شناسهٔ خبر: 20420233 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

فرهاد رهبر:

تحقیق و پژوهش جناح و دسته بندی نمی شناسد

سرپرست دانشگاه آزاد گفت: تحقیق و پژوهش، جناح و دسته بندی نمی شناسد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر، دکتر فرهاد رهبر رئیس دانشگاه آزاد صبح امروز در جلسه هیئت امنای این دانشگاه که در سازمان مرکزی دانشگاه آزاد برگزار شد، گفت: از حسن اعتماد اعضای هیئت امنای دانشگاه آزاد تشکر می کنم به ویژه از دکتر ولایتی به این جهت که بنده را لایق دانسته و اعتماد کردند.

وی افزود: امروز کنار شما عزیزان در دانشگاه آزاد و با همکاری شما، فعالیت خود را در این دانشگاه آغاز می کنم.

سرپرست دانشگاه آزاد گفت: دانشگاه آزاد با این هدف تشکیل شد که به نیازهای علمی جمهوری اسلامی ایران پاسخ دهد و طی چند دهه به خوبی این کار را انجام داده، تمام کسانی که در این عرصه فعالیت می کنند معترفند که دانشگاه آزاد علیرغم نوپا بودن خود توانسته همانند دانشگاه هایی که از قدمت بالایی برخوردار هستند در حوزه علم و فناوری، سرعت خوبی داشته باشد.

رئیس دانشگاه آزاد تصریح کرد: امیدواریم از نظر علمی این دانشگاه را ارتقاء دهیم همانگونه که مقام معظم رهبری فرمودند کلید پیشرفت هر کشوری، توسعه علم و فناوری است و دانشگاه آزاد توانسته این مسئله را اثبات کند.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: دانشجویان تحصیلات تکمیلی دانشگاه آزاد می توانند در عرصه نوآوری و نواندیشی، نقش اساسی داشته باشند و البته من معتقدم این مسئله دو الزام نیاز دارد که آن توان علمی و جرأت علمی است.

رهبر افزود: دانشگاه آزاد توانسته به آن توان علمی لازم دست یابد ولی بنا به دلایلی هنوز جرأت علمی بین اساتید و دانشجویان به وجود نیامده است و دلیل آن نیز آن است که ما نتوانسته ایم از علم برای تولید ثروت استفاده کنیم. ما باید علم را در خدمت معیشت مردم قرار دهیم و این نیاز به جرأت علمی بین دانشجویان، اساتید و محققان دارد.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی اظهار داشت: این جرأت از محقق ما گرفته شده است و دانشگاه آزاد در برنامه خود تصمیم دارد این الزام جرأت علمی را با این هدف که بتوانیم از علم ثروت تولید کنیم ایجاد کند.

وی گفت: منابع آموزشی نمی تواند فقط به این دانشگاه کمک کند باید از منابع پژوهشی نیز استفاده شود.

رهبر تأکید کرد: امر تحقیق و پژوهش، جناح و دسته بندی نمی شناسد بنابراین اگر بخواهیم جناح بندی و دسته بندی کنیم نمی توانیم در دانشگاه امر تحقیق و پژوهش را مدیریت کنیم و دچار خلاء می شویم.

وی ادامه داد: از هر جناح و دسته ای و تفکری می توان در امر پژوهش کمک گرفت و درب دانشگاه آزاد به سوی همه محققان در سطح کشور و عرصه های علمی باز است.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی تصریح کرد: ما باید سرعت علمی خود را با سرعت علمی دنیا تنظیم کنیم و از آن عقب نمانیم و در عرصه بین‌المللی و با کمک توان داخلی می توانیم در رده بهترین دانشگاه های دنیا قرار بگیریم.

رهبر در ادامه خاطرنشان کرد: این مسئله نیازمند همکاری دسته جمعی در دانشگاه آزاد است و امیدواریم با کمک همه اعضای دانشگاه آزاد بتوانیم این دانشگاه را به هدف آن برسانیم.

نظر شما