شناسهٔ خبر: 20431134 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: دفاع پرس | لینک خبر

منوچهری در دومین کارگاه آموزشی «سلاله‌ها»:

نسل امروز با مصادیق جنگ نرم آشنا نیست

مربی کارگاه آموزشی سلاله‌ها گفت: کودکان و نوجوانان از لحاظ لغوی با جنگ نرم آشنا هستند اما آن را باور ندارند و با آن آشنا نیستند.

صاحب‌خبر -
نسل امروز به سازش بیشتر از جنگ گرایش داردبه گزارش خبرنگار حماسه و جهاد دفاع پرس، دومین کارگاه آموزشی «سلاله‌ها» با هدف ترویج فرهنگ مقاومت و ایثار و بیان تاریخ شفاهی دفاع مقدس با شعار «تا آخر ایستاده‌ایم» از سوی سازمان نشر آثار و ارزش‌های مشارکت زنان در دفاع مقدس و مشارکت شهرداری منطقه هشت تهران و همکاری فرهنگسرای گلستان و با تدریس خانم منوچهری عصر امروز در خانه فرهنگ فرزانگان برگزار شد .

جامعه هدف کارگاه آموزشی «سلاله‌ها» نوه‌های شهدا، جانبازان، آزادگان، رزمندگان و ایثارگران در گروه‌های سنی 10 الی 14 سال هستند. کارگاه آموزشی سلاله‌ها 20 ساعته در قالب پنج جلسه در تاریخ‌های 13 و 27 تیرماه، 24 مرداد و 7 شهریور ماه طراحی شده است.

انسجام‌بخشی بین نوه‌های شهدا و هویت‌دهی به آنان به عنوان نسلی که می‌توانند عهده‌دار نقش‌هایی برجسته در آینده ایران اسلامی باشند، مشارکت دادن اقشار مختلف جامعه در ترویج فرهنگ ایثار و شهادت، ارتقای منزلت خانواده شهدا به ویژه فرزندان و نوادگان ایشان در میان اقشار مختلف جامعه، مقابله با تهدیدات جنگ نرم در سطوح مختلف جامعه، افزایش آگاهی، توانمندی و مشارکت اقشار مختلف جامعه در دفاع از اهداف نظام مقدس جمهوری اسلامی را می‌توان از جمله اهداف برگزاری برنامه سلاله‌ها برشمرد.

در دومین کارگاه آموزشی سلاله‌ها علاوه بر آشنایی با شهدا به نقد انیشمن «مربی اژدها» پرداخته شد.

زهره منوچهری مدرس کارگاه و مشاور تربیتی کودکان و نوجوانان در گفت و گو با دفاع پرس با اشاره به نقد انیمیشن مربی اژدها اظهار داشت: حداقل کودکان و نوجوانان به نقد فیلم یا انیمیشن می پردازند. شاید هیچ وقت نگاه منتقدانه به انیمیشن مربی اژدها نداشتیم، در حالی که هزینه ساخت این فیلم به میزان بودجه فرهنگی یک سال کشور ما است.

وی ادامه داد: این انیمیشن از لحاظ نظریه پردازی به خصوص در جنگ نرم کاربرد دارد که یک شخصیت استراتژیک را نشان می دهد.

منوچهری تصریح کرد: زمانی که چند فیلم را برای یک کودک یا نوجوان نقد شود، به مرور زمان نگاه منتقدانه پیدا می کند.

وی به نقد انیمیشن مربی اژدها توسط حاضران در کارگاه آموزشی سلاله های شهدا اشاره کرد و گفت: کودکان پس از نقد انیمیشن به این نتیجه رسیدند که یک فرد دست و پا چلفتی با مطالعه و فکر بدون جنگ می تواند بر دشمن غلبه کند. همچنین بحث انسان استراتژیک در این فیلم مطرح است که یک نوجوان می آموزد که چگونه تهدید را به فرصت تبدیل کند.

منوچهری با بیان اینکه نسل امروز به سازش بیشتر از جنگ گرایش دارد، تاکید کرد: کودکان و نوجوانان از لحاظ لغوی با جنگ نرم آشنا هستند اما آن را باور ندارند و با آن آشنا نیستند. اما وقتی اینگونه انیمیشن ها نقد میشوند در میابد که نظریه و فلسفه در فیلم مطرح است.

مدرس کارگاه آموزشی سلاله های شهدا عنوان کرد: دوستی با شهدا ابتدا نیازمند دشمن شناسی است. کودکان و نوجوانان بدانند که ممکن است با جنگ نرم و سخت مواجه شوند و همچنین بیاموزند که با دشمن سازش ناپذیر باشیم.

وی افزود: همچنین باید کودکان و نوجوانان بدانند که دوست و دشمن در داخل و خارج مرز وجود دارد.

انتهای پیام/ 131

نظر شما