شناسهٔ خبر: 20423978 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

افزایش صادرات غیرنفتی با انسجام ارتباط ایران و فیلیپین

سفیر ایران در فیلیپین گفت: اگر ارتباطات ایران با فیلیپین انسجام بیشتری بگیرد، صادرات غیرنفتی به یک میلیارد دلار می‌رسد.

صاحب‌خبر -

 به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین؛ محمد تنهایی در دیدار با استاندار قزوین گفت: شرکت‌های خوبی در فیلیپین وجود دارد که آماده سرمایه‌گذاری در ایران هستند.

وی افزود: کشور فیلیپین فاصله مکانی بسیاری با ایران دارد، اما تحولات داخلی ما را دقیق دنبال می‌کند، زیرا این تحولات روی مسائل اقتصادی آن‌ها تأثیرگذار است.

سفیر ایران در فیلیپین اضافه کرد: متقاضی برای واردات سیمان، آهن‌آلات و سایر مصالح ساختمانی در فیلیپین فراوان است و فیلیپینی‌ها مردمی بین‌المللی هستند.

تنهایی اضافه کرد: جامعه کوچک تجاری ایرانی در فیلیپین فعالیت بسیار گسترده‌ای دارد و برخی از آن‌ها شبکه‌های تجاری مواد ساختمانی در کشور فیلیپین دارند که آماده همکاری با ایران هستند.

وی گفت: کشور فیلیپین در بخش ساخت و ساز مصالح بسیاری لازم دارد که شرکت‌های ایرانی فعال در این حوزه می‌توانند در صورت علاقمندی و تمایل به گرفتن پروژه در کشور فیلیپین، وارد بازار کار این کشور شوند.

وی ادامه داد: بر اساس آمار‌های ایران سالانه ۲۰۰ میلیون دلار صادرات به کشور فیلیپین انجام می‌شود، اما آمار کشور فیلیپین نشان می‌دهد صادرات از ایران به این کشور فقط ۶۰ میلیون دلار است.

انتهای پیام/

 

دیدار سفیر ایران در فیلیپین با استاندار

نظر شما