شناسهٔ خبر: 20422988 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: راه دانا | لینک خبر

گزارش

قتل سه نفر توسط سرباز وظیفه در آبیک/مسئولان درباره حادثه پادگان ارتش می‌گویند

سرباز ضارب پس از اقدام به تیراندازی به سربازان که در آسایشگاه پادگان خواب بودند، خودزنی کرده و از آنجایی که حال وی وخیم بوده به بیمارستان انتقال داده شده است، بنابراین امکان تحقیق از وی فراهم نبود و تحقیقات اولیه از طریق بازپرس نظامی از اطرافیان صورت گرفته است.

صاحب‌خبر -

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از صبح قزوین؛ عصر روز گذشته(دوشنبه) پادگان آمادگاه ارتش آبیک شاهد حادثه دلخراشی بود که طی آن سه سرباز وظیفه جان خود را از دست دادند و شش نفر دیگر مصدوم شدند که همه مجروحان سرباز و اهل استان‌های اصفهان و گلستان هستند. 


پس از این حادثه همه مجروحان به بیمارستان ولیعصر آبیک منتقل شده و ۴ نفر با اورژانس هوایی و بالگرد به بیمارستان شهید رجایی قزوین منتقل می‌شوند. 

متاسفانه بر اثر جراحت شدید مجروحان تعداد سه نفر تاکنون جان باخته اند و حال دو نفر دیگر نیز بسیار وخیم است و احتمال زنده ماندن آنها کم است. 

ضارب این حادثه که خود سرباز پادگان بود پس از تیراندازی اقدام به خودزنی کرده که به علت وخامت شدید، برای مداوا به بیمارستان شهید رجایی قزوین منتقل شد اما بر اثر شدت جراحت جان خود را از دست داد. 

در ساعات ابتدایی این حادثه خبری منتشر شد که ضارب به علت اینکه با درخواست انتقالی وی به شهر مورد نظر موافقت نشده، اقدام به این کار کرده است اما ارتش درخصوص علت تیراندازی در پادگان آبیک اطلاعیه ای صادر کرد که در آن آمده بود: نیروی زمینی ارتش اخبار مبنی بر تیراندازی سرباز ضارب در پادگان آبیک قزوین بدلیل رد درخواست انتقالی یا مرخصی را تکذیب و اعلام می‌کند که این حادثه در اثر سهل‌انگاری صورت گرفته و حتی درگیری هم در کار نبوده است. 

با وقوع این حادثه دلخراش که تاکنون به مرگ چهارنفر و مصدومیت شدید پنج نفر منجر شده است مسئولان شهرستان آبیک به بررسی علل وقوع این حادثه مشغول هستند. 

حادثه روز گذشته آمادگاه آبیک نیاز به برگزاری شورای تأمین نداشته است 
سعید شاهرخی معاون سیاسی و امنیتی استاندار قزوین درباره این حادثه گفت: حادثه روز گذشته آمادگاه اصلی و عمومی آبیک نیاز به برگزاری شورای تأمین نداشته است و علت حادثه در دست بررسی است. 

وی اذعان کرد: هنوز اسامی کشته شدگان و مجروحان حادثه به ما اعلام نشده است و به محض دریافت اخبار تکمیلی اطلاع رسانی خواهد شد. 

تحقیقات بازپرس ادامه دارد 
سعید احمدزاده دادستان عمومی و انقلاب آبیک با اشاره به حادثه تیراندازی سرباز وظیفه آمادگاه ارتش آبیک به هم خدمتی هایش در پادگان اظهار کرد: در اثر این تیراندازی 5 نفر مصدوم شدند و طبق آخرین اطلاعات 4 سرباز کشته شدند.

وی تشریح کرد: انگیزه فرد مشخص نیست اما تقاضای انتقالی و رد آن دلیل این اقدام نبوده است. 

این مسئول تصریح کرد: سرباز ضارب پس از اقدام به تیراندازی به سربازان که در آسایشگاه پادگان خواب بودند، خودزنی کرده و از آنجایی که حال وی وخیم بوده به بیمارستان انتقال داده شده است، بنابراین امکان تحقیق از وی فراهم نبود و تحقیقات اولیه از طریق بازپرس نظامی از اطرافیان صورت گرفته است. 

احمدزاده خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه این اتفاق بعدازظهر روز (دوشنبه) و خارج از وقت اداری رخ داده، پرونده قضایی سه شنبه در دادسرای نظامی استان ثبت و تحقیقات تکمیلی انجام خواهد شد. 

وی در پایان خاطرنشان کرد: اخبار تکمیلی و دقیق تر از طریق سازمان قضایی نیروهای مسلح و رییس کل دادگستری استان قزوین اعلام خواهد شد. 

وی اضافه کرد: حادثه پادگان شهرستان آبیک ساعت حدود 16 روز گذشته رخ داده بود که پرونده این حادثه در دادسرای نظامی استان قزوین تشکیل شده و ماجرا از طریق این دادسرا پیگیری می‌شود. 

این مسئول خاطرنشان کرد: به دلیل اینکه متهم سرباز بوده و در هنگام خدمت داخل پادگان اقدام به تیراندازی به سمت هشت سرباز کرده، پرونده این حادثه از سوی بازپرس دادسرای نظامی در حال پیگیری و تحقیقات همچنان ادامه دارد. 

حادثه پادگان آبیک سیاسی و امنیتی نبوده است 

علی رحمانی فرماندار آبیک در این رابطه می‌گوید: سربازان فوت شده هم به پزشکی قانونی استان قزوین منتقل شدند؛ طبق بررسی‌های به عمل آمده تاکنون و حسب ظاهر حادثه رخ داده در پادگان شهرستان آبیک موضوع امنیتی و سیاسی نبوده است. 
 

وی خاطرنشان می‌کند: ابعاد حادثه پادگان شهرستان آبیک از سوی بازپرس ویژه پرونده در حال بررسی است و ما نمی‌توانیم اظهارنظری در این زمینه داشته باشیم. 

مسئولان ارتش استان قزوین ماجرای روز گذشته حادثه ای امنیتی می‌دانند که نیاز به بررسی بیشتری دارد و حادثه پادگان آبیک در حال پیگیری مسئولان بازرسی قضایی و انتظامی استان قزوین است تا علت وقوع این ماجرا اطلاع رسانی شود. 

همچنین ارداقیان مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی قزوین درباره این حادثه به خبرنگار صبح قزوین گفت: بعد از انتقال سربازان مصدوم حادثه دیروز، هم اکنون بیمارستان شهید رجایی در اختیار ارتش است و دانشگاه امکان اطلاع‌رسانی وجود ندارد و مطابق درخواست مسئولان ارتش اطلاع رسانی از سوی این عزیزان صورت خواهد گرفت. 
انتهای پیام/

نظر شما