شناسهٔ خبر: 20431235 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

هزینه نگهداری هر بیمار روانی ماهانه هشت میلیون ریال است

زنجان - ایرنا - مدیرکل بهزیستی استان زنجان گفت: هزینه نگهداری هر بیمار روانی مزمن تحت پوشش ماهانه هشت میلیون و 960 هزار ریال است که بیش از پنج میلیون ریال آن از طریق بهزیستی و مابقی از طریق مشارکت های مردمی و خیران تامین می شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا، محمد محمدی روز سه شنبه در مراسم افتتاح دومین مرکز شبانه روزی توانبخشی بیماران روانی مزمن رازی بهزیستی استان افزود: یکی از رویکردهای مهم و اساسی بهزیستی ارائه خدمات به بیماران روانی مزمن است و خدمات مورد نیاز به بیماران روانی حاد توسط علوم پزشکی انجام می‌گیرد، اما بیماران روانی مزمن به بهزیستی سپرده شده و با هزینه کمتری نگهداری می‌شوند.
وی یادآوری کرد: مرکز توانبخشی بیماران روانی مزمن رازی در راستای ارائه خدمات مراقبتی توانبخشی بالغ بر 50 نفر ظرفیت تحت نظارت بهزیستی زنجان تأسیس و فعالیت می کند.
محمدی افزود: هزینه نگهداری بیماران در این مرکز، بالغ بر 255 میلیون ریال است که ماهانه از طرف بهزیستی استان زنجان بصورت یارانه به مرکز پرداخت می شود.
مدیرکل بهزیستی استان زنجان ادامه داد: با برون سپاری خدمات بهزیستی و ایجاد فرصت برای ورود مردم و تشکل ها، نهادهای مردم نهاد و بخش خصوصی، پذیرش بیماران روانی مزمن مجهول الهویه و خانواده های بی سرپرست و بدسرپرست در اولویت قرار گرفته است.
وی خاطرنشان کرد: 2 هزارو 600 بیمار روانی مزمن تحت پوشش بهزیستی هستند که نزدیک به 20 نفر بصورت مراقبت در منزل و 50 نفر بصورت ویزیت در منزل از خدمات توانبخشی بهزیستی بهره مند می شوند.
به گفته ی، این مسئول در حال حاضر 236 بیمار روانی مزمن در بخش زنان و مردان در مراکز تحت نظارت بهزیستی استان زنجان نگهداری می شوند.
7320/6085
خبرنگار: اعظم شامی *** انتشار دهنده: رویا رفیعی

انتهای پیام /*

نظر شما