شناسهٔ خبر: 20438110 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: راه دانا | لینک خبر

تعدادی از دانشجویان و اساتید دانشگاه آزاد قاین طی یادداشتی اعلام کردند:

دانشگاه آزاد قاین آزاد از مدیریت/ مدیریت ضعیف دانشگاه آزاد را به پای نماینده ننویسید

نهاد فعلی دانشگاه آزاد قاینات متاسفانه با کمترین توجه به حوزه علمی و پژوهشی و با ضعف شدید در مدیریت علمی و پژوهشی که داد دانشجویان کارشناسی ارشد آن از چگونگی دفاع از پایان نامه ها تا هزاران نکته ریز و درشت که اجحاف در حق دانشجویان است درآمده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از نسیم قائن، جمعی از دانشجویان واساتید دانشگاه آزاد اسلامی قاین در واکنش به مطلبی با عنوان (آقای فلاحتی به کجا می روید)با ارسال یادداشتی به پایگاه تحلیلی خبری نسیم قائن نوشتند:

یکسال از انتخاب آقای فلاحتی بعنوان نماینده مردم شریف قاینات و زیرکوه می گذرد و تلاش های زیادی برای سنگ اندازی و عدم تعامل با ایشان صورت گرفته است و حتی با اتفاقاتی که در اوایل دوران نمایندگی ایشان افتاد به اصطلاح دلسوزان خشنود هم شدند که شاید اتفاقی دیگر رخ دهد.

حال آنکه تقدیر در کارگاه خویش چیز دیگری می خواهد.در همه جای ایران حضور و تعامل و رایزنی و گفتگوی نماینده با اصحاب قدرت یا دولت مایه افتخار است اما در این دیار گویا انگشت به دهان گزیدن رسمی جدید است که روشنفکر نماها یاد گرفته اند.

 گویا دوران سپردن امور به افراد متخصص تمام شده و همه کاره های هیچ کاره در همه کارها صاحب نظر شده اند. اینکه هر شهروند تحصیلکرده ای از اوضاع دانشگاه آزاد قاین مطلع است یک بزرگ نمایی و اغراقی بیش نیست چرا که شهروندان قاینات تعداد اندکی از آنان با دانشگاه آزاد اسلامی ارتباط و شناخت دارند و مدیریت فعلی دانشگاه که مدتی طولانی در گرداب بی مدیریتی و بی کفایتی به سر می برد را  حتی به نام هم نمی شناسند.چه رسد به جهش های تخیلی علمی که برای خود دانشگاه هم غریبه است ،چه رسد به مردمانی که هزار و یک مشکل دارند. هرچند که اگر همین به اصطلاح جهش را با واحد های دیگر همین استان مقایسه کنیم پرشی کوتاه بیش نیست

. نهاد فعلی دانشگاه آزاد قاینات متاسفانه با کمترین توجه به حوزه علمی و پژوهشی و با ضعف شدید در مدیریت علمی و پژوهشی که داد دانشجویان کارشناسی ارشد آن از چگونگی دفاع از پایان نامه ها تا هزاران نکته ریز و درشت که اجحاف در حق دانشجویان است درآمده است.

همچنین دانشجویان از دورکاری اساتید و مدیرو معاونینش و چرخشی بودن حضورشان و پاسخگوی درست نبودنشان هنوز هم در رنج هستند.

مدیری که به جای تمرکز بر کار و پیگیری حقوق به حق کارکنان و اعضای هیات علمی خود به دنبال سیاسی کاری و تشکیل جلسات مجازی و رای جمع کردن تلفنی و حمایت پوپولیستی باشد آیا واقعا دلسوز است؟

آنان که در شام انتخابات بر سفره دیگری بودند و در نهار روز بعد بر سفره دیگری نشستند چگونه می توانند خود را غیر سیاسی بدانند و برای منافع واقعی دانشجویان و کارکنان دانشگاه دلسوز باشند.

 اراده کلی شهرستان رشد و توسعه می خواهد به دور از سیاسی کاری و آنچه مردم می بینند فقط سیاسی کاری محض و ظاهری پوشالی درست کردن است.

 چرا وقتی نماینده محترم از کلنگ زنی فرمالیته و عوام فریبانه سخن می گوید به دست و پا می افتند تا خود را همسو با اراده شهرستان بدانند ؟ آیا همین مردم به گفته اینها همسو نباید بدانند چرا کلنگی بر زمین ماند ؟ آیا اکثریت به گفته آنها تحصیلکرده نباید بدانند که مدیر دانشگاه در یک سال گذشته حتی یک گزارش عملکرد به نماینده شهرستان نداده است ؟

 آیا به اینگونه رفتار ها جهش علمی و توسعه و پیشرفت می گویند ؟ و جالب تر اینکه کسانی که فقط چند واحد درسی در دانشگاه درس داده اند را استاد و صاحب کرسی و صاحب نظر در امور دانشگاه می دانند ولی نماینده دوشهرستان را صاحب نظر نمی دانند.

 سوال اینست آیا این آقایان براستی دانشگاهی هستند ؟ و آیا براستی این آقایان در قاینات زندگی می کنند ؟ یا مثل اکثر مدیران فعلی دانشگاه آزاد اسلامی قاینات زندگی شان در شهر های دیگر است و فقط برای رفع تکلیف آنهم نه تمام هفته بلکه فقط چند روزی به دانشگاه قاین می آیند تا آن را متحول کنند و جهش یافته سازند ؟

دراین نامه مذکورکه باعنوان(آقای فلاحتی به کجا می روید)در فضای کجازی دست به دست می چرخید  نوشته بود که هیئت علمی دانشگاه آزاد خواستار عدم تغییر مدیریت فعلی دانشگاه هستند ودرحالی که نامه ای توسط یکی از معاونین مدیریت محترم نوشته می شود ومسئول محترم دفتر جهت جمع آوری امضاءنزد کارکنان می رود وبه ناچار اکثریت آنها مجبور به امضا می شوند چرا که از عواقب کار وکسرحقوق می ترسند وبهتر است بگوییم صد در صد کارکنان شما حامی اجباری هستند.

مدیریت محترم دانشگاه شما که مدعی افزایش 16رشته کارشناسی ارشد ودکتری  در طی 4سال مدیریت خود هستید آیا میدانید در دوران ریاست قبلی دانشگاه 32رشته کارشناسی وکارشناسی ارشد مصوب شد وتعداد دانشجویان این دانشگاه از 700نفربه 1400نفر رسید درحالی که در زمان مدیریت شما با کاهش دانشجواز1400دانشجوبه1200دانشجو، علی رغم افزایش 16رشته کارشناسی ارشد ودکترا که نام برده اید بوده ایم

هرچند دراین مدت دورشته پرطرفدار کارشناسی ارشد روان شناسی کودکان استثنایی ومهندس عمران حذف شده است وای کاش با کمک نماینده عوض تخریب ایشان به دنبال تصویب این رشته ها بودید

 

لازم به ذکر است  جهت اطلاع مردم عرض شوداز 16رشته مذکور در دوران مدیریت فعلی دانشگاه آزاد قاین که جزء رزومه کاری مدیریت بیان شده است  درواقع 5تا6رشته بیشتر نیست چرا که هررشته ای دارای گرایش مختلف بوده که در جذب دانشجو تاثیر چندانی ندارد .

مدیریت محترم دانشگاه آزاد قاین :

مدیران گروه شما که باید از اعضای هیئت علمی تمام وقت باشند بعضا ازاساتید حق التدریس ودوستان شما هستند که خودشان دراین دانشگاه دانشجوی دکتراهستند آیا جزواحد قاینات دانشگاهی سراغ دارید که مدیرگروه درهمان واحد،دانشجو هم باشد؟؟!!!

قطعا اطلاع دارید که از 18نفر عضو هیئت علمی دانشگاه 5نفرساکن وبومی شهرستان هستند ومابقی غیربومی ودر شهرستان های دیگر (مشهد وتهران)بوده وعضویت در هیئت علمی دانشگاه آزاد قاین به عنوان شغل دوم ویا سوم آنها محسوب می شود.

واین فقط پاره ای از مواردی است که لازم دیدیم به اطلاع مردم ودانشجویان شهرستان قاینات برسانیم وبه گفته دوستان قضاوت بااکثریت مردم و شهروندان تحصیلکرده شهرستان.

انتهای پیام/

نظر شما