شناسهٔ خبر: 20439165 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: شفاف | لینک خبر

تماس صوتی تلگرام فعلا رفع فیلتر نمی شود

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در حاشیه‌ی افتتاح پروژه‌های شرکت مخابرات، توضیحاتی را در مورد فیلترینگ تماس صوتی تلگرام، اینترنت نامحدود و تغییر تعرفه‌های اینترنت ارائه داد.

صاحب‌خبر -
تماس صوتی تلگرام فعلا رفع فیلتر نمی شود

به گزارش شفاف، واعظی در ارتباط با فیلترینگ تماس صوتی تلگرام گفت: «با وجود شرکت مخابرات و سه اپراتور موبایل به این خوبی، اگر می‌خواهید آن‌ها را ورشکست کنید، تماس صوتی تلگرام را باز کنید».

وی همچنین در مورد اینترنت نامحدود عنوان کرد: « اگر اینترنت بخواهد نامحدود شود، تقاضا زیاد خواهد شد و ممکن است شبکه انتقال کشور نیاز به توسعه داشته باشد، به همین دلیل شرکت مخابرات با شرکت ارتباطات زیرساخت برنامه‌ریزی‌هایی کردند که ما بر اساس آن تصمیم‌گیری خواهیم کرد».

وزیر ارتباطات در رابطه کاهش نرخ تعرفه‌های اینترنتی اضافه کرد: «سیاست ما کاهش تعرفه است. نه برای تلفن، نه برای اینترنت و نه برای موبایل تعرفه‌ها را افزایش نخواهیم داد».

وی با اشاره به عدم امکان پرداخت در سایت‌های خارجی، خاطرنشان کرد: «اگر کوچک‌ترین امتیازی در راستای خدمات ارزش افزوده به شبکه‌های اجتماعی خارجی بدهیم، شبکه‌های اجتماعی داخلی پا نمی‌گیرند. هدف نهایی ما این است که در کشور تمامی فعل و انفعالات مالی، تبلیغاتی و ارزش افزوده در بستر شبکه‌های اجتماعی داخلی انجام شود».

نظر شما