شناسهٔ خبر: 20422506 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: فرهیختگان آنلاین | لینک خبر

در شورای پژوهش دانشگاه آزاد اسلامی مطرح شد:

از دانش نخبگان ایرانی خارج از کشور استفاده خواهد شد/آینده نگری ذات مدیریت و برنامه ریزی

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی گفت:ذات مدیریت و برنامه ریزى یعنى آینده نگرى.زمانى برنامه استراتژیک می شود که مولفه هاى رقابت پذیرى، بهره ورى و بقا براى رشد را داشته باشد.

صاحب‌خبر -

به گزارش فرهیختگان آنلاین، دکتر مرتضی موسى خانی معاون پژوهش و فناورى دانشگاه آزاد اسلامى در شوراى دانشگاه آزاد اسلامى استان تهران با اشاره به حدیثی از امیر مومنان حضرت على(ع) گفت: «آنانکه به آینده می نگرنند، بصیرترین هستند.»ذات مدیریت و برنامه ریزى یعنى آینده نگرى.زمانى برنامه استراتژیک تلقى می شود که مولفه هاى رقابت پذیرى، بهره ورى و بقا براى رشد را داشته باشد.
موسى خانى افزود: مقام معظم رهبرى در سال هاى اخیر برروى موضوع تولید داخلى تامید داشته اند که نمود این موضوع در نام گذارى شعار سال ها دیده می شود.ایشان در تاکید این موضوع فرمودند:«کیفیت کالای داخلی باید به حدی برسد که در منطقهدهم مشتری داشته باشد».
او در ادامه بابیان اینکه ایران نیم درصد از بازار جهانی را دراختیار دارد گفت: اگر مى خواهیم سهممان از بازار جهانى افزایش داشته باشد باید نوآورى داشته باشیم.
معاون پژوهش و فناورى دانشگاه آزاد ادامه داد: موضوع مهم دیگر اشتغال و تولید است که همه ما وظیفه داریم به این موضوع بپردازیم. ما هم در دانشگاه آزاد با توجه تاکیدات دکتر ولایتى باید نسبت به این موضوع اهتمام داشته باشیم؛ البته فعالیت هاى خوبى در این حوزه انجام شده که باید بیش از پیش افزایش پیدا کند.
موسى خانى بابیان اینکه براى بهتر بودن باید همواره تلاش کرد گفت: مقام معظم رهبرى شعار امسال را اقدام و عمل نامگذارى کرده اند و این بدین معناست که امسال باید کارنامه داشته باشیم و دیگر وقت بحث و گفت و گو درباره شعار سال نیست. پیاده کردن فرمایشات رهبرى برعهده دانشگاه ها و دستگاه هاى اجرایى است.
او در ادامه به همکارى هاى گسترده دانشگاه آزاد در زمینه هاى مختلف براى حل مشکلات جامعه اشاره کرد و گفت: خوشبختانه دراین راستا هفته گذشته پروژه اى را با یک شرکت داخلى و باهمکارى کشور آلمان آغاز مرده ایم که براین اساس دانشگاه آزاد در یک کنسرسیوم براى حفار در یک معدن کشور فعالیت خواهد داشت.

موسى خانى تاکید کرد: وقتى چنین امکاناتى هم درکشور ما وجود دارد باید نهایت بهره را از آن برد.
او در ادامه گفت: خوشبختانه دانشگاه آزاد استان تهران به لحاظ موقعیت جغرافیایى همه شرایط مناسب را دراختیار دارد که این موضوع با فعالیت خوب واحدها باعث شده وضعیت خوبی در استان شاهد باشیم.
عضو هیات رییسه دانشگاه آزاد به چابک سازى سیستم و تفویض اختیار مسایل پژوهشى به واحد ها اشاره و اضافه کرد: ابزار دانشگاه استاد،دانشجو، فضا و امکانات است. وقتى همه این موارد در اختیارمان است باید از آن استفاده کنیم.
موسى خانى گفت: حتما باید استفاده از نخبگان ایرانى خارج از کشور را هم در برنامه هاى خود داشته باشیم.
او درادامه به حمایت هاى مقام معظم رهبرى از دانشگاه آزاد و تاکیدات دکتر ولایتى باتوجه به منویات رهبرى اشاره و بیان کرد: خوشبختانه با حضور دکتر فرهاد رهبر که فردى باشابقه روشن و درخشان علمی و اجرایى است؛ مى توانیم دانشگاه آزاد را به سرانجام خوبى که همه انتظار دارند برسانیم.

نظر شما