شناسهٔ خبر: 20419886 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: آی‌تی‌‌من | لینک خبر

روزی 100 حمله به پنجره واحد گمرک دفع می شود

صاحب‌خبر -

اقتصاد آنلاین - اعضای کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس صبح دیروز از سامانه های الکترونیکی گمرک در فرودگاه مهرآباد بازدید کردند.
مسعود کرباسیان در این بازدید با تشریح عملکرد و تغییر و تحولات این سازمان در خصوص روند رشد و توسعه گمرک و اثرات الکترونیکی شدن گمرک در سال های اخیر برای نمایندگان مجلس توضیح داد.
وی سامانه های الکترونیکی در گمرک را عامل ایجاد فضایی امن و مطمئن برای تجارت کشور دانست و گفت: اکنون امور گمرکی کاملا به صورت الکترونیکی انجام می شود و انجام این امور بدون حضور فیزیکی نه تنها کاهش هزینه و افزایش سرعت را به دنبال داشته؛ بلکه دسترسی لحظه ای به اطلاعات را ممکن کرده است.
علاءالدین بروجردی، رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی در این بازدید چگونگی زمان روند ترخیص را جویا شد که رییس کل گمرک کشور کاهش قابل توجه زمان ترخیص را از مهم ترین اثرات الکترونیکی شدن گمرک دانست.
وی با بیان روند کاهشی این پروسه از 26 به 3 روز توضیح داد: سازمان های متعددی در ترخیص کالا نقش دارند و گمرک از معدود سازمان هایی است که با تغییر و تحولات اخیرش و توسعه الکترونیکی زمان این روند را بسیار کاهش داده است و دیگر سازمان ها نیز باید در کاهش زمان ترخیص اقدام کنند.
رییس کل گمرک ایران با تشریح تغییرات روند تجارت تحت سیستم گمرک الکترونیکی گفت: ما بزرگ ترین مجموعه از اطلاعات را در کشور داریم و این قدرت گمرک کشور محسوب می شود. این مجموعه نتیجه الکترونیکی شدن تمامی امور گمرکی و حذف اسناد کاغذی است.
رییس کل گمرک در خصوص امنیت این سامانه نیز گفت: روزانه بیش از صد حمله به سیستم شناسایی و خنثی می شود و امنیت سامانه تامین است. 

نظر شما