شناسهٔ خبر: 20428775 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

مدیرعامل سازمان آتش نشانی تهران: ایمنی حلقه ای گمشده در کشور است

تهران – ایرنا - مدیرعامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی تهران با بیان این که ایمنی یک حلقه گمشده در کشور است، گفت: تا زمانی که ایمنی به عنوان یک موضوع ملی تلقی نشود، هیچکدام از اقدامات به سرانجام نخواهد رسید.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار علمی ایرنا، سعید شریف زاده روز سه شنبه در نخستین کنفرانس ملی فرماندهی عملیات اطفای حریق که در بخش نفت و گاز دانشگاه علم و فرهنگ برگزار شد، با اشاره به سوابق و مصادیق پروژه های ملی صرفه جویی در مصرف آب و استفاده از لامپ های کم مصرف که رسانه ها و نهادها در راستای آن اهداف فعالیت کردند، گفت: برغم حوادث متعددی که روزانه در سراسر کشور اتفاق می افتد و کشور شاهد آسیب های جدی می باشد، هنوز ایمنی به عنوان یک پروژه ملی مطرح نشده است.
وی افزود: بخش علم و صنعت در کنار ما نیستند و در بخش صنعت برغم پیشرفت های بزرگ صورت گرفته در آن، هنوز یک ابزار آتش نشانی در کشور تولید نشده است.
شریف زاده با اشاره به اهمیت بومی سازی علم در کشور گفت: کشورمان هم اکنون عضو انجمن ها و نهادهای بین المللی است و از آخرین دستاوردهای علمی این حوزه با خبر هستیم، اما لازم است که در کشور تولیدات علمی را بومی سازی کنیم.
وی همچنین با اشاره به این که امروز هفت ایستگاه آتش نشانی در تهران افتتاح می شود، گفت: هم اکنون مجموع ایستگاه های ما در تهران 130 ایستگاه است و از امکانات خوبی بهره مند شده ایم، اما با توجه به عدم آگاهی مردم، روزانه در تهران شاهد 300 ماموریت هستیم که در مقایسه با کشورهای پیشرفته آماری بسیار بالا است و از دلایل آن می توان به عدم استفاده از سیستم های هشدار و اطفای حریق اشاره کرد.
نخستین کنفرانس فرماندهی عملیات اطفای حریق در روز های 27 الی 28 تیرماه در بخش نفت و گاز دانشگاه علم و فرهنگ در حال برگزاری است.
علمی **9031**1311**
خبرنگار:عادل پازیار* انتشار: زهره محتشمی پور

انتهای پیام /*

نظر شما