شناسهٔ خبر: 20421108 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: ایلنا | لینک خبر

رئیس هیئت امنای دانشگاه آزاد:

بنا نداریم نیروهای دانشگاه آزاد را بی‌سبب کنار بگذاریم

رئیس هیئت امنای دانشگاه آزاد با بیان اینکه دانشگاه آزاد برای همه ملت ایران است، گفت: بنا نداریم کسانی را که سال‌ها در این دانشگاه حضور داشتند، بی‌سبب کنار بگذاریم.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار ایلنا، علی اکبر ولایتی در اولین جلسه هیئت مدیره دانشگاه آزاد گفت:‌ هیئت امنای دانشگاه آزاد در جلساتی که داشتند به این نتیجه رسیدند که آقای فرهاد رهبر را به عنوان سرپرست جدید این دانشگاه معرفی کنند و امیدواریم شورای عالی انقلاب فرهنگی نیز مصوبه هیئت امنای دانشگاه آزاد را تایید کنند.

او با اشاره به تاریخچه دانشگاه آ‌زاد گفت:‌دانشگاه آزاد اسلامی یکی از دستاوردهای مهم نظام جمهوری اسلامی ایران است این دانشگاه از نفس گرم و مقدس امام راحل ایجاد شد.

رئیس هیئت امنای دانشگاه آزاد با بیان اینکه سران سه قوه در زمان حیات امام راحل (ره) اهتمام ویژه‌ای برای تاسیس این دانشگاه داشتند گفت: از آقای جاسبی، میرزاده، نوریان و دانشجو که برای توسعه کمی و کیفی این دانشگاه تلاش کردند بسیار سپاسگزارم ما هیچ ملتی را نمی‌شناسیم که تا این اندازه طالب علم و دانش باشند.

ولایتی با بیان اینکه ایران به لحاظ تعداد دانشجو رتبه اول را در منطقه دارد، گفت:‌ دانشگاه آزاد به امر امام راحل (ره) تاسیس شد و مقام معظم رهبری نیز عنایت ویژه‌ای به این دانشگاه داشته و معتقدند دانشگاه آزاد پاسخگوی نیازهای علم و فناوری و دانش محور بوده است.

او گفت:‌ دانشگاه آزاد بزرگترین مجموعه وابسته به نظام جمهوری اسلامی ایران است و این مجموعه متعلق به همه مردم است و با پول و هزینه مردم احداث شده است و مردم ولی نعمت ما هستند.

ولایتی با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در خصوص دانشگاه آزاد گفت: نگاه و جهت‌گیری ما در دانشگاه آزاد برگرفته از بیانات مقام معظم رهبری در توسعه دانش و فناوری است از همین رو ما بنا نداریم از نیروهای دانشگاه آزاد که سال‌هاست در اینجا زحمت کشیده‌اند استفاده نکرده و آنها بی سبب کنار گذاشته شوند بلکه ما قدر زحمات همه را می‌دانیم و معتقدیم باید از دانش و تجربه آنها استفاده کنیم.

او ادامه داد:‌ اما معتقدیم از آنجا که دانشگاه آزاد برای همه ملت ایران است همه اساتید و دانشجویان نیز می‌توانند از این دانشگاه استفاده کرده و اگر استادی در دانشگاه دیگری فعالیت می‌کند می‌تواند به صورت پاره وقت در این دانشگاه نیز فعال شود.

ولایتی خاطرنشان کرد:‌ از زحمات آقای نوریان که با کمال صبر و متانت سرپرستی دانشگاه را در کنار دبیر کلی هیئت موسس این دانشگاه پذیرفتند تشکر می‌کنم.

در ادامه نوریان سرپرست پیشین دانشگاه آزاد در سخنانی کوتاه گفت:‌ کمترین لیاقت را داشتم که در نهاد علمی خدمتگزار کوچکی باشم من به دستور آقای هاشمی رفسنجانی دعوت به همکاری شدم.

او افزود: دانشگاه آزاد خواست خانواده‌های ایثارگران، شهدا و ملت شریف ایران است و حضور من در این دانشگاه بنا بر کار شخصی نبوده و تنها بحث اعتلای دانشگاه مطرح بوده است.

نظر شما