شناسهٔ خبر: 20443755 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

کاهش دست اندازی به اراضی ملی

رئیس کل دادگستری گلستان گفت: دست اندازی به اراضی ملی در گلستان کاهش یافت.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از گرگان؛ علیرضا ساوری مدیر کل پیشگیری‌های وضعی معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضائیه امروز در روز دوم همایش کارشناسان دادگستری‌های ۷ استان کشور در گرگان گفت: مجموع پرونده‌های ورودی به دستگاه قضایی تحت عنوان تصرف غیر قانونی اراضی و استفاده غیر قانونی از اموال دولتی در سال گذشته شاهد کاهش ۷/۳ درصدی پرونده‌هایی با این عنوان به دستگاه قضایی بودیم.


وی افزود: تجاوز به اموال ملی به قصد تصرف کاهش ۱۲/۱ درصدی داشتیم که علاوه بر آن تجاوز تعدی نسبت اموال عمومی با کاهش ۲۷ درصدی مواجه بوده ایم.


به گفته وی تغییر غیر مجاز کاربری اراضی زراعی و باغی ۳ درصد کاهش را در سال گدشته نسبت به سال ۹۴ بوده و جرایم مربوط به تصرف غیرمجاز به اموال دولتی هم ۶۶ درصد کاهش داشته است.

محمد جواد حشمتی معاون دادستان کل کشور نیز گفت:با توجه به تذکرات رهبر معظم انقلاب و آمار و پرونده‌هایی که در سطح کشور تشکیل می‌شود از بحث اختلافات دعاوی و تصرفات راجع به زمین، این اهمیت موضوع پرداختن به مساله را می‌پردازد که قوه قضائیه هم در بخش‌های مختلف اقدامات خوبی انجام داده است در جهت پیشگیری از این اتفاقات و جرایم و تشکیل پرونده، هم معاونت پیشگیری و هم دادستان‌های مراکز استان‌ها و شهرستان‌ها اهتمام لازم را مبذول داشتند.


وی افزود: نتیجه این هم گرایی جدیت و پیگیری‌ها منتهی به کاهش وارده‌ها در این بخش شده است و بنابر این قوه قضائیه عالی‌ترین جایگاهی که می‌شود این موضوع را به صورت ویژه در دستور کار قرارداد و پیگیری کرد دادستان‌ها در مرکز استان‌ها و شهرستان هاست.


هادی هاشمیان رییس کل دادگستری گلستان هم در حاشیه همایش دو روزه نخستین سمینار پیشگیری از تصرفات غیر قانونی به اراضی ملی و عمومی گفت: دادگستری گلستان در آیتم‌های مختلف پیشگیری از وقوع جرم پیشقدم بوده و در مجموع برنامه‌ها رتبه یکم کشوری را کسب کرده است.


وی افزود: در سال ۹۵ حدود ۶۵۴ هکتار از اراضی منابع طبیعی و مرتع که بالغ بر ۶۵۰ میلیارد تومان بوده خلع ید شده و به بیت المال برگشته است.


وی ادامه داد: در سه ماهه امسال حدود ۱۲۰ هکتار اعم از اراضی و مراتع خلع ید شده که بالغ بر ۱۷۷ میلیارد تومان بوده است.


این همایش امروز به کار خود پایان می‌دهد.

 

انتهای پیام / ا

 همگرایی دستگاه‌ها عامل کاهش دست اندازی‌ها

 

نظر شما