اطلاعاتی از بیماران دانست و افزود: وجود بانک اطلاعاتی و در دسترس بودن آن برای پزشکان می‌تواند زمینه کاهش خطاهای پزشکی تا حد بسیار زیادی را فراهم کند.

وی گفت: در بسیاری از موارد که پزشکان تجویز دارو می‌کنند، به دلیل عدم در دسترس بودن پرونده بیمار، داروی اضافه تجویز می‌شود ولی با وجود پرونده‌های الکترونیک، امکان صرفه‌جویی در مصرف دارو و جلوگیری از تجویز داروی اضافه به وجود می‌آید.

استاندار یزد با تاکید بر اینکه برای اجرای این طرح اقدامات و تلاش‌های بسیار زیادی انجام شده، تصریح کرد: امیدواریم شاهد پوشش صددرصدی این طرح در استان یزد و کل کشور باشیم.

وی به ثبت جهانی بافت تاریخی یزد اشاره کرد و ادامه داد: خوشبختانه دست آورد بسیار بزرگی نصیب مردم یزد و ایران شد و دلیل این موضوع هم این است که بافت تاریخی یزد واجد ارزش‌های بسیار والایی بود که موجب توجه جوانیان قرار گرفت و همه آن را مفید دانستند.

انتهای پیام/

نظر شما